هچ-سرمایه ‌گذاری هوشمند
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
هچ-سرمایه ‌گذاری هوشمند
دو شنبه 21 تير 1400 ساعت 16:51 | بازدید : 500 | نویسنده : علی | ( نظرات )

هچ-سرمایه ‌گذاری هوشمند یا هوشمندی در سرمایه گذاری یکی از نیازها و ضرورت‌های یک سرمایه گذاری موفق است. اگر شما به موفقیت در سرمایه گذاری می‌اندیشید تا انتهای این مقاله همراه من باشید تا با روش‌های برای سرمایه گذاری هوشمند آشنا شوید.

سرمایه گذاری هوشمند چیست؟

منظور از سرمایه گذاری هوشمند  به کار بردن هوش در سرمایه گذاری است. منظور از به کار بردن هوش در سرمایه گذاری هم استفاده از اطلاعات و تحلیل آن‌ها برای رسیدن به موفقیت در سرمایه‌گذاری است.

قطعا انجام این اقدامات ساده نیست ولی با تمرین و انجام برخی روش‌ها رسیدن به هوشمندی در سرمایه گذاری امکان‌پذیر است.

سرمایه گذاری موفق

 

در ادامه این مطلب چند روش برای تجربه سرمایه گذاری هوشمند به شما معرفی خواهم کرد.

چرا شما باید سرمایه گذاری هوشمند را شروع کنید؟

اگر سرمایه‌گذاری نکنید و فقط پول خود را در بانک بگذارید‌، سودی که از حساب پس‌انداز می‌کنید احتمالاً حتی با تورم همگام نخواهد شد. ممکن است ضرر کنید و هرچه پول شما در بانک بیشتر بماند قدرت خرید کمتری خواهد داشت.

وقتی سرمایه‌گذاری می‌کنید، برعکس است. هرچه پول خود را در سرمایه گذاری‌های هوشمند بگذارید و سرمایه گذاری هومشند داشته باشید، سرمایه شما بیشتر رشد می‌کند. با گذشت زمان‌، به لطف اثر مرکب، پول شما می‌تواند چندین برابر شود‌ و همیشه به رشد خود ادامه دهد.

بورس بهتر است یا ارز دیجیتال؟

 

بهترین زمان برای شروع یادگیری در مورد سرمایه گذاری هوشمند همین امروز است.

قدم اول سرمایه گذاری هوشمند – به دیگران پول ندهید تا سرمایه شما را بر باد دهند

استخدام افرادی که فقط سرمایه شما را هدر می‌دهند، کار هوشمندانه ای نیست. اما ممکن است این اتفاق برای هر کسی رخ دهد. به طور مثال، شاید ندانسته مشاور مالی استخدام کنید که توان تشخیص ریسک‌های احتمالی و ضررهای آینده را نداشته باشد. یا پول شما را در حوزه اشتباهی سرمایه‌گذاری کند.

شما خودتان هم باید مدیریت مالی را یاد بگیرید و احتیاط‌های لازم را انجام دهید. همچنین باید به محض احساس خطر، مشاور ناوارد را رد و مشاور مالی حرفه‌ای برای خود استخدام کنید.

بامبو به عنوان مربی مالی تا حد زیادی نیاز شما به مشاور سرمایه‌گذاری را بر طرف خواهد کرد.

قدم دوم سرمایه گذاری هوشمند – داشتن برنامه مالی

سرمایه گذاری هوشمند به معنای دریافت سود در کوتاه‌ترین زمان نیست. بلکه روندی است که به شما به عنوان سرمایه‌گذار اجازه می‌دهد تا بر طبق برنامه مالی صحیح و آینده نگرانه به اهداف مالی خود دست پیدا کنید، که شامل موانع اقتصادی و استراتژی‌ای است که هدف آن محصولات مالی است و می تواند شما را با وجود موانع به اهداف خود نزدیک کند.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

 

به عبارت دیگر سرمایه‌گذارهای مختلف، سرمایه‌گذاری‌های و استراتژی‌های متفاوتی نیز دارند. به طور مثال، افراد جوان‌تر، بیشتر به سمت سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی تمایل دارند که سریع به پول نقد و سوددهی برسد تا مثلا خانه بخرند یا ادامه تحصیل بدهند. افراد میان سال، شاید دوست داشته باشند روی استراتژی‌هایی متمرکز باشند که برای زمان بازنشستگی آنها سود و درآمد خوبی داشته باشد. افرادی که در دهه ۶۰ زندگی خود قرار دارند نیز بیشتر به روش‌های سرمایه‌گذاری تمایل دارند که بیشترین بازگشت مالی را دارد.

