معرفی ظرف آب سگ
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
معرفی ظرف آب سگ
دو شنبه 16 خرداد 1401 ساعت 23:7 | بازدید : 147 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

ظرف آب سگ

ظرف آب سگ

 

سگ‌ و گربه خانگی شما برای آب و غذا خوردن، نیازمند به ظرف مخصوصی هستند. خرید ظرف غذای و گربه دارای نکات ریز اما با اهمیتی است که خیلی از افراد به آن توجه نمی کنند، و یا حتی بعضی از افراد از ظرف های موجود در خانه برای این کار استفاده کنند؛

اما به هیچ وجه این طور نیست چرا که اگر انتخاب نادرستی داشته باشید علاوه بر اینکه می تواند بر روی اشتهای حیوان خانگی شما تاثیر داشته باشد، علاوه بر این می تواند به مرور بوی نامطبوعی به خود بگیرد و حتی موجب مریضی سگ و گربه شما شود.

همچنین با توجه به عمق ظرف و سایز و وزن نامناسب آن می تواند آب و غذا خوردن را برای سگ و گربه شما دشوار کند و موجب شود غذا به دور و اطراف ظرف بیرون بریزد.

بهترین ظرف آب سگ کدام است؟

نکاتی برای خرید ظرف آب سگ و گربه:

  • در حال حاضر تنوع بسیار زیادی از ظرف آب سگ در مدل‌‌ها و جنس های مختلف وجود دارد که هرکدوم برای یک گروه از نژاد های مختلف سگ و گربه مناسب است؛ این انتخاب به خصوص برای نژاد های مختلف سگ از اهمیت بیشتری برخودار است.

    تمیزی و سهولت تغذیه سگ و گربه در ظرف مخصوص خود یکی از مواردی است که صاحبان آن باید به آن توجه کنند. در اینجا چند نکته برای خرید ظرف غذای سگ آورده شده است:

    اندازه ظرف غذای سگ را بسته به اندازه پوزه سگ خود انتخاب کنید، ارتفاع ظرف نباید برای سگ زیاد یا کم باشد. اگر سگ شما جثه بزرگی دارد، یک ظرف باریک و بلند به هیچ وجه گزینه مناسبی نیست، یا به عنوان مثال این نوع ظرف برای سگ هایی که گوش درازی دارند مناسب است، زیرا از آلودگی گوش ها هنگام تغذیه جلوگیری می کند.

  • ظرف غذای سگ و گربه کم عمق و نسبتا تخت

    این نوع ظرف با این که جزء رایج‌ترین انواع ظرف غذای سگ هستند، اما بیشتر برای سگ‌های کوچک تا متوسط مثل شیواوا و سگ پامرانین یا کورگی و توله‌ها مناسب است.

    سگ های کوچیک به خاطر عمق کم این ظروف به راحتی می‌توانند از داخلش غذا بخورند؛ بدون اینکه به گلوی حساس شان فشار زیادی وارد شود.

    • ظرف غذای سگ و گربه گود و عمیق

    این نوع ظروف برای سگ هایی که پوزه درازی دارند مثل داشهوند، گری‌‌هوند و بوردرکلی فوق العاده مناسب هستند. این سگ ها مجبور نمی شوند به سختی دور و بر ظرف دنبال غذا بگردند و مستقیم و با راحتی بیشتری می‌تونن از توی این ظرف آب و غذا را به طور کامل بخورند.

    • ظرف غذای سگ و گربه استیل

    جنس استیل در مجموع بهترین انتخاب برای ظرف غذای سگ و گربه به حساب میاد. ضد زنگ، نشکن، قابلیت شستشوی راحت و تمیز شدن را دارد، و همچنین محکم و با دوام طولانی است.

    ظروف استیل بهترین نوع ظرف آب و غذا برای سگ به حساب میاد و اگه دنبال یه ظرف غذای عمری می‌گردید حتما ظرف استیل رو انتخاب کنید.

    ته ظروف استیل معمولا تکه‌های پلاستیکی به عنوان ترمزگیر می‌چسبونن تا از سرخوردن ظرف روی زمین جلوگیری کنه.

    تنها نکته منفی این ظرف اینه که با توجه به آب و هوا می‌تونه خیلی داغ یا خیلی سرد و یخ زده بشه و سگ رو موقع غذا خوردن اذیت کنه. به همین دلیل بهتره ظرف استیل رو در فضای باز و مخصوصا زیر نور آفتاب قرار ندید.

    • ظرف غذای سگ و گربه سرامیکی

    جنس سرامیک سنگین است و سگ و گربه به راحتی نمی‌توانند آن را برگردانند و غذا را به بیرون بریزند؛ به همین دلیل برای سگ هایی که عادت دارن این کار رو بکنن خیلی مناسب است.

    ظروف سرامیک جزء شیک‌ترین انواع ظرف غذای سگ و گربه هم به حساب می آیند و در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی موجود هستند.

    ظرف سرامیک دوام بالایی دارند و به راحتی شکسته نمی شوند، اما به هرحال دوام آن ها به اندازه جنس استیل نیست و اگه ضربه خیلی شدیدی بخورند، ممکن است شکسته شوند.

    • ظرف غذای سگ و گربه پلاستیکی

    ظروف پلاستیکی ارزان ترین و قابل دسترس‌ترین ظروف غذای سگ و گربه هستند، در رنگ ها و مدل‌های مختلفی وجود دارند و بسته به جنس پلاستیک می توانند دوام خیلی خوبی هم داشته باشند. به همین دلیل خیلی از افراد وقتی تازه شروع به نگهداری از سگ و گربه می کنند، برای ظرف آب و غذا از جنس پلاستیکی استقبال می کنند.

    اما ظرف پلاستیکی چند تا ایراد داره که لازمه به آن ها توجه کنید:

    بعضی از ظرف های پلاستیکی خیلی سبک هستند و سگ به راحتی می‌تواند آن ها را برگرداند. به نوار های نگهدارنده و ثابت کننده در خرید این ظرف ها دقت کنید. همچنین با توجه به تنوع پلاستیک های استفاده شده، از جنس ضعیف و سبک پلاستیک استفاده نکنید.

    بعضی از نژادهای سگ به جنس پلاستیک حساسیت دارند و بخاطر تماس با این ظروف دچار مشکلات پوستی می شوند.

    همچنین به مرور بر روی سطوح این ظرف ها خط و خش ایجاد می شود که می تواند محل  تجمع آلودگی و ذرات باقی مانده غذا شود. به شستشوی آن ها دقت کافی کنید و ترجیحا بعد از مدتی از ظرف جدید خریداری و استفاده کنید تا بتواند تنوع خوبی  هم برای سگ و گربه شما باشد. ظرف غذای زیبا و جذاب بر روحیه ی سگ و گربه هم تاثیر می گذارد، پس به این نکته هم توجه کافی داشته باشید.




موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 41
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 505
:: بازدید ماه : 4821
:: بازدید سال : 17859
:: بازدید کلی : 43266