آشنایی با شفر کلن آلمان همراه با رز آبی
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی با شفر کلن آلمان همراه با رز آبی
شنبه 8 مرداد 1401 ساعت 22:17 | بازدید : 325 | نویسنده : علی | ( نظرات )

رز آبی و راهنما سفر به کلن آلمان

رز آبی

 

کلن، چهارمین شهر بزرگ آلمان و در واقع قدیمی‌ترین شهر این کشور به شمار می‌رود. شهر کلن که در غرب آلمان واقع شده است، یکی از مهمترین شهرهای بندرگاهی اروپا محسوب می‌شود. این شهر که در جنوب غربی رود راین قرار دارد، قطب صنعتی کشور آلمان است. کلیسای جامع کلن و پل معروف هوهنزولرن Hohenzollern که بر روی رود راین قرار دارد، مهم ترین نمادهای این شهر هستند.

شهر کلن توسط رود راین به دو قسمت راست و چپ و یا همان شرقی و غربی تقسیم شده است که اگر کلیسای جامع شهر کلن را که در واقع مهم ترین نماد آن است، مرکز شهر در نظر بگیریم، بیشتر دانشگاه های کلن و مناطق دانشجویی در طرف چپ آن قرار دارد. اکثر ایستگاه‌های رادیویی-تلویزیونی و همینطور شرکت هوایی معروف لوفت‌هانزا در این شهر واقع شده اند.
در جستجوی نام این شهر به انگلیسی، توجه کنید که دیکته صحیح Cologne است و خود آلمانی‌ها این شهر را Köln می‌نویسند.

 

 

آب و هوای کلن

با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر کلن که در غرب آلمان و در ایالت وستفالن در شمال رود راین واقع شده، آب و هوایی مرطوب و بارانی و تحت تأثیر اقیانوس اطلس دارد؛ علیرغم سرمای هوا در فصل زمستان، به مرز یخبندان نمی‌رسد. یکی از خصوصیات آب و هوایی کلن که تابستان‌هایی معتدل دارد، وزش باد شدید، بخصوص بین ماه های نوامبر تا مارس است.

ساعت کلن

شهر کلن یک ساعت از ساعت هماهنگ جهانی (GMT) جلوتر است و هر ساله در تاریخ ۲۹ مارس ساعت رسمی خود را یک ساعت به جلو می کشد و در تاریخ ۲۵ اکتبر، دوباره آن را به حالت اول بر می گرداند. اختلاف ساعت تهران با شهر کلن ۳:۳۰+ می باشد. در هنگام محاسبه ساعت، به ماه میلادی و شمسی آن دقت کنید تا متوجه شوید که در حال حاضر اختلاف ساعت‌ها شامل تغییرات شده است یا خیر.

دمای هوا کلن

متوسط دما در شهر کلن بین ۲.۵ تا ۱۹درجه سانتیگراد است که این دما در طول روز و شب و همچنین در فصول مختلف سال تغییر می‌کند

جمعیت کلن

طبق آخرین سرشماری که در سال ۲۰۲۰ انجام شده، جمعیت شهر کلن به ۱،۱۱۸،۷۸۹ نفر می‌رسد که به ازای هر هزار مرد، ۱۰۴۶ زن وجود دارد. بیش از ۳۶ درصد جمعیت شهر کلن را مهاجرین تشکیل می دهند.

حمل و نقل عمومی کلن

شهر کلن سیستم حمل و نقل بسیار گسترده و معروفی دارد. می توانید با تراموا، مترو، اتوبوس و خطوط راه آهن به همه جای شهر کلن سفر کنید. متروی این شهر که Stadtbahn یا همان S-Bahn نام دارد، از سال ۱۹۶۸ فعالیت خود را در این شهر آغاز کرده است. این سیستم حمل و نقل کارآمد که طول آن به ۱۹۴.۸ کیلومتر می‌رسد، دارای ۱۲ خط و ۲۳۳ ایستگاه است. طبق آخرین سرشماری که در سال ۲۰۱۸ به عمل آمده، این مترو سالانه بیش از ۲۱۴ میلیون مسافر را جابجا می‌کند. شرکت حمل و نقل محلی که در شهر کلن به Kölner Verkehrs-Betriebe یا همان KVB معروف است، روزانه حدود ۸۰۰ هزار نفر را با حدود ۶۰ خط، ۳۸۰ تراموا و ۳۲۰ اتوبوس جابجا می‌کند. بیشتر ایستگاه‌های قطار محلی به ایستگاه‌های تراموای اصلی مرتبط هستند و مجهز به تابلوهای ورود و خروج آنلاین می‌باشند. تقریباً کلیه بلیت‌های تراموا و اتوبوس KVB با دستگاه‌های خودکار به فروش می‌رسند.

