درباره تور اروپا عید 1402
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
درباره تور اروپا عید 1402
پنج شنبه 9 تير 1401 ساعت 1:31 | بازدید : 188 | نویسنده : علی | ( نظرات )

تور اروپا عید 1402

 

سفر به دور اروپا مي‌تواند يكي از تجربه‌هاي فراموش نشدني باشد. از پاريس زيبا گرفته تا كافي‌شاپ‌هاي آمستردام و سواحل يونان، جاذبه‌هاي گردشگري اروپا هستند. در اين قاره چيز‌هاي زيادي براي ديدن وجود دارد. اما حتي اگر قصد سفر به دور اروپا را نداشته باشيد، اين قاره سواحل زيبا، معماري‌هاي با‌شكوه و قديمي و مردمي مهربان دارد. هر كشور به‌طوري باور‌نكردني با ديگر كشور‌ها تفاوت دارد.

تور اروپا عيد 1402

تور اروپا عيد 1402:

هزينه‌هاي معمول

· هزينه‌ي هتل

· غذا

· حمل و نقل

· فعاليت ها(همانند هزينه موزه ها و …)

از آن‌جايي‌كه قيمت‌ها بين‌ كشور‌هاي مختلف متفاوت است، صحبت درباره هزينه‌هاي كلي در تور اروپا عيد 1402 كمي سخت است.

تابستان نزديك است و شايد هيچ فصلي به اندازه‌ي تابستان براي سفر مناسب نباشد، فصلي كه در آن مي‌توان براي يك تعطيلات طولاني برنامه‌ريزي كرد. يكي از محبوب‌ترين مقاصد براي گردشگران شهرهاي روپايي به ويژه لندن، پاريس و رم بوده‌است، اما بسياري از گردشگران گاه گذارن يك تعطيلات طولاني در اروپا منصرف مي‌شوند چراكه هميشه اين تصور وجود دارد كه اروپا مقصدي گران است، اين قول درباره‌ي سه شهر بزرگ اروپا، رم، پاريس و لندن تا حدي درست است اما آنچه درباره‌ي گشت و گذار در اروپا مهم است، اين است كه در زمان درست در مكان درست باشيد،يعني چه ماهي براي چه مقصدي بهتر است، اين بهتر بودن يعني به طور دقيق مناسب‌تر بودن قيمت است كه مي‌تواند حاصل ميزان توريست‌ها و بازديدكننده‌ها باشد.

حال اگر آماده سفر به اروپا هستيد يا حداقل مقصد بعدي سفرتان اروپا خواهد بود، بد نيست نكاتي را از قبل بدانيد تا علاوه بر جاذبه‌هاي معمول گردشگري، تجربه‌اي پربارتر و كامل‌تر رقم بزنيد.

پس از خريد بليط‌ هاي سفرتان به اروپا حتماً تمايل داريد درباره مناطق ديدني و جاذبه‌هاي آن اطلاعاتي كسب كنيد. اروپا از شرق تا غرب، تركيبي از فرهنگ‌ ها، زبان‌ ها، ميراث، معماري و سنت‌ هاي گوناگون است. برداشته شدن مرزها در كشورهاي اروپايي به معني سفري آسان، ارزان‌ تر و لذت‌ بخش‌ تر براي مسافران خواهد بود؛ اما به هر حال براي غني‌تر كردن اين تجربه خاص، نياز به دانستن برخي نكات است كه در اين مقاله با شما در ميان مي‌گذاريم.


1. در فصل‌ هاي خلوت‌ تر برويد

اروپا در فصل‌ شلوغ گردشگري مي‌ تواند يك تجربه ناخوشايند از شلوغي، صف‌ هاي طولاني در پاريس و لندن يا حتي شهرهاي كوچك‌ تري چون آوينيون و ورونا باشد. براي جلوگيري از اين مشكل، توصيه مي‌كنيم در ماه‌هاي ژوئن، ژوئيه و آگوست به آن فكر نكنيد تا بتوانيد جاذبه‌ هاي ارزشمندي چون تابلوي موناليزا و نمازخانه سيستين با شاهكار ميكل آنژ را با خيال آسوده ببينيد. علاوه بر آن، تابستان زمان سفرهاي خود اهالي اروپا نيز به شمار رفته و اگر مي‌خواهيد يك تجربه واقعي و خوب داشته باشيد، بهتر است در اوايل بهار يا در پائيز به اين نقطه سفر كنيد.

