خرید غذای گربه
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
خرید غذای گربه
دو شنبه 7 تير 1400 ساعت 12:2 | بازدید : 481 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای خشک گربه تکه هایی شبیه به بیسکویت های ریز قهوه ای رنگی است که ممکن است اَشکال گوناگونی داشته باشد. مسئله مهم در رابطه با غذای خشک گربه این است که به دلیل داشتن رطوبت پایین (حدود ۱۲ درصد) نگهداری طولانی مدت از این غذا آسان است؛ اما هنگام خوردن بهتر است با سوپ یا آب مرغ مخلوط شود و حتماً آب تازه، شیرین و تمیز در اختیار گربه قرار بگیرد. از مزایای غذای خشک گربه، دست‌یابی آسان به این این غذا است. این غذاها نسبت به کنسرو و سوپ گربه، به جویدن بیشتری نیاز دارد؛ جویده شدن غذای خشک گربه مانند مسواک عمل می‌کند و از تشکیل تارهای دندانی جلوگیری می کند.برای خرید غذای گربه میتوان به سوپر مارکت ها یا فروشگاه ها مراجعه کرد . فروشگاه های اینترنتی لوازم نگهداری حیوانات خانگی نیز گزینه پرطرفداری در بین دارندگان حیوانات خانگی است .

انواع غذای خشک گربه

کارشناسان با در نظر گرفتن نیازهای متفاوت گربه ها، انواع مختلفی از غذای خشک گربه را فرمول بندی کردند. درصد ویتامین ها، پروتئین ها، فیبرهای گیاهی، مواد معدنی و… با توجه به سن، شرایط بدنی، میزان فعالیت و… تنظیم شده و انواع مختلفی از غذاهای خشک را به وجود آورده است.

غذای خشک بچه گربه

بچه گربه ها (گربه های زیر ۱ سال) در سن رشد هستند و میزان فعالیت آن ها با گربه های بالغ متفاوت است. در این سن استخوان های بدن بچه گربه ها رشد می کنند و نیازمند درصد کلسیم بالایی هستند؛ پس غذای خشک بچه گربه باید کلسیم بالایی را دارا باشد تا از پوکی استخوان و برخی مشکلات دندانی در بزرگسالی جلوگیری کند. علاوه بر کلسیم، داشتن درصد بالای پروتئین برای رشد و فعالیت بدن بچه گربه ها بسیار مفید خواهد بود. همچنین کروکت های غذاهای خشک گربه با توجه به جثه کوچک و اندازه دهان گربه ها طراحی شده تا دندان های شیری و دهان کوچک گربه نازنینتان اذیت نشود.

غذای خشک گربه خانگی

گربه های آپارتمانی و گربه هایی که در منزل زندگی می کنند تفاوت های مهمی با گربه های خیابانی دارند. اول اینکه به دلیل محدودیت فضا نسبت به طبیعت فعالیت کمتری دارند؛ فعالیت کم به راحتی می تواند گربه شما را به یک گربه چاق و در معرض دیابت تبدیل کند. اما با استفاده از غذاهای خشکی گربه خانگی می‌توان این خطر را تا حد زیادی  کاهش داد. درصد پروتئین ها و چربی های این غذا طوری تنظیم شده است که میزان کالری موجود در آن صرف فعالیت و سوخت و ساز شود و چربی در بدن انباشته نشود. نکته دوم اینکه چون گربه ها در خانه و در خاک مدفوع می کنند؛ اگر غذایشان، غذایی متعادل نباشد؛ می تواند مشکل ساز شود. پروتئین های تجزیه شده موجود در غذاهای خشک مخصوص گربه خانگی به تجزیه کامل غذاها پرداخته و به کمک برخی ویتامین ها به کاهش بوی ‌بد مدفوع می پردازد. این گربه ها به این دلیل که در محیط بسته زندگی میکنند، در معرض نور مستقیم خورشید نیستند که این امر موجب کمبود ویتامینD۳ میشود. ویتامین D3 با جذب کلسیم غذاها نقش مهمی در سلامت و استحکام سیستم اسکلتی و دندان گربه ها دارد. مصرف این ویتامین از خطرات شکستگی و دررفتگی استخوان گربه ها به خصوص در سنین پیری جلوگیری می کند.

غذای خشک گربه باردار یا شیرده

تغذیه گربه های باردار یا شیرده نیازمند توجه بیشتری است؛ به این دلیل که شما در اصل در حال تغذیه دو گربه هستید! درصد بالای مواد مغذی از مولفه‌های مهم و اساسی مورد نیاز این گربه ها است. مادران باردار و شیرده وظیفه رشد دادن نوزاد کوچکشان را دارند که این کار انرژی بالایی را می طلبد. وجود پروتئین و اسیدهای چرب نظیر امگا ۳ و امگا ۶ در غذای خشک گربه باردار یا شیرده بسیار سودمند است. عدم استفاده از غذاهای با کیفیت مشکلاتی از قبیل کم شدن شیر مادران و کمبود کلسیم در بدن بچه گربه ها را در پی خواهد داشت.

منبع




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 124
:: باردید دیروز : 112
:: بازدید هفته : 1113
:: بازدید ماه : 4202
:: بازدید سال : 17240
:: بازدید کلی : 42647