آشنایی با جاذبه های زمستانی فرانسه در سفر فرانسه رز آبی
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی با جاذبه های زمستانی فرانسه در سفر فرانسه رز آبی
پنج شنبه 6 مرداد 1401 ساعت 8:43 | بازدید : 334 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 سفرفرانسه و آشنایی با جاذبه های زمستانی فرانسه

جاذبه های زمستانی فرانسه

 

کشور فرانسه مقصد شماره یک جهان است که دلیل آن نیز تنوع جاذبه های گردشگری در این شهر برای هر نوع سلیقه می باشد، از بزرگترین سواحل اروپا، آثار باستانی، آبشارهای حیرت انگیز تا هتل های با امکانات و مدرن. با توجه به تنوع مناظر و شرایط آب و هوایی شهرهای فرانسه، تنوع فرهنگی و غذاهای مشهور آن، جای تعجب ندارد که تور فرانسه در بین گردشگران دنیا اولویت بوده و توریسم به یک صنعت بزرگ این کشور تبدیل شود. این صنعت به طور مستقیم و غیرمستقیم حدود 10 درصد از نیروی کار را شامل می شود و تقریباً 9 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می دهد و درآمد قابل توجهی از بازدید کنندگان خارجی کسب می کند. سال های اخیر تعداد بازدیدکنندگانی که از شهرهای فرانسه دیدن کردند در طول یک سال بیش از 85میلیون نفر بوده و بخش عمده ای از این جمعیت پاریس را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند. جمهوری فرانسه در شمال غربی اروپا قرار داشته و نقش بسیار مهمی در امور بین المللی دارد و و یکی از قدرت های صنعتی پیشرو در جهان است.

 

جاذبه های گردشگری فرانسه

از بلوارهای پاریس گرفته تا استراحتگاههای شیک ساحل عاج، فرانسه برخی از زیباترین مناظر جهان را در کنار روستاهای چشم نوازش به شیوه مترقی و مدرن خود همه بازدیدکنندگان تور فرانسه را تحت تأثیر قرار می دهد. هر منطقه از کشور دارای غذاهای خاص و فرهنگ مخصوص به خود است؛ دهکده های ماهیگیری در غذاهای دریایی تخصص دارند، در حالی که خانه های دنج در کوهای آلپ فرانسه پنیر دلپذیر را با غذاهای دریایی سرو می کنند. فرانسوی ها به دلیل شکل ظاهری شش ضلعی و شخصیت ها و فرهنگ های منحصر به فرد هر قسمت، کشورشان را l'Hexagone می نامند. بیشتر شهرهای فرانسه ارزش کاوش و بازدید را دارند اما با توجه به زمان محدود گردشگران در سفر با تور فرانسه بازدید از مهم ترین جاذبه های گردشگری این کشور به آنها توصیه می شود، این جاذبه ها شامل برج ایفل، کاخ ورسای و موزه لوور در پاریس، Côte d'Azur، Mont Saint-Michel، کلیسای نوتردام،Musée d'Orsay،  شهر ونیز و روستای Rocamadour می باشند.

 

آب و هوای فرانسه

کشور فرانسه بسیار بزرگتر از آن چیزیست که اکثر مردم فکر می کنند، به طوریکه سومین کشور بزرگ اروپا پس از روسیه و اوکراین می باشد. فرانسه آب و هوای عمدتا معتدلی دارد؛ شمال و غرب فرانسه عمدتاً کم ارتفاع بوده اما برخی از مناطق کوهستانی مرتفع با کوه های آلپ در شرق و پیرنه در جنوب سردترین هوا را دارد؛ در نتیجه ، در آب و هوای کشور تغییرات قابل توجهی وجود دارد. شمال، مرکز و شمال غربی فرانسه دارای آب و هوای دریایی با زمستانهای معتدل و تابستانهای گرم بوده و همین امر باعث شده تا این مناطق مقصد اصلی تور فرانسه باشد. پاریس دارای میانگین دمای سالانه 13 درجه سانتیگراد و دامنه فصلی 8 درجه سانتیگراد است و بوردو در جنوب غربی نیز از نظر اقلیمی بسیار شبیه پاریس می باشد. لیون، در جنوب شرقی، دارای آب و هوای قاره ای با زمستان های سردتر و احتمال یخبندان و برف بیشتر است. ساحل دریای مدیترانه و جزیره کرسیکا دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و زمستان های معتدل و آفتابی است که آب و هوای دلپذیر زمستان و بهار غالباً قطع می شود.

