آشنایی باغذای خشک سگ
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی باغذای خشک سگ
شنبه 28 خرداد 1401 ساعت 22:35 | بازدید : 131 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای خشک سگ

 

غذای خشک سگ

 

غذای خشک سگ

غذای خشک سگ و نحوه مصرف آن یکی از مهمترین مواردی است که همه افرادی که از سگ ها در خانه و محل زندگی خود نگهداری می کنند باید از آن آگاه باشند. اگر برای اولین بار است که سرپرست یک سگ را به عنوان حیوان خانگی پذیرفته اید و حالا قصد خرید غذای خشک برای سگ تازه وارد را دارید باید با انواع غذای سگ و نحوه مصرف آن به خوبی آشنا باشید.

 

خرید غذای خشک سگ

از ضروری ترین مواردی که باید در تغذیه سگ های خانگی به آن توجه ویژه ای داشته باشید، غذای خشک است. بنابراین باید نحوه تغذیه این حیوان را با غذای خشک به خوبی آموزش ببینید. همانطور که می دانید غذای خشک سگ انواع مختلفی دارد و هر کدام از این محصولات نحوه مصرف مشخصی دارند. بنابراین اگر قصد خرید غذای خشک سگ را دارید باید با انواع این غذاها و نحوه و میزان مصرف هرکدام به خوبی آشنا شوید تا حیوانات خانگی شما دچار مشکلات گوارشی نشده و همیشه سالم و سلامت بمانند.

از جمله مزایای خرید غذای خشک سگ ها می توان به مواردی از قبیل داشتن مواد مغذی و مفید در ترکیبات این محصول که برای رشد و سلامت سگ ها لازم است اشاره کرد. برخی از این غذاها برای تمیز شدن لثه ها و پاک کردن جرم از روی دندان سگ ها موثر هستند.

معمولا غذای سگ ها از موادی تهیه می شود که هزینه های زیادی دارند اما قیمت غذای خشک سگ به مراتب پایین تر بوده و کیفیت بیشتری نسبت به غذاهای دست ساز و فله ای دارد. وجود تاریخ تولید و مصرف که بر روی بسته بندی غذاها نوشته می شود یکی دیگر از مزایای خرید غذای سگ های خانگی است. و این محصولات به دلیل خشک بودن تا مدت ها بدون هیچ مشکلی قابل استفاده برای حیوان هستند. همچنین استفاده از غذای سگ خشک هم برای توله سگ ها و هم برای سگ های بالغ مناسب بوده و رده بندی سنی مختص به هرکدام بر روی بسته بندی محصول درج شده است.

میزان و نحوه مصرف غذای خشک سگ

همانطور که می دانید میزان مصرف غذای همه سگ ها باهم متفاوت است و نمی توانید به همه سگ ها به یک اندازه غذا بدهید. بنابراین مصرف غذای خشک سگ دارای اندازه و مقدار مشخصی می باشد که باید حتماً رعایت شود. میزان غذایی که به سگ ها داده می شود بر اساس مواردی از قبیل سن، نژاد و وزن حیوان و شارط نگهداری از آن دارای تفاوت هایی است. به همین خاطر میزان غذای خشکی که به سگ ها داده می شود باید تابع این موارد باشد.

بهترین روش برای مشخص شدن میزان غذای خشکی که باید به سگ ها داده شود این است که ابتدا با یک دامپزشک مشورت کنید. دامپزشک ها می توانند با تعیین وزن سگ و سایر شرایطی که بیان شد، میزان غذای خشک لازم برای حیوان خانگی شما را بصورت دقیق مشخص کنند تا سگ شما به بهترین شکل ممکن تغذیه شود.

حتماً به این موضوع دقت داشته باشید که اگر بیش از اندازه به سگ غذای خشک داده شود یا میزان تغذیه حیوان کمتر از مقدار لازم باشد می تواند باعث ایجاد مشکل برای سلامتی او شود. بنابراین اگر برای اولین بار می خواهید از یک سگ نگهداری کنید و با نحوه تعذیه آن آشنا نیستید حتماً ابتدا به دامپزشک مراجعه کنید. اما به طور معمول سگ های بالغ که دارای اندازه متوسط هستند می بایست روزانه بین 200 تا 500 گرم و بصورت دو وعده در روز غذا بخورند.

