آشنایی با سرمایه ‌گذاری در طلا
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی با سرمایه ‌گذاری در طلا
چهار شنبه 25 خرداد 1401 ساعت 1:18 | بازدید : 153 | نویسنده : علی | ( نظرات )

سرمایه ‌گذاری در طلا

 طلا

 

 

 نکات قابل توجه در شیوه سرمایه گذاری؟

سرمایه گذاری در هر زمینه ای دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد. اما نکته های مهم که در انتخاب هر کدام از شیوه های سرمایه گذاری باید در نظر گرفت، مقدار سرمایه، میزان توقع در بازدهی، ریسک پذیری، طول مدت کوتاه و یا بلند زمان سرمایه گذاری می باشد. 

بازدهی سرمایه‌گذاری در بازار مسکن به چه صورت است؟

یکی از شیوه های سرمایه گذاری که برای اکثر افراد قابل توجه بوده و جذابیت بیشتر بین عموم دارد، سرمایه گذاری در امور املاک می باشد. به این دلیل که در این نوع سرمایه گذاری ریسک پذیری کمتری خواهد داشت و و ارزش پولشان با توجه به تورم حفظ خواهد شد. اگر ملک تجاری باشد می توان از این طریق کسب درآمد نمود و اگر مسکونی باشد صاحب یک سر پناه خواهید شد و یا رهن و اجاره دادن ملک در طی سال از سود آن برای خرید ملک های بیشتر جهت سرمایه گذاری اقدام نمود. اما با وجود مزیت های بسیار در  زمینه سرمایه گذاری در مسکن و ملک، مانند دیگر روش های سرمایه گذاری دارای چالش های خاص خود نیز می باشد و همچنین سرمایه گذاری در خرید ملک به نقدینگی بیشتری نیاز است که همه افراد توانایی تهیه مبلغ موردنظر را نخواهند داشت و نگهداری مسکن هزینه‌های خاص خود از جمله هزینه‌ های مربوط به استهلاک را نیز دارد.

- سرمایه گذاری در طلا :

با توجه به اینکه نوسانات در بازار طلا و سکه بیشتر از بازار مسکن می باشد که این موضوع باعث شده عده ای از افراد به فکر نوسان گیری از بازار طلا باشند. اما با این حال سرمایه گذاری در طلا همیشه طرفداران خاص خود را دارد و همچنین یکی از پشتوانه های اصلی در راستای سرمایه گذاری از نظر اقتصادانان طلا می باشد و اکثر افراد برای حفظ ارزش پس انداز خود اقدام به سرمایه گذاری در این زمینه می کنند. با پیدایش فلز گرانبها طلا در طول تاریخ، معمولا دولت ها سعی داشته اند با ذخیره سازی طلا یک پشتوانه اقتصادی برای کشور خود ایجاد کنند و این روند جهت سرمایه گذاری در زمینه طلا با گذشت هزاران سال باز هم ادامه خواهد داشت و فقط نوع ساز و کار آنها تغییر کرده است. با این حال سرمایه گذاری در این زمینه آینده ای روشن و مطمئن خواهد داشت.

 

 

 مزایای سرمایه‌گذاری در طلا و درصد نقدشوندگی بالا :

برای همه افراد میزان نقدشوندگی سرمایه شان اهمیت بالایی دارد. پیش آمده برای بعضی افراد در یک بازه زمانی نیاز به پول دارند و قصد دارند سرمایه خود را تبدیل به نقدینگی کنند با این وجود اگه سرمایه مورد نظر طلا باشد به راحتی می توان در بازار فروخت اما این کار برای دارایی مسکن شاید ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. البته دو فاکتور تاثیرگذار در زمینه سرمایه گذاری طلا داشتن دیدگاهی بلند مدت و صبر است. برای مثال افرادی که در سال 97 طلا خریداری کرده اند و قصد دارند در سال 98 آن را به فروش برسانند سود زیادی عایدشان نمی شود و نباید انتظار چندانی داشته باشند.  از دیگر مزیت و ویژگی های سرمایه گذاری در طلا که باعث تضمین سود سرمایه‌گذاری در طلا به نسبت سایر سرمایه گذاری های دیگر می شود تنوع بالا در این فلز گرانبها می باشد. به طور مثال افرادی که قصد دارن با خرید ارز و دلار اقدام به سرمایه گذاری کنند تنها فقط می توانند خرید فیزیکی دلار داشته باشند و این موضوع در خصوص سرمایه گذاری در مسکن هم همینطور می باشد. انواع روش ها در زمینه سرمایه گذاری در طلا وجود دارد که حتی با کمترین هزینه می توان اقدام نمود مانند خرید طلای دست دوم بدون کارمزد،خرید سکه های نیم و ربع و تمام بهار، خرید طلای های تزئینی،سرمایه گذاری در صندوق های پشتوانه طلا خرید طلا آب شده و... می باشد.

 

کلام آخر:
در این مطلب سعی داشتیم از ویژگی های سرمایه گذاری در مسکن و طلا صحبت کنیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشه.  سرمایه گذاری در مسکن همانند طلا ریسک پذیری کمتری دارد و طی مدت هرچند کوتاه یا بلند باعث می شود ارزش پولشان با توجه به تورم حفظ شود و اگر ملک تجاری باشد می توان از این طریق کسب درآمد نمود و اگر مسکونی باشد صاحب یک سر پناه خواهید شد و یا رهن و اجاره دادن ملک در طی سال از سود آن برای خرید ملک های بیشتر جهت سرمایه گذاری اقدام نمود. سرمایه گذاری در طلا و سکه نوسانات بیشتری در بازار نسبت به مسکن داشته اما ریسک کمتری نسبت به سایر سرمایه گذاری ها را داشته و اگر افرادی که در زمینه طلا سرمایه گذاری کرده اند هر وقت که بخواهند می توانند سرمایه خود را تبدیل به نقدینگی کنند و حتی با کمترین هزینه می توان اقدام به سرمایه گذاری در زمینه طلا و سکه نمود.




موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 28
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 494
:: بازدید ماه : 4810
:: بازدید سال : 17848
:: بازدید کلی : 43255