2. از كسب و كارهاي خانوادگي خريد كنيد

از مسير شلوغ برج ايفل يا «گالري لافايت» دور شده و به كسب و كارهاي كوچك‌ تري مانند يك شيريني فروشي خانوادگي يا مغازه‌ اي در كنج كه توسط يك زن و شوهر اداره مي‌شود سر بزنيد. شما به اينجا آمده‌ايد تا شهر را همانند يك محلي تجربه كنيد؛ پس بايد به نقاط كمتر توريستي هم سر زده يا حتي موقع ورود از سلام به زبان همان منطقه استفاده كنيد! البته جداي از اين، مغازه‌ هاي خارج از خيابان اصلي معمولاً ارزان‌ تر نيز هستند. اگر در رستوران‌ ها عكس غذاها را نيز در منو ديديد، بدانيد كه آنجا بر روي جذب گردشگران تمركز داشته و قيمت‌ هاي بالاتري دارد. قبل از سفر بد نيست نام چند غذا به زبان مقصدتان را ياد بگيريد يا يك مترجم داشته باشيد تا نيازي به منوهاي عكس دار نباشد.

3. زبان محلي مقصدتان را ياد بگيريد

بد نيست قبل از سفر چند جمله كاربردي به زبان مقصدتان را ياد بگيريد و اگر احساس راحتي كرديد با استفاده از آن‌ها با مردم محلي ارتباط برقرار كنيد. در اغلب موارد مردم از توريستي كه تلاش مي‌كند به زبان آن‌ ها صحبت كند خوششان آمده و اين كار را تحسين مي‌كنند. البته بهتر است قبل از استفاده از تلفظ‌ ها مطمئن شده و كمي با كاربردهاي عبارات آشنا شويد. بهترين چيزهايي كه مي‌ توانيد ياد بگيريد، عبارات و كلمات مربوط به احوالپرسي و تشكر است.

4. بيشتر در يك مكان بمانيد

معمولاً اقامت طولاني‌ تر در يك مكان به مدت يك هفته خيلي بهتر از سفر از اين شهر به آن شهر است. با اين كار نه تنها كمتر مجبور به باز و بسته كردن وسايل مي‌شويد كه شانس بيشتري براي آشنايي با محله و آدم‌ ها را خواهيد داشت. مي‌توانيد كافه‌ اي جذاب پيدا كرده يا چند دوست خوب در آن حوالي پيدا كنيد.

5. مانند محلي‌ ها رفتار كنيد

حتماً شما هم از اينكه به عنوان يك گردشگر از باقي جمعيت جدا شويد و به خاطر رفتار نامعقول در يك شرايط خاص به چشم بياييد خوشتان نمي‌ آيد؛ پس بهتر است ببينيد مردم محلي چه كار مي‌كنند و به همان ترتيب رفتار كنيد. براي مثال موقع بازديد از يك كليساي ارتدوكسي از پوشيدن لباس‌ هاي باز يا رنگ‌ هاي تند خودداري كرده و قبل از سفر درباره آداب و رسوم آن منطقه اطلاعاتي به دست بياوريد تا پيشاپيش درباره برخي كدهاي رفتاري آگاه باشيد.
ا
6. درباره ساعات تعطيلي بعد از ظهري آگاه شويد

اروپايي‌ ها استراحت بعد از ظهري و غذاي ميان روز خود را بسيار دوست دارند كه معمولاً چند ساعتي هم طول مي‌كشد. با اين حساب ممكن است در ساعت ۲ بعد از ظهر با يك باجه فروش بليط يا اداره پست بسته رو به‌ رو شويد! قبل از برنامه‌ ريزي براي گردش روزانه حتماً اين ساعات را در نظر بگيريد. البته بد نيست از اين موقعيت استفاده كرده و خودتان هم براي صرف يك ناهار مفصل و عالي به رستوران برويد. اين كار به ويژه در شهر رم تجربه خاصي را رقم مي‌زند.

7. از گذرگاه‌ هاي اصلي فاصله بگيريد

درست است كه در طي سفر به اروپا بايد حتماً به برج ايفل سر زده يا جاذبه‌هاي معروف اصلي را تماشا كرد؛ اما بعد از اين بازديدها بهتر است در اكثر مواقع از خيابان‌هاي شلوغ اصلي دور شويد تا جاذبه‌ هايي كمتر ديده شده و خلوت‌ تر را پيدا كنيد. براي اين كار مي‌ توانيد از مردم محلي در كافه‌ ها سوال كرده تا به شما مقاصد مورد علاقه‌ خود را پيشنهاد كنند. قطعاً ساكنين يك شهر بهتر از هر كسي مي‌ توانند در زمينه پيدا كردن بهترين كافه، رستوران يا جاذبه‌ هاي ديگري چون اجراهاي موسيقي زيرزميني، محلي براي پيك نيك و غيره به شما كمك كنند.