اپلیکیشن بامبو با ارزیابی شخصیت و میزان ریسک‌پذیری شما بهترین مدل سرمایه‌گذاری هوشمند را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌تواند با نیاز و دغدغه سرمایه‌گذاری شما در هر بازه سنی که در آن قرار دارید منطبق باشد.

قدم سوم سرمایه گذاری هوشمند – دانستن اینکه چه دارایی را باید خرید و فروش کنید

پس از برنامه‌ریزی مالی، شما باید پیگیر دارایی در شرایط مختلف اقتصاد کلان باشید. سهام و کالاها همیشه با توسعه اقتصاد، افزایش می‌یابند در حالی‌که اوراق قرضه در وضعیت بد اقتصادی، ارزش بیشتری پیدا می‌کنند.  البته سرمایه‌گذاری هر کدام از این مسایل مالی با دیگری کاملا فرق دارد و دلیل آن نیز میزان عرضه و تقاضاهای متفاوت در کسب و کارهای مختلف است.

بهترین راه های افزایش هوش مالی

 

به طور مثال، در بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی که همه دنیا را در بر گرفت، اوراق قرضه، نقش پررنگی در سرمایه گذاری داشتند زیرا سرمایه‌گذارها بیشتر تمایل به فروش سهام و محصولات خود را داشتند. منظور من این است که نباید همه سرمایه خود را در یک حوزه سرمایه‌گذاری کنید این دقیقا برخلاف سرمایه گذاری هوشمند است.

قدم چهارم سرمایه گذاری هوشمند – دانستن اینکه چه سهامی را باید بخرید یا بفروشید

شما به عنوان سرمایه‌گذار پس از اینکه نخستین قدم ها را پشت سر گذاشتید (به طور مثال، تعیین اینکه چگونه باید دارایی خود را در حوزه های مختلف سرمایه‌گذاری کنید)، باید قدم دوم را بردارید. به طور مثال، تصمیم بگیرید چه نوع سهامی را خرید و فروش کنید.

در این مورد باید سه مساله را در نظر بگیرید. مساله فنی، که از نمودار تجارت برای تعیین روند سهام های مختلف استفاده می کند. مساله ساختاری که از مسایل اقتصادی و نرخ های مالی برای تعیین ارزشمندی یا بی ارزشی سهام استفاده می کند. و سوم مسایل فرضی که در مورد کارهایی که سرمایه گذار باید انجام دهد، بحث می کند.

مقایسه بازدهی بازارهای مالی در سال 99 

 

توصیه من به شما این است که اگر دانش تخصصی و تجربه سرمایه‌گذاری را به صورت حرفه‌ای ندارید، بخش سرمایه‌گذاری را به مربی مالی خود واگذار کنید و روی اهداف سرمایه‌گذاری خود تمرکز کنید.

قدم پنجم سرمایه گذاری هوشمند – همیشه گوش به زنگ باشید

همیشه مراقب و گوش به زنگ بودن یعنی، اولویت، دنبال کردن اهداف و اولویت‌های تعین شده در برنامه مالی است. دوم، دنبال کردن تخصیص‌های سرمایه‌ای است که اهداف و اولویت ها را دنبال می‌کند. و سوم، انتخاب سهام و اوراق بهاداری است که به رسیدن به اهداف شما کمک می‌کند

قدم ششم سرمایه گذاری هوشمند – همیشه باهوش و زیرک باشید

انسان ترکیبی از احساس و منطق است. احساسات از سیستم یک استفاده می‌کنند و بر اساس احساسات و درون‌یافته‌ها برای انسان تعیین می‌کنند چه مسیری را انتخاب کند. اما بخش منطقی و هوشمند با سیستم دو کار می‌کند. این بخش با سنجش و بررسی دلایل و تجزیه برنامه‌ها و اهداف شما به عنوان سرمایه‌گذار، تصمیماتی برای شما اتخاذ می کند که هیچ ارتباطی به افکار درونی و احساسات شما ندارد.

مدیریت دارایی چیست؟

 

با اینکه سیستم‌های یک و دو کاملا مجزا از هم عمل می‌کنند اما هر دو بخشی از مغز انسان هستند و برای یکدیگر وظیفه تعیین می کنند. سیستم یک همیشه اول از همه به انگیزه های محیطی پاسخ می دهد و تفکر و اعتقاد تولید می کند. سیستم دوم نیز همیشه با استفاده از این اعتقادات به سیستم یک اجازه واکنش می دهد.

