آشنایی باغذای توله سگ خیابانی
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی باغذای توله سگ خیابانی
یک شنبه 22 خرداد 1401 ساعت 2:13 | بازدید : 178 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای توله سگ خیابانی

 

 

غذای توله سگ خیابانی

 

چه زمان هایی تو روز باید به سگمون غذا بدیم ؟

زمان غذا سگ، اگر میخواید سگتون درست تربیت بشه و سالم باشه فقط نباید به نوع غذا که خشک و کنسروی و… باشه توجه داشته باشید.

باید زمان غذا سگ رو هم تنظیم کنید .اصلا به این فکر نکنید که ظرف غذا رو پرمیکنید .و سگتون تا شب غذا داره و نیاز نیست رسیدگی کنید بهش ، شما باید میزان غذا خوردن سگتون رو کنترل کنید. تا چاق نشه و مشکلات بدنی و بیماری براش به وجود نیاد

وحتی اگر شما با سگ بالغتون یه توله سگ هم نگه داری میکنید. میتونید وعده های اصلیشون رو داخل یه ظرف براشون سرو کنید .

اکثر سگ ها تا ۶ ماهگی باید حداقل سه بار در روز غذا بخورن تا انرژِ بدنشون تامین بشه. و  مشکلات بدنی براشون به وجود نیاد . حتی سگ های کوچک مثل  یورکی و چی هواهوا ، اگر به اندازه ی کافی غذا نخورن در آستانه­هیپوگلیسی (قند خون پایین) قرار میگیرن ، بخاطر همین  ۴ وعده غذایی در روز برای اونا خیلی مناسبه .

در طول ماه های اول ، سه تا چهار وعده غذایی به توله های کوچک بدید . بعد از اون به تدریج تا زمانی که ۶ ماهه بشن  تعداد وعده های غذایی رو به ۱ یا ۲ بار برسونید .

با این حال ، بعضی از توله سگ ها هستن که وقتی یک یا دو بار در روز غذا می خورن نمیتونن به اندازه ی کافی تغذیه بشن و رشد اونا ممکنه با اخلال مواجه بشه . بهتره از دامپزشک سگتون درباره ی دادن وعده های غذایی پرتعداد با مقدار غذای کم در هر وعده به سگ کوچولوتون سوال کنید.تا بهترین  راه حل رو بهتون پیشنهاد بده .

زمان های مناسب غذا دادن به سگ های بالغ :

شما باید فقط دو وعده غذایی کامل در روز برای تغذیه ی سگ بالغتون استفاده کنید. که هر وعده بین ۸ تا ۱۲ ساعت  فاصله داشته باشه . البته میتونید به مقدار یک سوم از یک وعده غذایی کامل ، صبح یا شب به سگتون بدید . ترجیحا این مقدار رو زمانی به سگ بدید چون در اون زمان کمترین فعالیت رو داره .

زمان خوردن غذاهای اضافی :

وقتی به سگتون بیشتر از دو وعده غذا میدید در اصل دارید غذای اضافی میدید یا میان وعدعه بهش میدید . اگر سگتون رو با این روش غذا میدید .بهتره مقدار غذا دادن رو تو هر وعده کمتر کنید تا سگتون دچار اضافه وزن نشه . سگ هایی که سوخت و ساز بالایی دارن یا زیاد دچار نفخ میشن نیازمند این رژیم غذایی هستن .

غذای توله سگ خیابانی:

زمان غذا سگ ها در طول روز :

۶-۱۲ هفته گی :

توله سگهای در حال رشد باید تغذیه شوند،  یک رژیم غذایی خاص برای برآوردن نیازهای غذایی برای رشد عادی تهیه می شود. تغذیه سگ های بزرگتر توله سگتون رو از غذاهای مغذی و مهم محروم می کنه . چهار وعده غذایی در یک روز معمولاً برای برآوردن نیازهای غذایی کافیه . سگ هایی از نژاد های بزرگ باید ۹ یا ۱۰ هفته از غذای خشک تغذیه بشن ؛ سگهای کوچک تا ۱۲ یا ۱۳ هفته از غذای خشک باید استفاده کنن.

۲-۶ ماهه:

گاهی اوقات در طی این دوره، وعده های غذایی از چهار وعده به سه وعده در روز کاهش پیدا میکنه. یک توله سگ تا ۱۲ هفته باید چربی دور شکم و وزن اضافه اش را از دست بده . اگر او هنوز در این سن چاق و تپلی است، به اندازه یک توله سگ به او غذا داده میشه تا به از نظر بدنی به سن بلوغ برسه.

