آشنایی با باینری چیست؟
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی با باینری چیست؟
دو شنبه 20 تير 1401 ساعت 23:36 | بازدید : 163 | نویسنده : علی | ( نظرات )

باینری چیست؟

باینری چیست

 

باینری آپشن یک ابزار بازار‌های مالی و روش معاملاتی ساده و سریع است که امکان کسب سود از افزایش و یا کاهش قیمت دارایی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال شما با استفاده از باینری آپشن می‌توانید از نوسانات قیمت سهام شرکت گوگل، بیت‌کوین، طلا و یا نرخ مبادله جفت ارز USD/GBP سود کسب کنید. مدت زمان معاملات می‌تواند حداقل ۶۰ ثانیه باشد‌، در‌نتیجه می‌توانید روزانه هزار بار در بازار‌های جهانی معامله کنید.

قبل از معامله باینری شما از مقدار سود دریافتی در‌صورت درست بودن پیش‌بینی خود اطلاع دارید، بنابراین مدیریت ریسک و تصمیم‌گیری در معاملات در چنین شرایطی ساده‌تر خواهد بود. در معاملات باینری آپشن شما همیشه برنده و یا بازنده خواهید بود، به همین علت به باینری آپشن معاملات دودویی نیز می‌گویند.

برای شروع باید یک بروکر مورد اطمینان انتخاب و یک حساب کاربری ایجاد کنید. اگر آشنایی کمی با باینری آپشن دارید توصیه می‌کنیم ابتدا یک حساب آزمایشی (دمو) در یکی از بروکر‌ها ایجاد کنید تا با فضای کاربری و نحوه معامله در آن بروکر آشنایی پیدا کنید.

باینری چیست رایج‌ترین معاملات باینری آپشن انواع Call-Put و یا up/down است. اما انواع دیگری معاملات باینری آپشن نیز وجود دارد که وجه مشترک همه آنها نتیجه باینری و یا بله یا خیر است. در ادامه به معرفی انواع معامله باینری آپشن می‌پردازیم.

معاملات باینری آپشن

معاملات up/down: این مورد ساده‌ترین و در عین حال رایج‌ترین معامله باینری آپشن است. شما با توجه به اینکه قیمت ارز مورد نظر در زمان انقضا معامله بالاتر و یا پایین‌تر از قیمت فعلی آن باشد یکی از گزینه‌های call/high (صعودی) و یا put/down (نزولی) را انتخاب می‌کنید.

معاملات In/Out Range: در این نوع معامله شما پیش‌بینی می‌کنید که در زمان مشخص قیمت در محدوده مورد‌نظر و یا خارج از آن بسته می‌شود.

معاملات Touch/ No Touch: در این معاملات محدوده قیمت مشخصی بالاتر و یا پایین‌تر از قیمت فعلی وجود دارد. معامله‌گر باید پیش‌بینی کند که آیا قیمت فعلی دارایی در مدت زمان انقضا معامله به یکی از این سطوح خواهد رسید یا خیر. با استفاده از این مورد می‌توانید معامله را زودتر از زمان انقضا ببندید، در‌واقع اگر قیمت دارایی قبل از زمان انقضا به سطح مورد‌نظر برسد معامله صرف نظر از اینکه ممکن است مجددا قیمت دارایی از سطح موردنظر فاصله بگیرد بسته می‌شود.

معاملات نردبانی Ladder: این آپشن نیز عملکردی مشابه معاملات up/down دارد، اما در این معاملات از قیمت فعلی دارایی استفاده نمی‌شود بلکه معامله‌گر باید پیش‌بینی کند که قیمت دارایی قبل از انقضا معامله به سطح مشخصی می‌رسد یا خیر. این نوع معاملات به تغییر قیمت قابل‌توجهی نیاز دارند بنابراین سود حاصل از آنها به بیش از ۱۰۰٪ خواهد رسید.

 

نحوه معاملات باینری آپشن

در ادامه به مراحل یک معامله باینری آپشن می‌پردازیم:

  • انتخاب بروکر- قبل از هر چیزی باید یک بروکر مناسب پیدا کنید.
  • انتخاب دارایی و بازار مورد نظر برای معامله- لیست دارایی‌های قابل معامله از جمله سهام‌ها، ارز‌های دیجیتال، فارکس و کالاها بسیار گسترده است. بنابراین باید دارایی که قصد معامله دارید و بازار مربوط به آن را انتخاب کنید.
  • انتخاب زمان انقضا- شما می‌توانید زمان انقضا معامله را بین ۳۰ ثانیه تا یک‌ سال تنظیم کنید.
  • انتخاب اندازه معامله- با توجه به ریسک‌های موجود مقدار معامله را با‌دقت انتخاب کنید.
  • انتخاب نوع معامله Buy/Sell یا Call/Put- درصورتی که پیش‌بینی می‌کنید قیمت دارایی شما در‌ آینده افزایش پیدا می‌کند و روند صعودی دارد باید گزینه Call را انتخاب کنید. اگر پیش‌بینی شما روند نزولی برای دارایی مورد‌نظر است باید گزینه Put را انتخاب کنید.

لیست دارایی‌های قابل معامله

تعداد و همچنین تنوع دارایی‌هایی که می‌توانید در بروکر‌های مختلف باینری آپشن معامله کنید متفاوت است. اغلب بروکر‌ها امکان معامله دارایی‌های محبوب مانند جفت ارز‌های اصلی فارکس از جمله USD/JPY، EUR/USD، و GBP/USD و همچنین سهام‌های داوجونز و S&P 500 و کالاهایی مانند طلا، نقره و نفت را فراهم می‌کنند. سهام‌های دیگر نیز در بسیاری از بروکر‌های باینری قابل معامله هستند. هر سهامی در همه بروکر‌ها موجود نیست اما می‌توانید از بین ۲۵ الی ۱۰۰ سهام محبوب مانند سهام شرکت گوگل یا اپل یکی از آنها را برای معامله انتخاب کنید. البته این لیست هر روز با افزایش تقاضا گسترش می‌یابد. لیست دارایی‌هایی که هر بروکر پشتیبانی می‌کند در وبسایت آنها قابل مشاهده است.

امروزه معامله ارز‌های دیجیتال از طریق معاملات باینری نیز رونق یافته است. ماهیت نوسانی ارز‌های دیجیتال موجب شده گزینه خوبی برای معاملات باینری باشند. بیت‌کوین و اتریوم محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتالی هستند که از این طریق معامله می‌شوند اما می‌توانید آلت‌کوین‌های دیگری را نیز در بروکر‌های باینری پیدا کنید.




موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 461
:: بازدید هفته : 464
:: بازدید ماه : 4780
:: بازدید سال : 17818
:: بازدید کلی : 43225