آشنایی با خوراکی محبوب اسپانیا و تور اروپا نوروز 1402
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی با خوراکی محبوب اسپانیا و تور اروپا نوروز 1402
جمعه 27 خرداد 1401 ساعت 1:40 | بازدید : 144 | نویسنده : علی | ( نظرات )

خوراکی محبوب اسپانیا

خوراکی محبوب اسپانیا

غذای محلی اسپانیایی تاپاس چیست؟

شاید شما هم اسم تاپاس را به عنوان یکی از غذاهای معروف اسپانیا شنیده باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که تاپاس چیست. تاپاس در واقع یک غذا نیست؛ بلکه به انواع غذاهای سرد و گرم که به عنوان پیش غذا یا یک غذای ساده سرو می شوند، تاپاس گفته می شود. تاپاس در بسیاری از رستوران های اسپانیا به صورت نوعی دورچین به صورت رایگان در کنار غذاهای محلی اسپانیا سرو می شود.

تاپاس تنوع زیادی دارد. برخی آن را یک غذای خیابانی اسپانیا می دانند و برخی دیگر تجربه میل کردن آن را در رستوران های لاکچری اسپانیا داشته اند. همین بازه گسترده نشان دهنده این موضوع است که تاپاس چقدر می تواند متفاوت طبخ و آماده شود. در همین مطلب در بین معرفی غذاهای محلی اسپانیا که به عنوان وعده اصلی شناخته می شوند، به تعدادی از انواع تاپاس نیز اشاره خواهیم کرد.

 

خوراکی محبوب اسپانیا:

غذای اسپانیایی پایلا

از معروف ترین غذاهای محلی اسپانیا که نمی توانید در سفر به این کشور آن را نادیده بگیرید، پایلا Paella است. از این غذا به اسم های دیگری مثل پائلا یا پائیا نیز در کتاب های آشپزی نام برده می شود که به دلیل تفاوت تلفظ اسم این غذای خوشمزه است. پائلا غذا اسپانیایی مشهوری است که در بیشتر شهرها در این کشور طبخ می شود. البته اصالت اصلی پائیا به شهر والنسیا باز می شود. با این حال می توانید با سفارش پائیا غذای اسپانیایی خوشمزه ای را در جای جای این کشور میل کنید.

به طور کلی مواد اصلی تشکیل دهنده غذای اسپانیایی پایلا، برنج و سبزیجات مخصوص است. شاید این ظاهر نوع غذا شباهت زیادی به استانبولی پلو در ایران داشته باشد؛ اما مزه و عطر و طعم پائلا نشان دهنده اصالت اسپانیایی آن است. علاوه بر برنج و انواع سبزیجات ویژه طبخ پائیا، از لوبیا و ادویه جات هم استفاده می شود. گوشت مرغ به همراه گوشت اردک یا خرگوش نیز به این غذای خوشمزه اضافه می شود تا یک غذای مقوی و خوشمزه ایجاد شود. البته در بسیاری از شهرهای ساحلی اسپانیا، از ماهی و میگو برخی دیگر از حیوانات برای تامین گوشت غذا استفاده می شود.

فرقی نمی نماید به کدام شهر در اسپانیا سر می زنید، درهرصورت حتما برای خوردن پائیا غذای اسپانیایی محبوب، برنامه ریزی کنید. این غذا برای هر دو وعده ناهار و شام در بهترین رستوران های اسپانیا سرو می شود.

تورتیلا اسپانولا

اگر در طول سفر دلتان هوس املت ایرانی بکند، چاره ای ندارید تا به وطن بازگردید. با این حال، یک گزینه جذاب برای جایگزین شدن با املت ایرانی وجود دارد و آن تورتیلا اسپانولا Tortilla Espanola است. به این غذا املت اسپانیایی نیز گفته می شود و از آن دست غذاهای محلی اسپانیا است که در کشورهای مختلف نیز طبخ می شود.

غذای اسپانیایی تورتیلا در واقع ترکیبی از سیب زمینی و تخم مرغ است. شاید بهتر باشد به جای املت اسم خاگینه یا حتی کتلت بر روی آن بگذاریم. آشپزهای مختلف هر کدام تورتیلا مخصوص خود را طبخ می نمایند. با این حال بیشتر آشپزهای اسپانیایی کوشش می نمایند تا تورتیلا همانند کیک پف کند. برای این کار هم از تخم مرغ یاری می گیرند. تورتیلا یک غذای اسپانیایی با سیب زمینی به حساب می آید که هواداران زیادی در خود این کشور دارد.

نکته مهم در خصوص غذای اسپانیایی تورتیلا این است که این غذا در طعم های مختلفی سرو می شود. در هنگام سفارش حتما باید نوع آن را تعیین کنید. ممکن است علاوه بر سیب زمینی و تخم مرغ و ادویه جات، مواد دیگری نیز به آن اضافه شده تا طعم متفاوتی به خود بگیرد. تورتیلا اسپانولا به صورت ساندویچ سرو می شود. آن را هم می توان به عنوان یکی از غذاهای خیابانی اسپانیا برشمرد و هم غذایی که در برخی رستوران ها طبخ می شود.

تور اروپا نوروز 1402

 

 

راهنمای تور اروپا نوروز 1402

 

 

بسیاری از زیباترین شهرها و کشورهای جهان در اروپا قرار دارند. برای سفر به این قاره سرسبز و زیبا می توانید طبق سلیقه خود، یک مقصد را انتخاب کنید. البته اگر مشکل ویزا در میان نباشد، بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند با یک کوله پشتی تمامی گوشه و کنارهای اروپای زیبا را بگردند! از جزایر آرام و آفتابی یونان تا شب های پرشور پاریس، اروپا می تواند همه سلیقه ها را راضی نگه دارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا راهنمای سفر به اروپا را در اختیارتان بگذاریم. 

هزینه سفر به اروپا

همان طور که همیشه گفته ایم، هزینه های سفر به مسائل مختلفی بستگی دارد. از نوع هتل و پروازی که انتخاب می کنید تا نرخ ارز و هزینه ویزا و ... . البته این ها هزینه های ابتدایی سفر هستند و مواردی مثل بازدید از جاذبه های گردشگری و هزینه های خورد و خوراک را نیز نباید فراموش کرد. طبیعتا این هزینه ها در کشورهای مختلف، متفاوت هستند. مثلا هزینه سفر به فرانسه با بلغارستان یا قبرس متفاوت است. اگر تورهای ترکیبی را انتخاب کنید، باز هم قضیه متفاوت خواهد بود.

اگر می خواهید دیدگاهی نسبت به هزینه های سفر به اروپا داشته باشید، ابتدا مقصد یا مقاصد خود را مشخص کنید و پکیج های مربوط به آن مقصد را ببنید. پس از مشخص شدن هزینه های هتل و پرواز و ویزا، می توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت، از هزینه های دیگر نیز اطلاع پیدا کنید. مواردی مثل هزینه خورد و خوراک، نرخ تاکسی و دیگر مواردی که در هر کشور با کشور دیگر متفاوت هستند. 

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :