آشنایی با جاذبه های شهر ووژن
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی با جاذبه های شهر ووژن
جمعه 16 تير 1401 ساعت 23:58 | بازدید : 235 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاذبه های شهر ووژن

 

جاذبه های شهر ووژن

 

طعا اگر از شما بپرسند شهری بر روی آب را نام ببرید، ونیز ایتالیا را معرفی می کنید. بیشتر کره زمین را آب ها پوشانده اند. پس تعجب برانگیز نیست که بیشتر مردم در تمام نقاط کره زمین و در کنار آب ها، خانه های خود را روی آب بسازند. ساخت خانه های قایقی یا شناور بر روی آب در حال گسترش یافتن است اما روستاهای شناور جهان جاذبه متفاوتی است. جاذبه ای که به دلیل شرایط و سبک متفاوت زندگی مردم یک ناحیه به وجود آمده و می توانید به این نقاط سفر کنید. در مجله ی گردشگری الی گشت شما را با روستاهای شناور جهان در کورهای مختلف آشنا می کنیم. اما اینجا صحبت از روستا و مناطق کوچک روستایی بر روی آب است. روستاهایی که به صورت شناور در میان آبراه ها، دریاها و دریاچه ها ساخته شده اند و گاهی بسیار پرجمعیت هستند.

 

بزرگ ترین روستای دریاچه ای آفریقا را می توان در دریاچه نوکویه و در میان طبیعت بی نظیر بنین پیدا کرد. این روستای شناور که به ونیز آفریقا شهرت دارد، از روستاهای شناور جهان بوده که در حدود قرن شانزدهم یا هفدهم میلادی ساخته شده است. در آغاز قرن هفدهم کشور بنین (داهومی سابق) در تصرف فون ها، بزرگ ترین قوم این کشور بوده است. افراد این قبیله با پرتغالی ها معامله می کردند و آن ها اقوام کوچک تر را شکار می کردند و به عنوان برده به پرتغالی ها می فروختند. گانویه شهری است دفاعی که در برابر شکارچیان انسان ساخته شده است. اکنون در این شهر دریاچه ای بیش از ۲۰۰ هزار نفر زندگی می کنند. تردد در میان خانه ها از طریق قایق امکان پذیر است و شغل اصلی مردم آن ماهیگیری است.

ووژِن چین  و جاذبه های شهر ووژن | Wuzhen

شهر ووژن یکی از شش شهر باستانی است که در جنوب رودخانه یانگ تسه چین قرار دارد. این شهر شناور دارای مناظر زیبا و چشم اندازهای طبیعی و انسانی گوناگون است. یکی از مهم ترین تفریح های گردشگران در ووژن، گشت زنی میان آبراهه های متعدد این شهر با استفاده از تاکسی های آبی معروف آن است. قدمت این شهر شناور به بیش از ۱۳۰۰ سال می رسد و جاذبه های تاریخی فراوانی چون پل های سنگی قدیمی و کنده کاری های چوبی باستانی دارد.

 

ووژن با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان یکی از ده مقصد محبوب چین به شمار می رود. هتل های مجلل، تورهای گردشگری متنوع به همراه تجربه های متفاوت ووژن را به مقصد دلپذیر گردشگران و ماجراجویان تبدیل کرده است.

یوروس در پرو | Uros

دهکده یوروس یکی از متفاوت ترین روستاهای شناور جهان است که در میان دریاچه تیتیکاکا واقع شده است. مردم این روستای شناور به مردم یورو معروف هستند و با استفاده از نوعی نی خشک به نام توتورا به ساخت جزایری دست ساز اقدام کرده اند. این خانه ها و روستا برای اولین بار با اهداف دفاعی ساخته شده اند. پس از ساختن هر خانه قایقی، آن را به آب دریاچه می اندازند و نی ها با خیس شدن در آب سنگین شده و ثابت می مانند.

هر خانه قایقی به طور متوسط ۳۰ سال عمر می کند و به علت پوسیدگی در عمق و فرونشینی باید پیوسته از بالا ترمیم و جایگزین شود. از جالب ترین حقایق راجع به این روستای ساخته شده از نی، تعداد جمعیت آن است. چرا که جمعیت دهکده یوروس در طول فصل های متفاوت و از بین صد تا ۲۰۰۰ نفر در نوسان است. مردم این دهکده بیشتر نیازهای خود را به صورت اولیه و از اطراف دریاچه تامین می کنند و عمده فعالیت اقتصادی آن ها تولید صنایع دستی است.




موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 21
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 487
:: بازدید ماه : 4803
:: بازدید سال : 17841
:: بازدید کلی : 43248