lot چیست ؟ و آموزش آن در دلفین وست
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
lot چیست ؟ و آموزش آن در دلفین وست
چهار شنبه 5 مرداد 1401 ساعت 23:17 | بازدید : 409 | نویسنده : علی | ( نظرات )

آشنایی با lot چیست ؟

lot چیست

 

لات در فارکس چیست؟

لات یعنی چه؟ لات چیست؟ معنی لات در فارکس یک مفهوم اندازه‌گیری ساده محسوب می‌شود که می‌توان به سادگی در آن سرمایه خودمان را مدیریت کنیم. در واقع لات در فارکس یک ظرف است و یا اگر بخواهیم بهتر مفهوم لات lot را بیان کنیم، این مفهوم بیانگر یک مبدل میان سرمایه و سود شما محسوب می‌شود.

لات در فارکس چندین کاربرد مختلف دارد که باعث شده است استفاده از آن بسیار متداول شود و به نوعی طی آن شما می‌توانید سرمایه و سود و ضرر خودتان را مدیریت کنید. مفهوم لات lot یک نوع مفهوم مدیریتی است که باعث می‌شود شما از نظر زمانی نیز در بیان سود و ضرر خود صرفه‌جویی داشته باشید.

بیایید با یکدیگر نگاهی دقیق‌تر و درست‌تر به مفهوم لات در فارکس داشته باشیم و آن را به شکل کاربردی یاد بگیرم. برای این موضوع نگاهی به جدول زیر بیندازید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید لات در فارکس در فارکس مفهومی رابط میان پیپ و سرمایه شما می‌باشد. با این حال در ادامه بیشتر از این مفهوم  در پاسخ به سوال lot چیست ؟توضیح می‌دهیم.

کارکرد لات در فارکس

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که لات در فارکس از اولین مفاهیم در بورس اروپا و آمریکا محسوب می‌شود. در گذشته تنها یک لات در بازار بورس وجود داشت که به همان لات استاندار معروف است. شما برای این که بتوانید در بازار حضور داشته باشید باید حداقل یک لات استفاده می‌کردید، یعنی حداقل سرمایه شما در بازار باید ۱۰۰ هزار دلار می‌بود.

از این رو تنها ثروتمندان امکان حضور در بازار را داشتند؛ اما رفته‌رفته لات در فارکس یا سایر بازارها مفهوم عام‌تری پیدا کرد و بازار نیاز به حضور اقشار مختلف مردم داشت. از این رو کم‌کم لات‌های کوچک‌تر وارد بازار شدند که کوچک‌ترین لات امروزه ۱۰۰ دلار است.

می‌دانید لات در فارکس چه‌کاری انجام می‌دهد؟ لات شبیه به یک واحد متریک است. شما در بازار بر اساس لات و پیپ معامله می‌کنید. شما وقتی می‌خواهید وارد یک معامله شوید با لات‌های خودتان وارد می‌شوید و پیپ‌هایی که به‌عنوان سود یا ضرر نصیب شما می‌شود بر اساس نوع لات شما تبدیل به سود ارزی می‌شود.

اگر بخواهیم مثالی روشن بزنیم تا شما مفهوم لات در فارکس را درک کنید. بهتر است میز پوکر را به خاطر بیاورید. در پوکر شما مستقیماً دارایی ارزی خودتان را وارد بازی نمی‌کنید بلکه از سکه‌ها و کوین‌هایی به عنوان نمادی از آن داریی ها استفاده می‌کنید. هر کدام از این سکه‌ها نشانه مقدار مشخصی سرمایه‌گذاری است؛ بنابراین شما در نهایت به تعداد سکه‌هایی که در اختیار دارید سود خود را به ارز تبدیل کرده و دریافت می‌کنید.

بنابراین لات یک نوع کوین و سکه در بازار فارکس محسوب می‌شود که این کار باعث شده است اعداد هنگام معاملات سریع‌تر و راحت‌تر باشد و شما در محاسبه درگیری کمتری داشته باشید؛ زیرا تعداد لات در فارکس عدد صحیحی است و هر لات نشان از سرمایه‌ای با عدد صحیح است از این رو با یک‌ضرب ساده میزان سرمایه شما به خوبی مشخص می‌شود. این از بزرگ‌ترین فایده‌های لات در فارکس است.

 




موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 37
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 503
:: بازدید ماه : 4819
:: بازدید سال : 17857
:: بازدید کلی : 43264