آشنایی با جاذبه واتیکان در رز آبی
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی با جاذبه واتیکان در رز آبی
یک شنبه 12 تير 1401 ساعت 23:26 | بازدید : 253 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاذبه واتیکان

 

جاذبه واتیکان

 

موزه واتیکان رم یکی از مشهورترین و شگفت انگیزترین دیدنی های تاریخی و فرهنگی ایتالیا می باشد.

در سفر خود همراه با تور ارزان رم از موزه واتیکان در رم دیدن کنید تا از  شگفتی های بزرگترین مجموعه هنری خصوصی جهان که در طی قرن ها شکل گرفته و برجای مانده است، شگفت زده شوید. در این موزه زیبا و خارق العاده می توانید تعدادی از گنجینه های هنری عالی جهان را مشاهده نمایید و لذت ببرید.

موزه واتیکان در رم از جاذبه واتیکان  (ایتالیایی: Musei Vaticani؛ لاتین: Musea Vaticana) شامل موزه های هنری عمومی و مجسمه سازی در شهر واتیکان هستند. این موزه آثاري از مجموعه هنری عظيمي را كه در طول قرن ها توسط پاپ ها گردآوری شده اند، نشان مي دهند كه شامل بسياري از مشهورترين مجسمه هاي روم و مهمترين شاهكارهاي هنر رنسانس در جهان است. این موزه ها تقریباً 70000 اثر دارد که از این تعداد 20000 اثر در معرض نمایش است. در حال حاضر 640 نفر در این موزه شاغل هستند که در 40 بخش مختلف اداری، علمی و مرمت کار می کنند.

پاپ ژولیوس دوم موزه واتیکان را در اوایل قرن شانزدهم تأسیس کرد. کلیسای سیستین با سقف خود که توسط میکل آنژ تزئین شده و Stanze di Raffaello که توسط رافائل تزئین شده است، در مسیر بازدیدکنندگان از موزه های واتیکان در تور اروپا قرار دارند. در سال 2017، این موزه توسط شش میلیون نفر مورد بازدید قرار گرفت. موزه واتیکان در رم چهارمین موزه هنری مشهور جهان می باشد که دارای کلکسیونی از آثار هنری و تاریخی شگفت انگیز است. در مجموع 54 گالری در این موزه وجود دارد.

 

منشأ موزه های واتیکان به یک مجسمه مرمر، خریداری شده در قرن شانزدهم باز می گردد که توسط لاوچان و پسرانش در 14 ژانویه 1506، در یک تاکستان در نزدیکی باسیلیکا سانتا ماریا مگیوره در رم کشف شد. پاپ ژولیوس دوم، جولیانو دا سانگالو و میکل آنژ بوناروتی را که در واتیکان مشغول به کار بودند فرستاد تا این کشف را بررسی کنند. پاپ به توصیه آنها، بلافاصله مجسمه را از صاحب تاکستان خریداری کرد. پاپ این مجسمه را که کشیش تروا، لائوکان و دو پسرش را که توسط مارهای غول پیکر مورد حمله قرار گرفته اند نشان می دهد، دقیقاً یک ماه پس از کشف آن، در واتیکان در معرض نمایش قرار داد.

بندیکت چهاردهم موزه کریستین را تأسیس کرد که برخی از مجموعه های واتیکان امروزی را شامل می شود. در تاریخ 1 ژانویه 2017، باربارا جتا مدیر موزه واتیکان شد و جایگزین آنتونیو پائولوچی شد که از سال 2007 مدیرعامل بود.

آثاری که باید ببینید

دیدن همه چیز در مجموعه های موزه های واتیکان در یک سفر کمی سخت است، این به دلیل تنوع بالای آثار موجود در این موزه می باشد که حدود ۸ کیلومتر به طول می انجامد! از جمله آثار برجسته این موزه که باید ببینید می توان به دانشکده آتن در اتاق های رافائل، استفانشی تریپتیچ اثر Giotto در گالری تصاویر و نقوش باستانی کلمبیایی Quetzalcoatl در موزه مردم شناسی اشاره کرد. شکوه نمایش های هنری موزه واتیکان رم در کلیسای سیستین به اوج خود می رسد، جایی که همه ساله میلیون ها گردشگر برای تحسین شاهکارهای میکل آنژ به آنجا سفر می کنند.

هنر و دین

چندین تور گشت و گذار در موزه واتیکان به بازدید کنندگان کمک می کند تا با آثار هنری بعضا پیچیده این موزه آشنا شوند. هنر و دین یک تور هنری به مدت 3 ساعت است که نشان دهنده شور و اشتیاق و مبارزات هنرمندان و پاپ هایی است که این آثار هنری را تهیه نمودند. این تور هنری شامل  بازدید از گالری کلیساها، اتاق رافائل، کلیسای سنت پیتر و کلیسای سیستین است. برای دیدن جزئیات بیشتر آثار مشهور میکل آنژ، حتما دوربین های شکاری همراه داشته باشید.




موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 32
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 498
:: بازدید ماه : 4814
:: بازدید سال : 17852
:: بازدید کلی : 43259