معرفی تفریحات شانزه لیزه در رز آبی
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
معرفی تفریحات شانزه لیزه در رز آبی
دو شنبه 13 تير 1401 ساعت 21:21 | بازدید : 232 | نویسنده : علی | ( نظرات )

تفریحات شانزه لیزه

 

 تفریحات شانزه لیزه

 

 

خیابان شانزه لیزه پاریس | Avenue des Champs-Élysées

همه پاریس را به عنوان زیباترین و رمانتیک ترین شهر دنیا می شناسند و خیلی ها آرزو دارند برای یک بار هم که شده به این شهر سفر کنند. پاریس جاذبه های فراوانی دارد و بناهای تاریخی، خیابان ها و محله های مشهوری در این شهر وجود دارند. اما در بین تمام این جاذبه ها و دیدنی ها، آوازه خیابان شانزه لیزه در سرتاسر جهان پیچیده است و از قدیم این خیابان مرکز خرید، مد و تفریح و … بوده است. امروزه می خواهیم در مورد خیابان شانزه لیزه صحبت کنیم و تاریخچه و اطلاعات لازم در مورد مشهورترین خیابان جهان را با شما در میان بگذاریم. با پارسیان سازه  همراه باشید تا با هم سری به پاریس بزنیم.

 

تاریخچه شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه پاریس خیابانی بسیار بزرگ، وسیع و مشجر و سرسبز به طول نزدیک به ۲ کیلومتر در دل شهر پاریس است و تقریبا تمام برندهای مشهور دنیا، کافه ها و رستوران های لوکس و مشهور در این خیابان حضور دارند. اما شانزه لیزه از چه زمانی به وجود آمد و چطور به این شهرت عالمگیر دست پیدا کرد؟ اگر بخواهیم در مورد تاریخچه این خیابان صحبت کنیم باید به سال ۱۶۴۰ میلادی برگردیم. در آن زمان در این منطقه فضاهای وسیع و خالی زیاد وجود داشت و به همین دلیل ردیفی از درختان در امتداد هم کاشته شدند که بعدها به یک خیابان تبدیل شد. جالب است بدانید که شانزه لیزه در زبان فرانسوی به معنای زمین های الیزه است که در اسطوره های یونانی معادل بهشت است. ژنرال کولبرن که در دربار لوئی چهاردهم کار می کرد ایده تبدیل کردن این منطقه به خیابانی مشهور و لوکس را مطرح کرد و به این ترتیب خیابان شانزه لیزه مشهور متولد شد.

 

 

ر سال ۱۷۲۴ خیابان شانزه لیزه گسترش پیدا کرد و به سایز کنونی رسید و در سال ۱۹۹۴ پیاده روهای وسیع و بزرگ این خیابان بازسازی و نوسازی شدند و رفت و آمد در آن را راحت تر کردند. در سال ۱۸۵۸ ظاهر پیاده روهای خیابان توسط بارون هوسمان اصلاح و زیباسازی شد و ثروتمندان جامعه، اشراف و بانکداران به این خیابان نقل مکان کردند. در آن روزگار، خیابان شانزه لیزه خیابانی لوکس و اعیان نشین با عمارت های اربابی باشکوه و قصرها و کاخ های مجلل و زیبا بود که هنوز هم برخی از آن ها باقی مانده اند.

 

امروزه مراکز خرید بزرگ و لوکس، فروشگاه های برند و مارک، کافه ها، رستوران ها و ادارات مختلف و مهمی در این خیابان وجود دارند و شانزه لیزه را به مکانی ایده آل برای پاریس گردی، خرید و آشنایی با فرهنگ پاریسی تبدیل کرده اند. همچنین ردیف درختان سرسبز و سر به فلک کشیده که در دو سمت خیابان قرار دارند شانزه لیزه را به یکی از زیباترین خیابان های جهان تبدیل کرده اند. جالب است بدانید شانزه لیزه به دلیل شهرت جهانی اش محل برگزاری مسابقات ورزشی بسیاری است و مثلا مرحله آخر مسابقه تور دو فرانس مشهور در خیابان شانزه لیزه برگزار می شود. خیابان شانزه لیزه در شب هم بسیار تماشایی و پرجنب و جوش است و چراغانی ها و نورپردازی های مختلف جلوه ای بسیار رویایی به این خیابان داده اند. در مناسبت های مختلف مثل کریسمس و سال نو هم چراغانی ها و تزئینات بسیار زیبایی در این خیابان انجام می شود که شاید تا به حال تصاویری از آن را دیده باشید.

