شامپو گربه
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
شامپو گربه
یک شنبه 20 تير 1400 ساعت 13:10 | بازدید : 448 | نویسنده : علی | ( نظرات )

زمان حمام کردن برای گربه‌ها، زمان خوشایند و دل‌پذیری نیست. گربه‌ها آب را دوست ندارند و از خشک شدن بعد از شست‌وشو و هم‌چنین از بوی شوینده‌ها اصلاً خوششان نمی‌آید. درواقع گربه‌ها اساساً شستن را کار لازمی نمی‌دانند و نیازی نمی‌بینند که شست‌وشو شوند. عدم نیاز به شست‌وشو در مورد گربه‌های خانگی امری درست است زیرا آن‌ها شیوه خاص خودشان را برای تمیز کردن دارند. حال این سؤال پیش می‌آید که پس چه زمانی باید گربه را حمام برد؟ گربه‌ها تنها زمانی که کثیف شده باشند نیاز به حمام کردن دارند و برای حمام کردن آن‌ها به محصولات خاص و ویژه نیازمندیم. سؤالات بسیاری درباره شست‌وشوی گربه‌ها وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در مورد نحوه صحیح شستن گربه‌ها است. ما در این مطلب به این سؤال که آیا می‌توان گربه را با شامپوهای انسانی شست پاسخ می‌دهیم.
آیا شست‌وشوی گربه با شامپوی انسانی امکان‌پذیر است؟
گربه‌ها مانند ما انسان‌ها و همچنین سایر حیوانات یک‌لایه نازک چربی روی پوست خود دارند که از پوست آن‌ها در برابر مشکلات زیست‌محیطی و عواملی بیرونی چون خورشید و سرما محافظت می‌کند؛ هرچند این محافظت آن‌چنان هم محافظت کامل و همه‌جانبه‌ای نیست اما همین حد از محافظت هم می‌تواند از بروز آسیب‌های جدی جلوگیری کند. یک نکته مهم در مورد شست‌وشوی گربه‌ها این است که به‌طورکلی گربه‌ها نباید زودبه‌زود و در فاصله‌های زمانی کوتاه شسته شوند، چراکه شستن‌های مداوم این موجودات ملوس سبب می‌شود لایه چربی موجود بر پوست آن‌ها به‌راحتی از بین برود؛ و استفاده از صابون‌ها و شامپوها در این کار به تخریب چربی‌های پوست گربه سرعت می‌بخشد. بدن ما انسان‌ها به انواع و اقسام مواد شوینده عادت دارد اما نباید فراموش کرد که بدن حیوانات، به‌ویژه گربه‌ها از این حیث با بدن ما انسان‌ها متفاوت است و هرگز به شوینده‌ها عادت ندارد. به این نکته باید توجه داشت که اگر در استفاده از مواد شوینده و شست‌وشوی گربه‌ها زیاده‌روی شود، پوست آن‌ها آسیب می‌بیند؛ و بدتر از آن این‌که ممکن است شما متوجه آسیب دیدن پوست گربه خانگی‌تان نشوید و درنتیجه مشکلاتی مانند درماتیت و آلرژی در این لایه از بدن او به وجود آید.
پس اگر از خود می‌پرسید که آیا می‌توان گربه را با شامپوی انسان شست باید به‌طور قاطع بگوییم نه! نمی‌توان گربه را با شامپوی انسان شست زیرا این شامپوها برای پوست حیوانات مناسب نیستند. پوست بدن انسان و گربه pH های متفاوتی با یکدیگر دارند؛ درنتیجه صابون‌های ما انسان‌ها برای پوست گربه‌ها بسیار سخت‌تر است. اگر گربه را با شامپوی انسانی بشوییم، خواهیم دید که بعد از شست‌وشو پوست او آسیب می‌بیند و او شروع به خاراندن خود می‌کند و هم‌چنین میزان ریزش موی او افزایش می‌یابد.
آیا می‌توان از شامپو بچه برای گربه استفاده کرد؟
بسیاری از مردم تصور می‌کنند که شامپوهایی با pH خنثی یا شامپو بچه‌ها برای پوست و موی گربه و دیگر حیوانات ضرر کمتری دارند؛ واقعیت این است که این تصور در مورد گربه‌ها اشتباه است؛ اگرچه این شامپوها برای ما خنثی و نرم است اما این شامپو گربه و دیگر حیوانات مناسب نیستند. باید این موضوع را در نظر داشت که pH خنثای ما انسان‌ها مانند گربه‌ها نیست و pH ما برای آن‌ها اسیدی‌تر و قوی‌تر است و به پوست آن‌ها آسیب می‌رساند؛ بنابراین استفاده از این شامپوها برای شستن گربه کاری به‌شدت نادرست و آسیب‌رسان است.
آیا می‌توان از شامپوی سگ برای شست‌وشوی گربه استفاده کرد؟
 یکی از سؤالات مطرح‌شده در حیطه بایدها و نبایدهای شست‌وشوی گربه‌ها این سؤال است که آیا می‌توان شامپوهای مناسب برای شست شوی سگ‌ها را برای گربه‌ها هم استفاده کرد؟
 بیشتر مردم بدون این‌که تفاوت میان حیوانات را در نظربگیرند از محصولات آن‌ها برای هم استفاده می‌کنند. این کار نیز اشتباهی بزرگ است؛ چراکه اگر گربه را با شامپوهای مناسب سگ بشوییم. باعث آسیب دیدن پوست و موی گربه می‌شویم.
