سرمایه گذاری در بازار فارکس به چه صورت است؟
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
سرمایه گذاری در بازار فارکس به چه صورت است؟
پنج شنبه 23 بهمن 1399 ساعت 3:18 | بازدید : 743 | نویسنده : علی | ( نظرات )

فارکس (Forex) مخفف واژه Foreign Exchange به معنی تبادل ارزهای خارجی است. این بازار، بازاری بین المللی نامتمرکز است که تمام ارزهای مهم دنیا در آن تبادل می شود. «بازار فارکس» بزرگترین و شناورترین بازار مالی در دنیاست که معاملات روزانه در آن از ۵ تریلیون دلار تجاوز می کند. اگر تمام بازارهای سهام دنیا را با هم جمع کنید، ارزش معاملات آنها حتی به نزدیکی بازار فارکس هم نمی رسد.

اما دقیقا فارکس چیست و چگونه می توان از آن کسب درآمد کرد؟ اگر از نزدیک تر به این بازار نگاه کنیم متوجه می شویم که موقعیت هایی در آن وجود دارد که در هیچ سرمایه گذاری دیگری نمونه اش پیدا نمی شود.

فارکس چیست ؟

اگر شما تا به حال به خارج از کشور سفر کرده باشید حتما پول خود را به ارز دیگری مبادله کرده اید یا به بیان دیگری یک تراکنش فارکس انجام داده اید. برای مثال اگر می خواهید به فرانسه سفر کنید باید ریال خود را بدهید و در ازای آن یورو دریافت کنید. ارزش هر کدام از این ارزها بر اساس عرضه و تقاضای بازار تعیین می شود و این عرضه و تقاضا تعیین می کند که شما در مقابل ۱ یورو باید چه میزان ریال پرداخت کنید. این میزان هر لحظه در حال تغییر است.

برای مثال اگر نرخ مبادله پوند انگلیس به یورو امروز ۱٫۱۹ باشد و فردا هر ۱ پوند معادل ۱٫۲۰ یورو باشد یعنی یورو در مقابل پوند کمی از ارزشش را از دست داده است. شاید این میزان برای شما کم باشد ولی برای یک شرکت اروپایی که به کارمندان خود در انگلستان حقوق ماهیانه پرداخت می کنند این تغییر نرخ مبادله، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

در بازار فارکس می توانید تمام جفت ارزهای معتبر را با یکدیگر مبادله نمایید. برای مثال اگر براساس تحلیل های خود به این باور رسیده اید که در آینده نرخ دلار نیوزلند در مقابل فرانک سوئیس رشد خواهد داشت می توانید دلار نیوزلند را در مقابل فرانک سوئیس خریداری کنید.

سرمایه گذاری هوشمند در بازار فارکس

همانند بازار سهام، معامله گران بازار فارکس می توانند ارز مورد نظر خود را با قیمت مدنظر معامله نمایند. اما تفاوت اساسی ای که در این دو بازار وجود دارد این است که شما می‌توانید با سرمایه گذاری هوشمند در فارکس از کاهش قیمت‌ها نیز سود ببرید. اگر فکر می‌کنید که قیمت یک ارز در مقابل ارزی دیگر رشد خواهد داشت می‌ توانید روی آن سرمایه گذاری کنید. اگر فکر می‌کنید که قیمت ارزی در مقابل دیگری نزول خواهد داشت می توانید آن را بفروشید. اگر در یک بازار نزولی ارزی را بفروشید از کاهش قیمت آن ارز سود خواهید کرد. یعنی هر چه قیمت آن پایین تر برود سود شما بیشتر می شود. اگر در یک بازار صعودی یک ارز را خرید کنید تا زمانی که قیمت آن بالا برود شما سود خواهید.

از آنجایی که بازار فارکس بسیار بزرگ است شما در هر لحظه می توانید ارز مورد نظر را خریداری کنید و یا ارزی را به فروش برسانید. ممکن است که در اخبار یا جایی شنیده باشید که دولت چین قصد دارد تا ارزش پول ملی خود یعنی یوان را پایین بیاورد تا تجارت های خارجی بیشتری را به سمت کشور خود بکشاند. اگر شما فکر می کنید که این روند کاهش نرخ یوان ادامه پیدا می کند، می توانید ارز یوان را در مقابل یک ارز دیگری مانند دلار امریکا به فروش برسانید. هر چه نرخ یوان چین در مقابل دلار امریکا پایین تر بیاید سود شما بالاتر خواهد رفت. اگر قیمت یوان چین در مقابل دلار امریکا بالا برود شما متضرر می شوید و هر چقدر این روند ادامه پیدا کند ضرر شما نیز بیشتر می شود.

سرمایه گذاری در بازار فارکس

بهترین روش برای ورود به معاملات فارکس این است که ابتدا یک حساب آزمایشی باز کنید و در بازار معاملات مجازی انجام دهید تا با روش کار بهتر آشنا شوید. برای باز کردن حساب آزمایشی فارکس نیاز به پرداخت هیچ پولی نیست و تنها کافی است که نرم افزار مورد نظر را نصب کنید و شروع به سرمایه گذاری در بازار فارکس بصورت مجازی کنید. نرم افزار رایج خرید و فروش در بازار فارکس نرم افزار MetaTrader میباشد.

هر معامله در فارکس شامل یک جفت ارز است زیرا شما ارزش یک ارز را در مقابل ارزی دیگر باید خرید یا فروش کنید. برای مثال جفت ارز دلار/یورو که با علامت EUR/USD نمایش داده می شود را در نظر بگیرید که جفت ارزی است که بیشترین تراکنش را در بازارهای مالی به خود اختصاص می دهد. EUR ارز اول در این جفت ارز است که به آن ارز پایه گفته می شود و USD ارز دوم است که به آن ارز متضاد می گویند که بر مبنای یورو سنجیده می شود. وقتیکه شما قیمت EUR/USD را در پلتفرم فارکس مشاهده می کنید بیانگر میزان ارزش یورو اتحادیه اروپا در مقابل دلار امریکا است. در این پلتفرم همیشه ۲ قیمت خواهید دید که یکی قیمت خرید و دیگری قیمت فروش است. وقتیکه شما در جفت ارز EUR/USD برروی خرید (ASK) کلیک می کنید یعنی در حال خرید یورو در مقابل دلار هستید و اگر برروی فروش (Bid) کلیک کنید یعنی در حال فروش یورو در مقابل دلار هستید. هر کدام از این کلیک ها نشان دهنده نگرش و پیش بینی شما درباره آینده این جفت ارز است.

برای مثال شما فکر می کنید که قیمت یورو در مقابل دلار بالا خواهد رفت. به سراغ جفت ارز EUR/USD می روید و از آنجاییکه ارز پایه در این جفت ارز، یورو است پس خرید انجام می دهید. اگر فکر می کنید که ارزش یورو در مقابل دلار امریکا کم خواهد شد باید برروی فروش کلیک کنید زیرا ارز پایه در این معامله یورو است. در حالت دوم شما یورو را در مقابل دلار امریکا می فروشید و از کاهش ارزش یورو سود دریافت می کنید.

برای خرید و فروش در بازار فارکس می بایست توانایی تحلیل بازار را داشته باشید. ۲ نوع تحلیل عمده در بازار فارکس وجود دارد که به آنها تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال گفته می شود. شما می توانید با فراگیری تحلیل بازار فارکس خرید و فروش های موفقتری انجام دهید.

منبع

 




موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 482
:: بازدید ماه : 4798
:: بازدید سال : 17836
:: بازدید کلی : 43243