آشنایی با مجارستان و پارک ملی آگلتک
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی با مجارستان و پارک ملی آگلتک
یک شنبه 29 خرداد 1401 ساعت 22:9 | بازدید : 154 | نویسنده : علی | ( نظرات )

پارک ملی آگلتک

پارک ملی آگلتک

 

سفر به مجارستان این کشور باستانی و زیبا ، سفری بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود. کشور مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده که با اتریش، اسلوونی، کرواسی، صربستان، رومانی و اوکراین هم مرز است. پایتخت این کشور بوداپست است که یکی از بهترین مقاصد گردشگری در اروپا محسوب می شود. در سفر به مجارستان می توانید از جاذبه های فرهنگی آن که ثبت یونسکو نیز شده اند دیدن کنید، طبیعت اروپا را ببینید و از دومین دریاچه آب گرم دنیا لذت ببرید.


مجارستان سرزمینی ۱۱۰۰ ساله است که در حدود ۱۵۰ سال پیش از کشور اتریش مستقل گشت. فرهنگ مردم مجارستان از معروف ترین و شناخته شده ترین فرهنگهای اروپائی است. سوارکاری و موسیقی دو بخش مهم از فرهنگ آنها است. زبان خاص خود را دارا هستند که زبانی زیبا و مستقل است با ویژگیهای خاص کلامی خود. این کشور همواره مهد مخترعین و هنرمندان بزرگ بوده و دوستان بسیار خوب و مهربانی می توان در بین این مردم پیدا کرد.


جمعیت این کشور در حدود ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر است و دارای مساحت ۹۳۰۳۰ کیلو متر مربع است. واحد پول این کشور فورینت و زبان رسمی آنان مجاری است.

 

پارک ملی آگلتک:

 

هزینه تفریح و ورودیه ها در سفر به مجارستان


کشور مجارستان و مخصوصا شهر بوداپست دیدنی های زیادی دارد که می توانید در سفر به مجارستان از آن ها بازدید کنید.
برخی از جاذبه های بوداپست در فهرست زیر آورده شده است:

  • گالری ملی مجارستان: حدود ۱۷ هزار تومان
  • موزه هنرهای زیبا: حدود ۲۷ هزار تومان
  • حوضچه آب گرم: میانگین بین ۴۲۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰ تومان

در بوداپست تورهای پیاده‌ای موجود است که اکثر آن ها رایگانند؛ اما رسم این تورها این است که به راهنمایی که شما را همراهی می کند در انتهای سفر، انعام می دهید.

 

کلیسای سنت استفان

 

اگر به ابنیه مذهبی علاقمند باشید، در سفر به مجارستان قطعا از مشاهده “کلیسای سنت استفان” به وجد خواهید آمد. این کلیسا با آن گنبد با شکوهش را می توان از مهم ترین دیدنی های مقدس مجارستان دانست. این کلیسا در”بوداپست” واقع شده است. قدمت این بنای تاریخی به سال های 1851-1906 بازمی گردد. قرار داشتن دست “سنت استفان” در حرم این کلیسا بر شهرت آن افزوده است. به طوری که همه ساله گردشگران و علاقمندان زیادی به قصد بازدید و زیارت به این کلیسا مراجعه می کنند.

 

دریاچه بالاتون

 

گاهی اوقات لازم است تا از فضای شهرنشینی دور شوید و به قلب طبیعت پناه ببرید. “دریاچه بالاتون” از جاذبه های معروف مجارستان است که یک استراحتگاه محبوب در نزد گردشگران به شمار می رود. با بازدید از این دریاچه آب شیرین می توانید بر کشتی های مسافربری سوار شوید و بی شک در سفر به مجارستان تجربه ای تازه و منحصر به فرد به دست خواهید آورد. یادتان باشد از قلعه ها، تاکستان و شهرک های دارای چشمه های آب گرم اطراف دریاچه هم دیدن کنید.

 

پارک ملی آگتلک

 

در شمال مجارستان “پارک ملی آگتلک” واقع شده است. پس از مراجعه به این پارک غاری را مشاهده می کنید که به عنوان تنها غار استالاکتیک اروپا شناخته می شود. در سفر به مجارستان بازدید از پارک ملی آگلتک فرصت خوبی برای آشنایی با گیاهان، حیوانات و روستاهای اطراف منطقه است.

 

 




موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 15
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 481
:: بازدید ماه : 4797
:: بازدید سال : 17835
:: بازدید کلی : 43242