 

تور بهار فرانسه

دما و رطوبت در فصل بهار باعث می شود که شرایط آب و هوایی در طول فصل بهار در فرانسه به طور کلی معتدل و دلپذیر باشد. در این فصل ممکن است بازدید کنندگان تور فرانسه بیشتر با باران مواجه شوند، بنابراین توصیه می شود در صورت برنامه ریزی برای بازدید در این فصل، چتر و لباس مناسب همراه خود را بیاورند. در فصل بهار متوسط دما از 11 درجه تا 21 درجه سانتی گراد متغیر می باشد.

فستیوال های بهار : کارناوال Dunkirk و هفته مد پاریس در ماه مارس ، جشنواره باد و بادکنک در آوریل، جشنواره کن در ماه می.

 

تور تابستان فرانسه

شرایط آب و هوایی در طول فصل تابستان در فرانسه آفتابی و گرم بوده، اما شرایط کلی آب و هوا ممکن است از یک مکان به مکان دیگر متفاوت باشد. متوسط دما در کشور حدود 25 درجه سانتی گراد و شرایط جوی سرد فقط در مناطق کوهستانی فرانسه پایدار است. بازدیدکنندگان تور فرانسه در طول تابستان معمولا علاوه بر جاذبه های توریستی داخل شهرها به جنگل ها، پارک های ملی، سواحل و رودخانه های این کشور می روند. یکی دیگر از جذابیت های مهم کشور فرانسه، بازارهای سنتی تابستانه در فضای باز است که فرصت خرید برخی از برداشتهای فصلی خوشمزه و تازه از این بازارها را میدهد.

فستیوال های تابستان : جشنواره باغ Chaumont-sur-Loire و فستیوال جاز Django Reinhardt در ژوئن، روز انقلاب فرانسه Bastille و مسابقات دوچرخه سواری تور دوفرانس در جولای، Jazz a Marciac و جشنواره فرهنگی جهانی در آگوست.

 

تور پاییز فرانسه

در طول فصل پاییز، دمای شهرهای فرانسه به تدریج کاهش می یابد و تعداد گردشگران تابستانه نیز شروع به کاهش می کند. متوسط دما در سراسر فرانسه حدود 10 تا 23 درجه سانتی گراد می باشد. در پاییز به دلیل افزایش سرعت باران و گاهی برف در ارتفاعات، سرمای هوا بیشتر احساس می شود و در ماه نوامبر تقریباً هر روز باران می بارد. در طول پاییز، بازدید کنندگان تور فرانسه می توانند برای لذت بردن از رنگ های متنوع ، تورهای پیاده روی را در مناطق روستایی فرانسه انجام دهند.

فستیوال های پاییزی : جشنواره موسیقی باسک و گاوبازی سنتی Feria du Riz در سپتامبر، جشنواره هنری Nuit Blanche و جشنواره شکلات Le Salon du Chocolat در اکتبر، نمایشگاه هنرهای زیبا و جشن روز اعتراضات در نوامبر.

 

 

آشنایی با جاذبه های زمستانی فرانسه در سفر رز آبی :

 

کلبه اسکیموها

یخ نوردی

زیپ وایر

سورتمه سگ‌های هاسکی

پیاده‌روی در برف

دوچرخه‌سواری با لاستیک پهن




موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 473
:: بازدید ماه : 4789
:: بازدید سال : 17827
:: بازدید کلی : 43234