هزینه زندگی در کلن

بطورکلی شهر کلن، شهر پر جنب و جوشی است. بدون تردید از زندگی در این شهر خسته نخواهید شد ولی از آنجا که شهر کلن همچنان در حال رشد و توسعه است، با افزایش جمعیت آن، هزینه های زندگی نیز در حال افزایش است، به خصوص در محله های دانشجویی مثل Altstadt و Neustadt.
البته شما می‌توانید در محله‌های ارزان‌تری مثل Nippe و Ehrenfeld که نزدیک رود راین هستند، ساکن شوید ولی حتی اگر در این محله ها نیز نتوانستید خانه مورد نظر خود را بیابید، هیچ جای نگرانی نیست. کماکان این شانس را دارید تا با پیدا کردن یک WG در کلن بمانید و به تحصیل و زندگی در این شهر بپردازید.
در واقع WG یا همان Wohngemeinschaft، خانه‌هایی هستند که بین چند نفر تقسیم می‌شوند و بدین شکل هزینه اجاره خانه به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده و زندگی کردن در شهر کلن را برای دانشجویان آسان‌تر می‌کند. اصلاً فکر نکنید که WG ها برای افراد فقیر یا پایین دست جامعه طراحی شده است! بسیاری از سالمندان، نوجوانان و سایر افراد، حتی با داشتن تمکن مالی مناسب، زندگی در WG ها را به دلیل امکان معاشرت با گروه‌های مختلف مردم و آشنایی با افراد جدید ترجیح می‌دهند.
در مجموع هزینه های زندگی در کلن هر چقدر هم که بالا باشد، در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی و حتی سایر شهرهای آلمان، نظیر دوسلدورف، مونیخ و فرانکفورت باز پایین‌تر است.
از آنجا که سیستم حمل و نقل فوق العاده ای در سراسر کلن موجود است، دسترسی به مرکز شهر کلن بسیار راحت، سریع و کم‌هزینه است.
بطور میانگین، هزینه‌های زندگی برای یک نفر در شهر کلن، در حدود ۸۰۰ یورو است که باید مبلغ اجاره خانه را نیز به آن اضافه کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شاخص هزینه‌های زندگی در کلن بالاتر از کلان شهری مثل تهران، ولی بسیار پایین‌تر از شهر‌هایی نظیر نیویورک و لندن است.

 

کلیسا جامع کلن آلمان و  بازدید از آن در رز آبی:

 

کلیسای جامع کلن که از قدیمی ترین کلیساهای آلمان می باشد، بارگاه مقدس تعدادی از روحانیون کاتولیک معروف این کشور نیز به شمار می رود. این کلیسا از احترام و ارزش خاصی در میان ساکنین شهر کلن برخوردار است. در سفر های گردشگری رز آبی هم از این مکان دیدن میشود . 
طراحی معماری کلیسای جامع کلن به شدت تحت تأثیر کلیسای نوتردام قرار دارد. نسبت طول و عرض صحن اصلی این کلیسا دقیقاً مطابق با نسبتی است که در کلیسای نوتردام دیده می شود. همانند سایر کلیساهای سبک گوتیک، بنای این کلیسا نیز به شکل یک صلیب ساخته شده است. سرداب این کلیسا توسط دو ستون در سطح کلیسا حفظ می شود. نمای بیرونی این سرداب نمایانگر یک برج در حال پرواز به سبک فرانسوی می باشد. طاقی بسیار زیبا و عظیم و یک سه بابی شکننده و ظریف در جایگاه کر قرون وسطایی این کلیسا دیده می شود. وجود مجسمه سنگی عظیم کریستوفر مقدس در ورودی نخست کلیسا، بر زیبایی هرچه بیشتر این مکان افزوده است.
وجود چندین جاذبه در کلیسای جامع کلن سبب افزایش محبوبیت جهانی این مکان شده است. گنجینه های غیرمعمول این کلیسا، بسیار جذاب و باشکوه اند. محراب بلند و مشهور این کلیسا که در سال 1322 میلادی بنا شده، یکی از نادرترین گنجینه های کلیسای جامع کلن به شمار می رود. این محراب که از سنگ مرمر سیاه ساخته شده، یک جاذبه تمام عیار محسوب می شود. مهمترین گنجینه موجود در کلیسای جامع کلن، مقبره سه پادشاه می باشد. یادگارهای بجای مانده از ایرماگاردیس مقدس نیز از گنجینه های موجود در این کلیسا می باشد.
کلیسای جامع کلن  با ۱۵۷ متر بلندی، دومین کلیسای بلند در کشور آلمان و سومین در کل جهان محسوب می‌شود. این بنا در سال ۱۹۹۶ (میلادی) در رده میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. این کلیسا در قرن ۱۳ مادر و بزرگترین کلیسای آلمان به شمار می‌آمد.
این بنا تا قرن ۱۹ بلندترین بنای ساخته شده به دست بشر بوده‌است. تالار اصلی آن ۷۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و برج‌های آن ارتقاعی بالغ بر ۱۵۶ متر دارند
کلیسای جام کلن در سال ۲۰۰۴ به علت ساخت ساختمان‌های آسمان خراش پشت سرش و از دست دادن یکپارچگی در فهرست میراث جهانی در خطر گرفت و تا سال ۲۰۰۶ و حل شدن این مشکل در این فهرست قرار داشت.




موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 111
:: باردید دیروز : 112
:: بازدید هفته : 1100
:: بازدید ماه : 4189
:: بازدید سال : 17227
:: بازدید کلی : 42634