8. در مركز شهر اقامت كنيد

شايد اقامت در يك هتل ارزان حومه شهري گزينه منطقي‌ تري به نظر بيايد اما به ما اعتماد كنيد؛ اين گزينه هميشه آن قدرها هم درست نيست. وقتي به دنبال پيدا كردن بهترين گزينه‌ هاي حمل و نقل، رستوران يا مناطق مسكوني هستيد، دور بودن از مركز شهر مي‌ تواند بسيار آزار دهنده باشد. جداي از آن، بد نيست كمي بيشتر خرج كرده و يك اقامتگاه متوسط در مركز شهر يا نزديك آن را رزرو كنيد. با اين كار مي‌توانيد ديدني‌ هاي اصلي، بهترين كافه و رستوران‌ ها و جاذبه‌ هاي ديگر را به راحتي پيدا كرده و وقت بيشتري براي گردش در شهر داشته باشيد. همچنين با استفاده از مترو و اتوبوس، جا به جايي در شهر بسيار آسان‌تر مي‌شود.


9. مي‌توانيد در شهرهاي كوچك‌ تر اقامت كنيد

شهرهاي بزرگي چون رم، پاريس، لندن و آمستردام مي‌توانند به خاطر انبوه جمعيت گردشگران، معاشرت با مردم محلي را سخت‌ تر كنند. با انتخاب شهرهاي كوچك‌ تر كه گردشگران كمتري را به خود جذب مي‌كنند، اما به وسيله سيستم حمل و نقل عمومي مي‌توان از آنجا به قطب‌ هاي اصلي مانند بارسلونا، بولونيا و فلورانس دسترسي داشت، تجربه بهتري را رقم خواهيد زد. اين شهرها معمولاً آرام‌ تر و ساكت‌ تر هستند و مي‌ توانيد با فشاري كمتر از زمان خود لذت ببريد. در اين مقاصد خانه‌ ها و آپارتمان‌ هاي زيادي براي اجاره وجود دارد.

10. با قطار سفر كنيد

مردم اروپا قطار را خيلي دوست داشته و براي اين علاقه دليل خوبي هم دارند. سفر با قطار معمولاً راحت‌تر بوده و بسته به مقصد نهايي مي‌ تواند از سفر هوايي نيز آسان‌ تر تمام شود. تقريباً هيچ صفي براي استفاده از قطار وجود نداشته و مي‌توانيد دقيقه‌ اي قبل از عزيمت بليط خود را تهيه كنيد. البته بد نيست بدانيد برخي سفرهاي قطاري از سفر با هواپيما گران‌ تر هستند! اما راحتي و فضاي آزادي كه در قطار داريد گاهي ارزش قيمت بالاتر را دارد. براي سفري بهتر با قطار اروپا، پيشاپيش اپليكيشن نقشه آن را نصب كرده تا بتوانيد از ساعات حركت مطلع شده و بليط تهيه كنيد.

علاوه بر اين شهرها كه هميشه از آنها ياد مي‌شود، شهرهاي بسيار زيباي ديگر نيز در اروپا وجود دارد كه سفر به آنها مي‌تواند بهترين و آرام‌بخش‌ترين تعطيلات را براي ما به ارمغان بياورد. در ادامه چند مقصد اروپايي به همراه ماه مناسب سفر به شما معرفي مي‌شود.

پوسيتانو؛ ايتاليا

بهترين ماه سفر: ژوئن(۱۲خرداد تا ۱۰تير)

مناسب براي خانواده



پراگ؛ جمهوري چك

بهترين ماه سفر ژولاي(۱۱ تير تا ۱۰مرداد)

مناسب براي سفرهاي دسته جمعي


استكهلم؛ سوئد

بهترين ماه سفر: ژولاي( ۱۱ تير الي ۱۰ مرداد)

مناسب براي افرادي كه مي‌خواهند تنها سفر كنند

مادريد؛ اسپانيا

بهترين ماه سفر اگوست(۱۱مرداد تا ۱۰شهريور)

مناسب براي سفرهاي دسته جمعي

فلورانس؛ ايتاليا

بهترين ماه سفر اگوست

مناسب براي زوج‌ها

كراكوف؛ لهستان

بهترين ماه سفر ژولاي

مناسب براي افرادي كه مي‌خواهند تنها سفر كنند


برلين؛ آلمان

بهترين ماه سفر اگوست

مناسب براي سفرهاي دسته جمعي

ادينبورگ؛ اسكاتلند

بهترين ماه سفر ژوئن

مناسب براي سفرهاي دسته جمعي


دوبرونيك؛ كرواسي

بهترين ماه سفر ژوئن

مناسب براي سفر خانوادگي به همراه كودكان


بروژ؛ بلژيك

بهترين ماه سفر ژولاي

مناسب براي زوج‌هاي جوان




موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 87
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 553
:: بازدید ماه : 4869
:: بازدید سال : 17907
:: بازدید کلی : 43314