زمان مناسب برای تغذیه سگ با غذای خشک

توله سگ ها حداقل باید تا 3 ماهگی از شیر مادر تغذیه کنند. اما اگر توله سگ شما از نعمت مادر محروم است می توان او را با شیر خشک مخصوص توله سگ با شیشه شیر تغذیه کنید. و بعد از این مدت باید به مرور غذای خشک را به توله بخورانید. توله سگ ها بسیار سریع رشد می کنند و در این مدت به مواد مغذی و مفید برای رشد اندام های مختلف بندشان نیاز دارند، یکی از مهمترین موادی که می تواند به رشد توله ها کمک کند افزودن غذای خشک به رژیم غذایی حیوان است. این روند باید تا اتمام 12 ماهگی ادامه یابد و بعد از آن توله شما به یک سگ بالغ و قوی تبدیل خواهد شد.

به یاد داشته باشید که پیش از اتمام 3 ماهگی به توله سگ ها نباید غذای خشک داد، زیرا می تواند در سیستم گوارش حیوان اخلال ایجاد کرده و به دلیل سفت بودن هضم و دفع غذا برای توله های کوچک مشکل ایجاد نماید. توله سگ هایی که در سن رشد (بین 4 تا 6 ماهگی) هستند باید از مواد مغذی استفاده کنند. بیشتر این مواد را می توانند از طریق خوردن غذای خشک بدست آورند، بنابراین باید از 4 ماهگی تا 1 سالگی از غذای خشک تغذیه کنند تا بتوانند در آینده یک سگ بالغ و سالم باشند.

نحوه استفاده از غذای خشک برای سگ ها

خوب اکنون باید با نحوه دادن غذای خشک به سگ آشنا شوید. همانطور که می دانید غذای خشک می تواند تعادل در آب مورد نیاز بدن حیوان را به هم بزند. این محصول به دلیل داشتن بافت خشک و سفتی که دارد باید حتما همراه آب به حیوان داده شود تا سگ ها دچار مشکلاتی از قبیل کمبود آب در بدن خود نشوند. اگر آب بدن حیوان از حد مشخصی کمتر شود، دچار بیماری هایی مانند یبوست شده و مشکلات گوارشی متعددی برای او ایجاد می شود. بنابراین دقت داشته باشید که نحوه تغذیه سگ ها با غذای خشک باید همراه با آب به میزان کافی باشد.

همیشه هنگام تغذیه سگ ها با غذای خشک مقدار کافی آب درون ظرف آن ها بریزید و حیوان را برای نوشیدن آب تشویق کنید. این کار علاوه بر اینکه یک روش صحیح تغذیه حیوانات خانگی به ویژه سگ ها محسوب می شود از بروز مشکلات دستگاه گوارشی حیوان جلوگیری کرده و همواره آب مورد نیاز بدن آنها را تامین می کند. اغلب سگ ها روزانه دو وعده غذا می خورند و خوب است که یک وعده از آن با غذای خشک تغذیه شوند. در کنار آن می توانید از انواع کنسرو مخصوص سگ استفاده کنید تا رژیم غذایی آن ها کامل تر باشد.

عادت کردن سگ به خوردن غذای خشک

سگ ها موجودات باهوشی هستند و خیلی زود نکاتی که به آن ها آموزش داده می شود را یاد می گیرند. به همین خاطر اگر می خواهید سگ شما به خوردن غذای خشک عادت کند، باید این مورد را از زمان توله گی به او یاد دهید. برای اینکار تنها باید بعد از اتمام 3 ماهگی به مرور غذای خشک را وارد رژیمی غذایی توله سگ ها کنید تا این حیوان بتواند در دوران بلوغ به راحتی از این ماده تغذیه کند. البته همیشه شانس نگهداری از یک توله را نداریم و ممکن است بخواهیم از یک سگ بالغ نگهداری کنیم که از عادات غذایی او آشنا نیستیم. در این شرایط می بایست به توصیه هایی که در ادامه به آنها اشاره می شود دقت کنید.

  • از خوراندن غذاهای انسان ها به سگ جداً بپرهیزید.
  • سگ هایی که روزانه دو وعده غذایی مصرف می کنند باید کمتر از میان وعده ها استفاده کنند تا بتوانند به رژیم غذایی صحیح عادت کنند.
  • سعی کنید از ترکیب کنسرو و غذای خشک در رژیم غذایی حیوان استفاده کنید.
  • از محصولاتی استفاده کنید که دارای برندهای مطمئن و شناخته شده هستند و هر غذایی را به سگ خود ندهید.
  • در صورتی که همه این اقدامات تاثیری در اصلاح رژیم غذایی سگ شما نداشت و همچنان به خوردن غذای خشک تمایلی ندارد، بهترین روش پیش از خرید غذای خشک برای سگ تان این است که به یک دامپزشک مراجعه کرده و از او مشورت بخواهید.

 

 

 




موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 24
:: باردید دیروز : 112
:: بازدید هفته : 1013
:: بازدید ماه : 4102
:: بازدید سال : 17140
:: بازدید کلی : 42547