پیاده روی در شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه به دو بخش تقسیم می شود: بخش پایینی که به میدان کنکورد نزدیک تر است و ساختمان های باشکوه و معروفی مثل قصر اکتشافات یا پاله دو لا دِکوورت (Palais de la Découverte)، موزه هنری پتی پاله (Petit Palais) و کاخ بزرگ یا گراند پاله (Grand Palais) در همین بخش قرار دارند. بخش بالایی خیابان شانزه لیزه از میدان شارل دو گل آغاز می شود که به میدان اتوال هم شهرت دارد و طاق مشهور پیروزی پاریس در همین مکان قرار گرفته اند. در این بخش از شانزه لیزه باکلاس ترین و لاکچری ترین فروشگاه ها، رستوران ها، سینماها و مراکز خرید بزرگ و لوکس وجود دارند.

 

خیابان شانزه لیز در مقابل طاق پیروزی تمام می شود و از آن جا خیابان لا گراند آرمه شروع می شود. خیابان لا گراند آرمه در نهایت به طاق بزرگ لا دفانس و محله مشهور لا دفانس می رسد و از آنجا می توان چشم انداز بی نظیری به خیابان شانزه لیزه داشت.

 

جاذبه های مشهور در خیابان شانزه لیزه و تفریحات شانزه لیزه چه چیز هایی هستند ؟

شانزه لیزه حد فاصل میدان کنکورد و طاق پیروزی پاریس قرار گرفته و بناهای تاریخی و جاذبه های فراوانی در امتداد خیابان وجود دارند. برخی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شانزه لیزه  و تفریحات شانزه لیزه عبارتند از:

 

پتی پاله | Petit Palais
میدان کنکورد | Place de la Concorde
موزه دو لورانژری | Musée de l’Orangerie
لا مادلن | La Madeleine
موزه دِزِگو دو پاریس | Musée des égouts de Paris
کاخ الیزه | Elysee Palace
مجسمه شار ل دو گل | La Statue du General de Gaulle
ساختمان تاریخی بالزاک | Le Balzac
مجسمه سیمون بولیوار | Simon Bolivar Statue

 

 

خرید در شانزه لیزه پاریس

خیابان شانزه لیزه علاوه بر جاذبه های تاریخی، مرکزی مشهور برای خرید کردن است. همان طور که گفتیم تمام برندهای لوکس و مشهور دنیا در شانزه لیزه شعبه دارند و اگر به دنبال خریدی لوکس و اوریجینال هستید این خیابان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. برندهای مشهوری مثل لویی ویتون، دیور، اوگو باس، شنل، کنزو، رالف لورن، هرمس، لیوایز، گوچی، آدیداس، نایکی و صدها برند دیگر در شانزه لیزه شعبه دارند و بهترین و جدیدترین محصولاتشان را به مشتریان عرضه می کنند. علاوه بر این جواهرفروشی مشهور تیفانی هم در شانزه لیزه قرار دارد و جدیدترین جواهراتش را در بوتیکی بزرگ به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع به مشتریان عرضه می کند.

در شانزه لیزه علاوه بر فروشگاه ها و بوتیک های شیک، صدها کافه و رستوران لوکس و مشهور هم وجود دارند که همیشه مملو از جمعیت هستند. اگر بعد از گشت و گذار و خرید در مشهورترین خیابان دنیا خسته و گرسنه هستید مطمئنا انتخاب های خوب و زیادی خواهید داشت. خیابان شانزه با طول حدودا ۲ کیلومتر و صدها بوتیک و مغازه و مرکز و خرید یکی از بایدها در سفر به پاریس است و برای بسیاری از افراد سمبل و نماد پاریس محسوب می شود.




موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 35
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 1025
:: بازدید ماه : 4114
:: بازدید سال : 17152
:: بازدید کلی : 42559