۶-۱۲ ماهه:

با دوبار تغذیه در روز شروع کنید . عقیم کردن و نازاسازی نیازهای انرژی را کمی کاهش می ده ؛ بعد از این روش ، از تغذیه توله سگ با مواد مغذی غنی به تغذیه بقاء بزرگسالی تغییر بدید ، نژادهای کوچک در عرض ۷ تا ۹ ماه تغییر ایجاد می کنن ، نژادهای بزرگتر در عرض ۱۲، ۱۳ حتی ۱۴ ماه تغییر می کنن.

بعد از یک سالگی:

بیشتر صاحبان دو تا نیم سهم در یک روز به سگ های بزرگسال غذا میدن .

 

 برنامه غذایی مناسب یکی از فاکتور های اصلی سلامت در تمام حیوانات میباشد. شما میتوانید با تهیه یک برنامه غذایی مناسب سلامتی و شادابی سگتان را تضمین کنید. همچنین رعایت در امور تغذیه صحیح حیوانات میتواند پای شمارا از مراکز دامپزشکی کوتاه کند. پس در ادامه همراه ما باشید تا هرچیزی که که در مورد تغذیه سگ ها در نژاد های مختلف و سنین مختلف باید بدانید را یاد بگیرید. و بتوانید سلامتی حیوانتان را به تنهایی تضمی کنید.

1_بهترین غذاهای آماده برای سگ ها

همانطور که میدانید سگ ها حیواناتی همه چیز خوار هستند. حتی من با چشمان خودم دیده ام که سگ خربزه و یا حتی علف نیز میخورد. که این امر نشانگر کمبود املاح معدنی در بدن سگ ها نیز میباشد. امروزه غذاهای  آماده زیادی در پت شاپ ها و فروشگاه های اینترنتی به فرش میرسند و اغلب به صورت خشک میباشند.

اما برای خرید این غذا ها و بهترین غذا برای سگ ها میبایست به نکاتی دقت کنید تا بتوانید بهترینشان را انتخاب کنید. از این رو در ادامه قصد داریم تا خصوصیات غذای های آماده خوب و مقوی و مناسب برای انواع نژاد سگ ها را به شما عزیزان معرفی کنیم

نکات مهم در انتخاب بهترین غذای آماده برای سگ ها

باتوجه به برند های نامعتبر در بازار میبایست هنگام خرید غذای سگ حواستان را به چند نکته مهم جمع کنید تا بتوانید یک مکمل عالی برای حیوانتان تهیه کنید. نکات مهم خرید غذاهای آماده برای سگ ها عبارت اند از:

  • قبل از خرید غذای آماده میبایست به سن سگتان توجه کنید. خوردن بعضی غذاها برای توله سگ ها میتواند مضر باشد.
  • از داشتن نشان ارگانیک بر روی جعبه غذا اطمینان حاصل فرمایید. نداشتن این لوگو نشان دهنده معتبر نبودن غذا میباشد.
  • حتما قبل از خرید به انقضای محصول به خصوص کنسرو های آماده توجه کنید. فاسد بودن میتواند مشکلات گوارشی برای سگتان به به وجود بیاورد.
  • از مناسب بودن غذا با نژاد سگتان حتما اطمینان حاصل فرمایید زیرا باعث میشود سگتان از غذایش خوشش نیاید و هزینه تان به هدر رفته باشد.

برای سگ ها غذای خشک بهتر است یا غذای مرطوب؟

مقدار آب موجود در غذای مرطوب  این غذارا به غذاهای مورد علاقه سگ ها تبدیل کرده است امادرمورد غذا خشک پرورش دهندگان میگویند: یکی از فواید غذا خشک این است که استحلاک جویدن آن می تواند به سلامت دندان ها و لثه های سگ کمک کند. همچنین کمتر کثیف کاری میشود. همچنین کیسه های غذای خشک میتوانند بسیار به صرفه تر از کنسرو ها باشند. از این رو غذای سگ خشک جزو پرفروش ترین ها میباشد.

توصیه های مهم در برنامه غذایی خشک سگ ها

اگر سگ خود را با غذای خشک تغذیه می کنید ، پرورش دهندگان بزرگ توصیه می کند که برای گسترش دامنه مواد مغذی و ضروری یک وعده مخلوط  نیز در نظر بگیرید. شما می توانید این کار را در خانه با افزودن یک تخم مرغ پخته شده ، کنسرو ماهی ، برگ اسفناج تفت داده شده ، زغال اخته یا کدو تنبل ، گوشت کوسفند و مرغ پخته شده را بعنوان یک میکس آماده کنید.

 




موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 76
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 542
:: بازدید ماه : 4858
:: بازدید سال : 17896
:: بازدید کلی : 43303