گاهی سیستم دو به پیامد اعتقادات سیستم یک شک دارد و به همین دلیل، آنها را تجزیه و تحلیل می‌کند و روشی متفاوت از آنچه سیستم یک ارایه کرده است، پیشنهاد می‌دهد. و ممکن است برای کنترل سیستم یک، قوانینی را تحمیل کند تا سیستم یک اشتباهات پرهزینه ای همچون خرید زیاد و فروش کم، سرمایه‌گذاری در بازاری که رو به افول است یا فروش برنده‌ها و نگهداری برنده را انجام ندهد.

برای همیشه زیرک و هوشیار بودن باید احساسات و تصمیمات احساسی را به حداقل ممکن برسانید و با چشمانی باز و آینده‌نگری سرمایه گذاری کنید تا سرمایه گذاری هوشمند موفقی دشته باشید.

قدم هفتم سرمایه گذاری هوشمند – خودتان را بشناسید

همه ما اهداف مختلف سرمایه‌گذاری و چارچوب زمانی متفاوتی برای دستیابی به آنها داریم. برخی از آنها کوتاه‌مدت هستند ، مانند پس‌انداز برای تعطیلات در حالی که برخی دیگر بلند‌مدت هستند، مانند سرمایه‌گذاری بازنشستگی. علاوه بر این، هر سرمایه‌گذار دارای سطح راحتی متفاوتی از ریسک سرمایه‌گذاری است. برای درک بهتر خود به عنوان یک سرمایه‌گذار ، به موارد زیر حتما دقت کنید.

مدیریت ثروت چیست

 

میزان تحمل ریسک، دانش سرمایه‌گذاری، اهداف سرمایه‌گذاری‌، درآمد ناخالص سالانه ، ارزش خالص تقریبی و افق زمانی سرمایه‌گذاری.

با در نظر گرفتن این موارد و ارزیابی درست آن‌ها می‌توانید یک سرمایه‌گذاری هوشمند موفق را تجربه کنید.

نکاتی برای سرمایه گذاری هوشمند

در ادامه راه‌کار کوتاه و ساده برای سرمایه گذاری هوشمند به شما معرفی خواهم کرد.

واقع بین باشید

سرمایه گذاری هوشمند فقط به دنبال بالاترین بازده ممکن نیست. اهداف سرمایه‌گذاری خود را برای تصمیم‌گیری آگاهانه و واقعی در مورد سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید. اهداف سرمایه‌گذاری خود را با استفاده از مدل تعیین هدف SMARTمشخص کنید.

یک برنامه دقیق را دنبال کنید

برنامه دقیقی را تدوین کنید و به آن متعهد باشید. هدف خود از سرمایه‌گذاری، افق سرمایه‌گذاری و چالش‌های احتمالی که در این مسیر با آن مواجه می‌شوید را مکتوب کنید تا در شرایط سخت هدف از سرمایه‌گذاری خود را فراموش نکنید.

از اعتماد کورکورانه به دیگران خودداری کنید

به این حقیقت توجه داشته باشید که در نهایت این پول و سرمایه شماست و هیچکسی به اندازه شما ارزش و قدر آن را درک نمی‌کند. پس به افراد دیگر به شکل کورکورانه اعتماد نکنید.

به دنبال افسانه‌ها نروید

به وعده‌ها و تبلیغاتی که می‌شنوید با دقت گوش کنید. اگر کسی قول بازگشت تضمینی سود زیادی در سرمایه‌گذاری را بدهد، باید در ذهن شما زنگ خظر به صدا دربیاید.

از اعتماد بیش از حد به گذشته خودداری کنید

بنا نهادن استراتژی آینده روی عملکرد گذشته کار چندان درستی به نظر نمی‌رسد. بازارهای مالی به سرعت درحال تغییر و تحول هستند پس با درس گرفتن از گذشته برای آینده برنامه‌ریزی کنید نه صرفا براساس عملکردی که در گذشته داشته‌اید.

وام نگیرید مگر برای سرمایه‌گذاری!

پس از گرفتن وام شما در هر صورت به وام‌دهنده بدهکار خواهید بود. پس بهتر است در صورت گرفتن وام آن را سرمایه‌گذاری کنید این تنها مدلی است که در آن گرفتن وام منطقی به نظر می‌رسد.

هیجان خود را کنترل کنید

داشتن یک برنامه و پایبندی به آن می‌تواند به شما کمک کند تا از اشتباهات و تصمیمات تکان دهنده جلوگیری کنید. یکی از ضرورت‌های سرمایه گذاری هوشمند داشتن هدف و برنامه است.منبع



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 59
:: باردید دیروز : 112
:: بازدید هفته : 1048
:: بازدید ماه : 4137
:: بازدید سال : 17175
:: بازدید کلی : 42582