راهنمای جامع استخراج ارز دیجیتال
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
راهنمای جامع استخراج ارز دیجیتال
سه شنبه 4 مرداد 1401 ساعت 22:31 | بازدید : 368 | نویسنده : علی | ( نظرات )

آشنایی با استخراج ارز دیجیتال در دلفین وست 

 

استخراج ارز دیجیتال

 

در این مقاله برای شما مطالب جدید و جذابی گردآوری شده است که می‌تواند شما را به هدف کسب ثروت بیشتر نزدیک کند. استخراج ارز دیجیتال مسئله کلیدی این مقاله است که ابتدا به توصیف آن می‌پردازیم. با پایان این متن تمامی اطلاعات مربوط به استخراج ارز دیجیتال و تمامی موارد مرتبط با آن از قبیل فارم ماینینگ، ریگ ماینینگ و کلود ماینینگ را خواهید آموخت.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

به طور کلی می‌توان گفت که برداشت رمزارزها را استخراج یا ماینینگ می‌گویند. برخی از مراکز یا افراد در سراسر جهان با کمک تجهیزات مخصوص اقدام به استخراج رمزارزها می‌کنند. این تجهیزات مجموعه‌ای از سخت‌افزارهای کامپیوتری، دستگاه‌ها و فارم را شامل می‌شود که با هم در ادامه این مطلب مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

ابتدا باید بدانید که استخراج ارز دیجیتال را ماینینگ و افراد و دستگاه‌هایی که این کار را انجام می‌دهند ماینر می‌نامند. اما منظور از ماینینگ و ماینر به طور دقیق‌تر چیست؟

منظور از Mining چیست؟

ماینینگ فرایندی است که طی آن رمز ارزهای جدید کشف شده و وارد بازار می‌شوند و بدین صورت در این بازار به گردش در می‌آیند. در فرایند Mining افراد با کمک توانایی و دانش خود در کنار استفاده از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای کامیپوتری به بازار رمز ارزها کمک کرده و پاداش خود را در قالب استخراج ارز دیجیتال یا دریافت رمز ارز دریافت می‌کنند.

 

برای استخراج رمز ارز شما ابتدا باید توانایی بالایی در ریاضی و کامپیوتر داشته باشید. سپس با استفاده از حل معادلات ریاضی با کمک کامپیوتر شما قادر به دریافت رمز ارز خواهید شد.

ماینینگ در حقیقت اعتبارسنجی بلاک‌های داده‌ها و افزودن آن‌ها به بلاکچین‌ها است.

این کار به دلیل میزان مصرف بالای برق و استهلاک تجهیزات به هزینه نسبتا زیادی نیاز دارد و فرایندی دشوار است. از سوی دیگر برای استخراج ارز دیجیتال شما باید تجهیزات کامل و مجوزهای لازم را داشته باشید.

ماینر کیست و چه کاری انجام می دهند؟

به طور کلی ماینر در حیطه رمز ارزها دو معنا را در ذهن ما القا می‌کند. در معنای اول ماینر به افرادی گفته می‌شود که عمل ماینینگ را انجام می‌دهند و در معنای دوم ماینر به دستگاه‌های لازم برای استخراج ارز دیجیتال اتلاق می‌شود.

در این بخش ما با معنای اول ماینر یعنی افراد سروکار داریم و در بخش ریگ ماینینگ به معنای دوم آن یعنی دستگاه‌ها خواهیم پرداخت.

ماینرها افرادی با توانایی بالا در حل معاملات ریاضی و کار با کامپیوترهای بسیار پیشرفته هستند. این افراد با کمک نرم‌افزارهای کامپیوتری اقدام به رمزگشایی بلاک‌های داده‌ها کرده و امنیت دنیای رمز ارز را فراهم می‌کنند.

برای درک بهتر وظیفه ماینرها بهتر است ابتدا با سیستم رمز ارزها آشنا شوید.

سیستم دنیای ارز دیجیتال

سیستم ارز دیجیتال بنا به امنیت بالای آن مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اگر به امنیت این سیستم شک دارید، باید امنیت آن را با سیستم بانکداری مقایسه کنید که متوجه شوید تا چه حد در سیستم رمز ارز امنیت وجود دارد. در ادامه به مقایسه این دو سیستم خواهیم پرداخت.

سیستم بانک‌ها به صورت سیستمی متمرکز است. بدین صورت که تمامی سیستم‌های جزئی به یک سیستم مرکزی وصل می‌شوند. اما سیستم ارز دیجیتال متمرکز نیست؛ بلکه غیرمتمرکز و توزیع شده است. که به این سیستم غیرمتمرکز بلاکچین می‌گویند.

در سیستم متمرکز بانکداری شما برای انجام هرکاری باید به دفتر اصلی آن مراجعه کنید و تنها راه دسترسی به حساب‌های خود از طریق سیستم متمرکز بانکداری است.

اما در سیستم غیرمتمرکز رمز ارزها هر فردی قادر خواهد بود به این سیستم دسترسی پیدا کند و به راحتی ارزهای خود را جابجا یا ارسال و دریافت کند.

از سوی دیگر در سیستم رمزارزها اطلاعات در یک سیستم ذخیره نمی‌شوند بلکه سیستمی گسترده و توزیع شده برای آن تعبیه شده است که تمامی افراد امکان دسترسی به این سیستم را دارند.

این موضوع باعث می‌شود که معامله‌ها در کامپیوترهای مختلفی در سراسر جهان ذخیره بشوند و دسترسی و هک ارزهای دیگران غیرممکن شود.

از آن‌جایی که سیستم بانکی برای بررسی رمز ارزها وجود ندارد، معاملات باید از طریق الگوریتم‌های رمزنگاری شده تایید شوند که این وظیفه بر عهده ماینرها است.

وظیفه ماینرها در خصوص استخراج ارز دیجیتال چیست؟

ماینرها محاسبه این معاملات رمزنگاری شده را انجام می‌دهند. برای انجام هر معامله ابتدا باید مراحل بسیاری در کامپیوتر طی شوند تا آن معامله در بلاکچین ثبت شود.

ماینرها بلاک‌ها را کامل کرده، آن‌ها را تایید می‌کنند و در نهایت به بلاکچین می‌افزایند. این عمل به منظور پیشگیری از کلاهبرداری با رمزارزها صورت می‌گیرد. در صورتی‌که این ارزها رمزنگاری و تایید نشوند، فرد می‌تواند بارها با کپی ارزهای خود معامله کند!

به همین دلیل ماینرها بررسی و تایید ارزها را انجام می‌دهند و پاداش می‌گیرند. به این صورت راهی برای کلاهبرداری باقی نمی‌ماند.

 

ماینرها داده‌ها را در قالب بلاک‌هایی با حجم 1 مگابایت دسته‌بندی کرده و وارد بلاکچین می‌کنند. اما دقت داشته باشید بلاکی با حجم 1 مگابایت گاه تنها یک معامله را دربردارد و گاه چندین هزار معامله در آن جای می‌گیرند.

اما کار به اینجا ختم نمی‌شود. گاه ماینر یک بلاک را ایجاد و تایید می‌کند اما هیچ ارزی در قبال آن دریافت نمی‌کند. برای دریافت ارز شما باید بسیار تلاش کنید و آنقدر خوش شانس باشید که پیش از دیگر ماینرها به پاسخ درست برای حل مسئله برسید.

در صورتی‌که اولین نفر باشید که مسئله را حل می‌کنید، مقداری بیت کوین به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد. متاسفانه تا پایان حل مسئله راهی برای دانستن این موضوع وجود ندارد که آیا پیش‌تر مشکل حل شده است یا خیر. بنابراین شاید بعد از سپری کردن زمان و انرژی بسیار هیچ پاداشی دریافت نکنید.




موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 178
:: باردید دیروز : 461
:: بازدید هفته : 639
:: بازدید ماه : 4955
:: بازدید سال : 17993
:: بازدید کلی : 43400