هم‌چنین به این نکته باید دقت داشت که شامپوهای ضد کک و ضد انگل سگ‌ها بسیار خطرناک‌تر از شامپوهای معمولی هستند. چراکه مواد ضد انگل موجود در شامپوهای سگ برای گربه‌ها مناسب نیست و حتی می‌تواند برای آن‌ها سمی باشد.
چگونه گربه‌ام را حمام کنم
حال که در مورد شامپوی گربه‌ها می‌دانید، شاید بخواهید بدانید که نحوه صحیح شستن گربه در خانه چگونه است. بهترین راه و قدم اساسی برای شستن گربه‌ها تهیه شامپوی گربه مناسب از پت شاپ ها است هم‌چنین اگر می‌خواهید از آب استفاده نکنید می‌توانید از شامپوی نرمال گربه یا شامپو خشک گربه استفاده کنید.
 هیچ‌وقت نباید گربه یا پت را به حمام کردن مجبور کنید بلکه باید به‌آرامی و مرحله‌به‌مرحله عمل کنید و به او بیاموزید تا بتواند به‌آرامی به شرایط عادت کند. این کار را باید به گربه‌ها از زمان بچگی آموزش داد. وان کوچکی را به شست‌وشوی گربه اختصاص دهید؛ وانی که آب آن زیاد نبوده و دمای آب داخل آن از 25 درجه سانتی‌گراد کمتر باشد. پس از مهیاکردن وان و آب مناسب برای شستشو گربه، با دنبال کردن دستورالعمل‌های شامپوی مخصوص، او را شست‌وشو دهید. گربه را باید با حوله خشک کرد و اگر موی گربه بلند است می‌توان برای خشک‌کردن موی او در فاصله دور از سشوار با دمای گرم استفاده کرد باید توجه داشت که سشوار باید حتماً در فاصله دور باشد تا حیوان نترسد.
گربه‌ها به‌صورت ذاتی به نظافت اهمیت زیادی می‌دهند و دائم در حال تمیز کردن خودشان هستند و به همین دلیل نیازی نیست که آن‌ها را مدام بشویید و بهتر است فقط زمانی که واقعاً کثیف شده‌اند آن‌ها را حمام ببرید .گربه‌ها حداکثر یک‌بار در ماه به استحمام احتیاج دارند.
مراقب باشید که گربه کثیف نشود
بهتر است به‌جای آن‌که دائم گربه‌تان را به حمام ببرید او را تمیز نگه‌دارید.
برای تمیز نگاه‌داشتن گربه به نکات بهداشتی زیر توجه کنید:
- ظرف خاک گربه را تمیز نگه‌دارید و از خاک مخصوص گربه استفاده کنید.
- نگذارید گربه زیاد از خانه بیرون برود.
- زمین خانه را تمیز نگه‌دارید تا گربه کثیف نشود.
- مطمئن شوید که تخت و ملحفه و حوله‌های او تمیز هستند.
- بررسی کنید که همواره آبخوری و ظرف غذای گربه پر باشد اما مراقب باشید که سرازیر نشود.
- زمانی که دستتان کثیف است گربه را نوازش نکنید.
- هرروز موهای گربه را برس بزنید.
- زباله‌ها و غذاها را از دسترس او دور نگه‌دارید.
شامپوی خانگی برای گربه
بهترین کار این است که به‌جای استفاده از شامپوی انسانی برای گربه از شامپوی جوی دوسر استفاده کنید زیرا این غلات طبیعی نه‌تنها پوست و مو را نرم می‌کند بلکه از آن‌ها به‌خوبی مراقبت می‌کند. جوی دو سر برای پوست آلرژیک مفید است و مانع از بروز آلرژی در بچه‌گربه‌ها می‌شود. به‌جز مواقعی که دامپزشک برای گربه شامپوی درمانی خاصی را تجویز کرده است او در هر سنی می‌تواند از این شامپوی خانگی استفاده کند.
مواد لازم
- 2 لیوان پودر جوی دو سر
- یک‌چهارم لیوان جوش‌شیرین
- 1 لیتر آب‌معدنی یا آب مقطر
نحوه تهیه
- جوی دوسر را بکوبید تا به پودر تبدیل شود. می‌توانید پودر جوی دو سر نیز خریداری کنید.
- آب‌معدنی یا آب مقطر را بجوشانید و زمانی که هنوز آب داغ است جوی دوسر را در آن بریزید و به‌خوبی هم بزنید.
- جوش‌شیرین را به آن اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید تا کاملاً حل شود. می‌توانید با استفاده از هم زن این کار را انجام دهید.
- اگر غلظت زیاد بود به آن آب اضافه کنید. مراقب باشید که زیاد رقیق نشود.
- بگذارید آب‌خنک شود و با دمای محیط یکسان شود. می‌توانید این محلول را در شامپوی مخصوص گربه بریزید و با آن گربه را بشویید.
- این شامپو را قبل از استفاده حتماً تکان دهید.منبع



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 118
:: باردید دیروز : 62
:: بازدید هفته : 873
:: بازدید ماه : 5007
:: بازدید سال : 12955
:: بازدید کلی : 38362