آشنایی با سرمایه گذاری در طلا در آموزش های دلفین وست
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی با سرمایه گذاری در طلا در آموزش های دلفین وست
یک شنبه 26 تير 1401 ساعت 7:25 | بازدید : 218 | نویسنده : علی | ( نظرات )

سرمایه گذاری در طلا

 

سرمایه گذاری در طلا

 

همه ی ما همواره با یک نام آشنا در دوران زندگی خود آشنا هستیم، تورم. این کلمه ی چهار حرفی کوچک قسمت های زیادی از تصمیم گیری های ما را در دنیای مدرن امروز تحت الشعاع قرار داده است. بر این اساس همه ی مردم به دنبال راه هایی برای سود بیشتر و یا حداقل حفظ سرمایه ی خود در جوامع تورمی هستند.

از دیرباز یکی از روش های مناسب برای سرمایه گذاری امن ذخیره سازی طلا بوده است.این فلز پرطرفدار قدمتی دیرینه در سرمایه گذاری مردم را در طول سالیان دراز به خود اختصاص داده است.

وقتی صحبت از طلا می شود، عوام خرید جواهران نو و ذخیره سازی آن را در نظر می گیرند، اما باید توجه داشت روش های دیگری نظیر طلای دست دوم یا آب شده فاقد اجرت، گواهی سپرده طلا، سکه و صندوق های سرمایه گذاری طلا نیز در این حوزه وجود دارد که می تواند نگاه سرمایه گذاران را به خود جلب نماید.

از مزیت های این بازار قدرت نقد شوندگی بسیار بالای آن و کسب سود در بلند مدت اشاره نمود به گونه ای که اگر بخواهید در این بازار نگاه بلند مدتی داشته باشید یقینا در پایان برنده ای پرسود خواهید بود،چرا که علاوه بر سرمایه گذاری موفق مانع از کاهش سرمایه و ارزش پول خود شده اید.

باید توجه داشت که این فلز گرانبها تحت تاثیر ذخیره سازی، حوادث سیاسی و اقتصادی جهان نوسان می کند و ظهور جنگ می تواند قیمت آن را افزایش چشمگیری دهد.

از این رو سرمایه گذاران این حوزه همواره باید به حباب قیمت طلا، شرایط سیاسی و اقتصادی جهان، سیاست های پولی کشورها و قیمت دلار و قیمت جهانی انس طلا دقت ویژه ای داشته باشند. غافل نشوید در شرایطی که نوسانات نرخ دلار وجود دارد، قیمت هر مدل طلا 80% وابسته به نوسانات ارز و 20% وابسته به نرخ جهانی انس می باشد.

لیکن در شرایطی که نرخ ارز در ثبات به سر می برد این تناسب معکوس می شود به گونه که قیمت طلا 80% وابسته به انس و 20% وابسته به نوسانات ارز می شود.

از سوی دیگر برای کشف نرخ جهانی انس طلا می توانید عبارت xau/usd را در موتورهای جستجو دنبال کنید و به یاد داشته باشید در حالت کلی بهترین موقعیت خرید طلا، زمانی است که در کف قیمتی ارز و انس جهانی طلا قرار داریم از این رو از طریق جستجو در گوگل می توان نمودار های قیمت جهانی انس و نرخ ارز را بدست آورد و کف های قیمتی را مشاهده کرد.

اغلب افراد هنوز تحت افکار استراتژی های اواخر سال 96 و یا دوران تورمی 97 به بعد به بازارهای مالی نگاه می کنند تا در حوزه ای وارد شوند که امکان رشد تورمی داشته باشند، تجربه نشان داده است این نگاه عاقبت خوشی را برای سرمایه گذران خود به ارمغان نمی آورد.

از این رو گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی همواره به سرمایه گذاران خود پیشنهاد می کند تا با عینک این گروه به حوزه های اقتصادی امکان رشد نگاه کرده و با توجه به فهم بازار و نگاه ویژه به آن حوزه به سرمایه گذاری اقدام کنند.

گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی مفتخر است ضمن ارائه ی تحلیل های دقیق،ترسیم چشم اندازه واقع گرایانه از این حوزه و به دور از هرگونه پوچ گرایی، همواره در صدد بهره مندی سود بیشتر برای سرمایه گذران خود در این حوزه و سایر بازارهای مالی بوده است.

 

 

صندوق طلا چیست؟

صندوق سرمایه گذاری در طلا ، یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و قابل معامله در بورس کالا است. در این صندوق‌ها سرمایه مشتریان به خرید اوراق مبتنی بر سکه طلا اختصاص می‌یابدصندوق های طلا حداقل 70 درصد از دارایی خود را به خرید سکه طلا و الباقی را به اوراق درآمد ثابت اختصاص می‌دهند. به این شکل، مدیر صندوق سکه مورد نیاز خود را از بانک‌های کارگشا تهیه کرده و در بانک‌های عامل سرمایه‌گذاری می‌کند. سود صندوق های طلا به نرخ دلار و قیمت اونس جهانی وابسته است.

چگونگی سرمایه گذاری و بازدهی صندوق های طلا

بازدهی در تمامی صندوق‌های پذیرفته شده در بورس، با تغییر ارزش دارایی‌های صندوق تغییر می‌کند. مثلا در مورد صندوق‌های سهامی بازدهی صندوق وابسته به قیمت سهام است و در صندوق های طلا وابسته به نرخ جهانی طلا.

نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها، با توجه به نوع صندوق مشخص می‌شود. در مورد صندوق‌های مبتنی بر صدور و ابطال، لازم است به سامانه اختصاصی یا شعب صندوق مراجعه کرد اما صندوق‌های طلا معمولا از نوع ETF یا قابل معامله در بورس هستند. واحدهای صندوق‌های ETF را می‌توان مانند سهام عادی خرید و فروش کرد. بنابراین، برای سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها، داشتن کد بورسی و دسترسی به سامانه معاملاتی یک کارگزاری ضرورت دارد.




موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :