آشنایی با خرید غذای سگ اشپیتز
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی با خرید غذای سگ اشپیتز
دو شنبه 30 خرداد 1401 ساعت 1:49 | بازدید : 175 | نویسنده : علی | ( نظرات )

خرید غذای سگ اشپیتز

 

 

سگ اشپیتز

 

اشپیز یکی از گونه‌های زیبا و معروف در میان سایر گونه‌ها و نژاد های سگ خانگی می‌باشد. واژه اشپیتز خودش به معنی نژاد خاصی از سگ‌ها نیست. بلکه این کلمه در مورد سگ‌هایی به کار برده می‌شود که پوزهٔ کشیده دارند. میشود گفت  به سگ های گرگی مانند  اشپیتز گفته میشود.در این مقاله میخواهیم در رابطه با این سگ های  دوست داشتنی صحبت بکنیم.میخواهیم کمی در رابطه با تاریخچه ی آنها آشنا شویم و بعد از نظر ظاهری آنها را توصیف کنیم.همچنین در ادامه میخواهیم به شیوه نگه داری و مراقبت از آنها توجه خاصی داشته باشیم.بعد در مورد نوع غذا، مکان نگه داری، شیوه برخورد، آموزش های لازم و..آنها صحبت کنیم.

همان‌طور که گفتیم اشپیتز نژاد خاصی از سگ نیست اما اگر بخواهیم رو گونهٔ خاصی از این سگ‌ها تمرکز کنیم باید بگوییم دو تا گونه از آنها خیلی معروف و محبوب هستند. دو گونهٔ معروف ازاین سگ‌ها اشپیتز های آلمانی و ژاپنی هستند. این دو گونه طرف‌داران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند و معمولاً کسانی که به سگ‌های خانگی علاقه دارند به‌احتمال خیلی زیاد نام آنها را کم‌وبیش شنیده‌اند.

اما باید به یاد داشته باشیم گونه‌های مختلفی از این نژاد وجود دارند. به طور کلی تنوع‌های گوناگونی از سگ‌های اشپیتز وجود دارد. نژادهای دیگری مانند سگ‌های اکیتا، هاسکی، مالاموت، سگ‌های چاو چاو، اشپیتز فنلاندی، پامرانین و….

تاریخچه سگ اشپیتز

در مورد تاریخچه سگ‌های اشپیتز اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. اما معتبرترین و علمی‌ترین آنها این‌طوری بیان شده که این سگ‌ها حاضل از جفتگیرت سگ های وحشی با گرگ ها بوده اند.بعد با تغیرات اقلیمی و ژنتیکی به مرور زمان به اشپیتز هایی تبدیل شده اند که ما میبینیم و میشناسیم.نژاد پامرانین نیز گونه ای از نژاد اشپیتز هستند.

 

اما در مورد مکان اولیه ی این سگ ها بیشتر منابع موجود میگویند که به احتمال زیاد آسیای شرقی مکان اولیه آنها بوده است.اما بعدا با انتقال آنها به اروپا به وسیله ی ویکینگ ها، بعد ها اولین پرورش گاه آنها آلمان بوده است.

 

خرید غذای سگ اشپیتز :

 

این‌گونه از سگ‌ها معمولاً فیزیک بدنی و جثه کوچکی دارند. همیشه سرحال و سرزنده‌اند و علاقه زیادی به بازیگوشی دارند. گوش‌های آنها کوتاه است و پوزهٔ آن‌ها کشیده و دراز است. تقریباً چهرهٔ گرگی و روباهی مانند دارند. چهرهٔ آنها چندان جدی نیست و آدم عاشق نگاهشان میشود. خزهای دو لایه بلند و صاف نیز نشانگر زیبایی یک سگ اشپیتز است.با اینکه این سگ ها گونه ها و دسته های مختلفی داتند، ا ما یک شباهت بارز در میان همه آنها شبیه بودن آنها به گرگ هاست.

اما باید به یاد داشته باشیم که بعضی از گونه‌های اشپیتز ممکن است جثه بزرگ و متوسطی هم نیز داشته باشند. ولی معمولاً آنها به‌عنوان یک سگ خانگی در اندازه‌های کوچک محبوب‌تر هستند. پس ما اینجا بیشتر موضوعاتمان را رو آنها متمرکز میکنیم.

رنگ اشپیتز

اگر بخواهیم از لحاظ رنگ آنها را دسته‌بندی کنیم باید بگوییم که از سه دیدگاه میشود آنها را دسته بندی کرد. معمولاً سگ های اشپیتز با جثه بزرگ در سه رنگ سفید، قهوه ای و سیاه رایج تر هستند.گونه های متوسط آنها نیز در رنگ های سیاه، قهوه‌ای، سفید، نارنجی، خاکستری و به ندرت در رنگ های دیگر رایج هستند، اما گونه های کوچک آن ها یا به اصطلاح گونه های مینیاتوری آنها در رنگ های سیاه، قهوه‌ای، سفید، نارنجی، خاکستری، زرد و به ندرت دردیگر رنگ ها رایج هستند.

وزن سگهای اشپیتز

باز  هم اگه بخواهیم  سگ های اشپیتز را از نزر وزن آنها را دسته بندی کنیم باید بگیم باید سه گونه ی قبلی را دوباره مورد بررسی قرار دهیم.

  • بزرگ: وزنی حدوداً  بین ١٨ تا ٢٠ کیلوگرم
  • متوسط: وزنی حدوداً ً بین  ١٠ تا ١٣ کیلوگرم
  • کوچک: وزنی حدودا ٤ تا ٦ کیلوگرم.

البته آمار وزنی آنها چیز تقریبی است و ممکن است از این بازه ها کمی بیشتر یا کمتر هم باشند.

ارتفاع

سگ های اشپیتز از نظر ارتفاعشون به دسته‌ها و اندازه‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

  • بزرگ : ارتفاعی تقریباً بین ٤٠ تا ٤٥ سانتی‌متر
  • متوسط: ارتفاعی تقریباً بین ٢٨ تا ٣٨ سانتی‌متر
  • کوچک: ارتفاعی تقریباً بین ٢٤ تا ٣٠ سانتی‌متر



موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 27
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 493
:: بازدید ماه : 4809
:: بازدید سال : 17847
:: بازدید کلی : 43254