معرفی غذای خشک سگ خیابانی
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
معرفی غذای خشک سگ خیابانی
سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 13:21 | بازدید : 137 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای خشک سگ خیابانی

 

تغذیه عاملی بسیار مهم و تعیین کننده در میزان سلامتی، شادابی و طول عمر سگ شماست. بسیاری از صاحبان پت در انتخاب غذای مناسب برای تغذیه سگ خود دچار مشکل می شوند. برخی غذای خانگی را ترجیح می دهند و علاقه ای به استفاده از غذای مخصوص سگ ندارند. نکته مهم در تغذیه حیوانات خانگی، کیفیت غذاست.

مهم این است که غذای آن ها حاوی مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و سایر عناصر مورد نیاز جهت داشتن یک زندگی شاداب و جسمی سالم باشد. غذای خشک سگ با توجه به نیازهای تغذیه ای آن ها فرموله و تهیه شده است و فواید زیادی دارد و باید قسمت عمده رژیم غذای سگ شما را تشکیل دهد. برای آشنایی بیشتر با فواید غذای خشک سگ پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

فواید غذای خشک برای سگ

غذای خشک محصولی است که به طور اختصاصی برای تغذیه حیوانات خانگی از جمله سگ ها، زیر نظر متخصصین این امر تهیه شده است.

1. افزایش سلامتی، شادابی و طول عمر مفید سگ

سگ شما با توجه به سن، نژاد، شرایط جسمانی و وضعیت سلامتی نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارد. همچنین بسیاری از غذاهایی که ما می خوریم برای آن ها مضر و حتی گاهی مرگ آور است.

استفاده از غذایی غیر از غذای مخصوص برای سگ ها منجر به کاهش عمر مفید آن ها می گردد و عوارضی چون حساسیت، مشکلات پوستی، بیماری های کبدی و کلیوی را به همراه دارد. مصرف غذای خشک این مشکلات را به نحو چشمگیری کاهش می دهد.

2. افزایش سلامتی دهان و دندان سگ

غذای خشک سگ با توجه به موارد بالا و حذف عامل های بیماری زا تهیه می شود. یکی از فواید حائز اهمیت غذای خشک سگ، حفظ سلامتی دندان های آن هاست. بافت سفت و ترد و همچنین مواد افزوده شده به  غذای خشک موجب کاهش جرم دندان می شود و سلامتی دهان و دندان سگ را افزایش می دهد.

غذای خشک سگ خیابانی

 

غذای خشک سگ خیابانی:

سگ هایی که غذای خشک می خورند نفس خوشبو تر و دندان های سفید تری نسبت به حیواناتی که با غذای خانگی تغذیه می شوند دارند و کمتر نیاز به جرمگیری پیدا می کنند. همچنین جویدن در سگ ها نیاز طبیعی آن ها به این امر را برآورده می سازد و به نوعی موجب کاهش استرس در آن ها می گردد.

3. رساندن ویتامین ها و مواد مغذی به بدن سگ

از دیگر فواید غذای خشک سگ می توان به ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن اشاره کرد. بدن سگ ها قادر به تولید و تامین برخی از مواد مورد نیازشان نیست و با خوردن غذای خانگی این نیاز برآورده نمی گردد.

با توجه اینکه انواع ویتامین ها و مواد مغذای به غذای خشک سگ اضافه می شود، این کمبود با تغذیه روزانه برطرف می گردد و سگ شما رشد بهتری خواهد داشت.

4. جلوگیری از اضافه وزن سگ

غذای خشک انرژی مورد نیاز فعالیت های روزانه سگ را فراهم می نماید بدون اینکه او را در معرض خطر چاقی قرار دهد. معمولا غذای خشک سگ بر اساس نژاد، سن، وزن و وضعیت عقیم شدن یا نشدن حیوان دسته بندی می شود که به کنترل وزن و تامین انرژی خاص هر سن و نژاد کمک شایانی می نماید.

شما به راحتی می توانید از روی جدول مقدار مصرف و همچنین نحوه مصرف، میزان غذای روزانه سگ خود را اندازه بگیرید.

5. مقرون به صرفه بودن غذای خشک سگ

از دیگر مزایای غذای خشک سگ می توان به قیمت مناسب و ماندگاری بالای آن اشاره کرد. غذای خشک نسبت به غذای خانگی و کنسروی مقرون به صرفه تر است و بعد از باز شدن نسبت به کنسرو سگ و غذای خانگی زمان طولانی تر قابل استفاده است بدون اینکه فاسد شود و سلامتی پت را به خطر بیندازد.

تهیه غذای خشک سگ

غذاهای خشک سگ با ترکیب مواد خشک و مرطوب برای ایجاد یک خمیر یکدست درست می شوند. در فرآیند اکستروژن (نحوه پخت مواد)، خمیر تحت فشار گرم می شود، سپس از طریق یک ماشین قالب بندی  تکه تکه می شود.

اندازه و شکل دانه های غذای خشک با توجه به مشخصات محصول متفاوت است. برخی از غذاهای خشک ممکن است به روش دیگری غیر از اکستروژن مانند پخت نیز تولید شوند.

چرا از غذای خشک سگ و گربه ایرانی استفاده کنیم؟

در سال های اخیر صنعت تولید غذای خشک سگ در ایران پیشرفت چشمگیری داشته است و شاهد تولیدات با کیفیت داخلی بوده ایم. غذای خشک سگ ایرانی در مقایسه با محصولات مشابه خارجی قیمت بسیار مناسبی دارد و برعکس غذاهای خارجی، همیشه در دسترس و موجود است.

این مساله از این رو حائز اهمیت است که سگ ها نسبت به تغییر غذای خود حساس هستند. با توجه به این که غذای خشک خارجی همیشه در بازار موجود نیست و تغییر ناگهانی غذای سگ شما می تواند منجر به ایجاد مشکلات گوارشی و بد غذایی شود، پیشنهاد می کنیم از غذای خشک ایرانی استفاده نمایید.




موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 70
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 536
:: بازدید ماه : 4852
:: بازدید سال : 17890
:: بازدید کلی : 43297