شهر سويل
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
شهر سويل
شنبه 5 آذر 1401 ساعت 11:26 | بازدید : 250 | نویسنده : علی | ( نظرات )

مي‌گويند شهر سويل را هركول، اسطوره يونان باستان بنا كرده است! اين شهر تاريخي شگفت‌انگيز دارد و معماري‌هاي خارق‌العاده‌اش گواهي بر تاييد اين ادعا هستند. حتي كريستف كلمب، كاشف قاره امريكا هم سويل را براي آرامگاه ابدي خود انتخاب كرده است. در اين مطلب با ديدني‌ها و جاذبه‌هاي حيرت‌انگيز سويل، شهر جادويي اسپانيا آشنا مي‌شويم.

سويل در منطقه خودمختار اندلس در كشور اسپانيا قرار گرفته است. سويا و سبيا نام‌هاي ديگري هستند كه به اين شهر زيبا نسبت داده شده‌اند. وجود قلعه‌هاي باشكوه، كافه‌هاي قديمي، كليساهايي با معماري‌هاي حيرت‌انگيز و بافت شهري منحصربه‌‌فرد باعث شده تا گردشگران از لحظه لحظه اقامت در اين شهر لذت ببرند. سويل شهري بي‌نقص است كه توانسته در ميان پرطرفدارترين مقاصد گردشگري در تور اسپانيا جاي گيرد و سالانه ميزبان هزاران گردشگر از اقصي نقاط دنيا باشد. 

كليساي جامع سويل

كليساي جامع سويل متعلق به ۱۵۱۷ ميلادي است و با ابعاد ۱۲۶ متر طول و ۸۳ متر عرض از بزرگترين سازه‌هاي دنيا به شمار مي‌آيد. اين بنا به سبك معماري گوتيك ساخته شده و ظريف‌كاري‌هايي خارق‌العاده دارد.

نماي بيروني كليسا معماري خيره ‌كننده دارد و برج ناقوس بسيار بزرگي كه به آن گيرالدا مي‌گويند بر روي آن خودنمايي مي‌كند. به محض ورود به كليسا معماري كلاسيك و تزيينات بي‌نظير آن شما را شگفت زده خواهد كرد.  تمامي ديوارها و سقف كليسا با طرح‌هاي عجيب‌وغريب و منحصربه‌فرد تزيين شده است اما اين محراب كليسا است كه بيش از هر جاي ديگر توجه گردشگران را به خود جلب مي‌كند. محراب كليسا توسط شخصي به نام پير دانكارت ساخته شده و طبق گفته‌هاي تاريخي در ساخت آن از چندين تن طلا استفاده شده است.

۸۰ نمازخانه كوچك در اطراف كليسا، طولاني‌ترين nave اسپانيا و تابوت سنگي كريستف كلمب كاشف معروف از ديگر جاذبه‌هايي است كه در كليساي جامع سويل خواهيد ديد.

كاخ سلطنتي آلكازار

كاخ سلطنتي آلكازار قديمي‌ترين كاخ اروپايي است كه همچنان به عنوان سكونتگاه خانواده سلطنتي استفاده مي‌شود. اين كاخ يادگاري به جا مانده از قرن دهم ميلادي است كه داستاني دور و دراز دارد. ساخت كاخ آلكازا دو قرن به طول انجاميده و بارها و بارها ويران شده و مجددا توسط پادشاهان وقت مورد بازسازي قرار گرفته است.  وجود سه سبك معماري موري، رنسانسي و مودخار شاهدي بر فراز و نشيب‌هايي ست كه ساختمان كاخ در دوره‌هاي مختلف پشت سر گذاشته است.

كاخ آلكازار پس ازپيروزي مسيحيان و در محلي كه پيشتر مسجد بوده بنا شده است. نماي بيروني كاخ را ديوارها و ستون‌هاي قهوه‌اي رنگ تشكيل مي‌دهند و در قسمتي از آن طراحي‌هاي اسلامي همچنان به چشم مي‌خورد. معماري بي‌نهايت زيباي كاخ باعث شده تا نام آن در فهرست ميراث جهاني يونسكو به ثبت برسد.

اين كاخ زيبا محل اقامت چندين نسل از پادشاهان اسپانيا بوده و ديوارهاي آن روايت گر رويدادهاي مهم تاريخي اسپانيا هستند. در حال حاضر نيز خانوده سلطنتي سويل در طبقه دوم قصر ساكن هستند.

منطقه تريانا

در كنار رودخانه سويل يكي از فانتزي‌ترين محله‌هاي شهر را مي‌توان ديد. اين محله زيبا تريانا نام دارد و خانه‌هاي رنگارنگ با معماري‌هاي منحصربه‌فرد آن را به يكي از خاصترين و پرطرفدارترين جاذبه‌هاي گردشگري در سويل تبديل كرده است.

تمام خانه‌هاي اين محله در دو طبقه ساخته شده و با رنگ‌هاي شاد رنگاميزي شده‌اند. كوچه‌هاي محله تريانا نيز از جاذبه‌هاي آن به شمار مي‌روند. خيابان‌هاي اين منطقه به صورت پيچ در پيچ طراحي شده و با سنگفرش تزيين شده‌اند. با قدم زدن در اين خيابان‎‌ها مي‌توانيد از مناظر زيباي رودخانه سويل و معماري خانه‌ها لذت ببريد.

كارگاه‌هاي خياباني سفال نيز در كنار كوچه‌هاي سنگفرش شده به منطقه تريانا جلوه‌اي خاص بخشيده‌اند.

تمامي هنرمندان سويل در تريانا جمع شده و صنايع دستي ساخته شده از سفال شامل ظروف وسراميك‌هاي اندلوسي را براي فروش به نمايش مي‌گذارند. اگر به دنبال خريد سوغاتي با حال و هواي شهر  سويل هستيد اين ظروف بهترين انتخاب هستند.

موزه رقص فلامنكو

فلامنكو از رقص‌هاي محلي و سنتي اسپانيا است كه از كولي‌هاي اين سرزمين تاثير گرفته، همچنين ريشه‌هايي از موسيقي ايراني، عربي و لاتين هم در فلامنكو به وضوح ديده مي‌شود. شهر سو‌يل يكي از مراكز اين موسيقي زيبا و محلي است. از اين رو هنگام قدم زدن در خيابان‌هاي شهر گروه‌هاي موسيقي خياباني زيادي را خواهيد ديد كه رقص فلامنكو به همراه موسيقي مخصوص آن را به اجرا مي‌گذارند.

اگر به رقص و موسيقي فلامنكو علاقه داريد براي كشف ريشه اين موسيقي و آشنايي با تمام حركات و مضمون‌هاي رقص به موزه رقص فلامنكو برويد. اين موزه در قرن هجدهم و بر روي يك معبد رومي ساخته شد. انواع آلات موسيقي، لباس‌ها و كفش‌هاي مخصوص به همراه نت‌هاي موسيقي از جاذبه‌هايي هستند كه در اين موزه به نمايش عموم گذاشته شده‌اند. علاوه بر اين هنگام بازديد از موزه مي‌توانيد از اجراي اختصاصي رقص محلي فلامنكو لذت ببريد.

 

 

 




موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :