آشنایی غذای تشویقی برای سگ ژرمن
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی غذای تشویقی برای سگ ژرمن
دو شنبه 16 خرداد 1401 ساعت 14:32 | بازدید : 158 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای تشویقی برای سگ ژرمن

غذای تشویقی برای سگ ژرمن

تشویقی سگ به وعده‌های غذایی کوچکی گفته شده که در قالب میان وعده و اسنک به حیوان خانگی داده می‌شود. خرید و استفاده از این نوع غذا برای سگ و حتی سرپرستان آن مزایای زیادی را به همراه دارد. به‌طوری‌که خوردن غذای تشویقی باعث خوشحالی سگ شده و به عنوان یک تشویق و جایزه پس از انجام یک کار خوب به این حیوان داده می‌شود. نقش تشویقی سگ را در تربیت و آموزش سگ نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

علاوه بر این، به کمک این غذا می‌توانید ویتامین‌های مورد نیاز بدن سگ را تامین کرده و به سلامت دندان‌ها و همچنین سلامت پوست و موی او کمک زیادی کنید. در ادامه با مزایای غذای تشویقی توله سگ، انواع این غذا و سایر موارد همراه شما هستیم و لیستی از بهترین تشویقی های سگ موجود در بازار را به شما معرفی میکنیم.

تشویقی یا تریت (Treat) وعده‌های کوچک غذایی است که به صورت میان وعده و اسنک به سگ داده می‌شود و کاربردهای زیادی می‌تواند داشته باشد، برخی از مهم‌ترین کاربردهای تشویقی سگ عبارتند از:

غذای تشویقی برای سگ ژرمن:

خوشحال کردن سگ
تشویق سگ پس از انجام یک کار خوب
تربیت و آموزش دادن به سگ
تامین ویتامین‌های مورد نیاز
کمک به سلامت دندان‌ها
کمک به حفظ سلامت پوست و مو
تهیه غذای تشویقی برای سگ ژرمن
کوکی یکی از انواع غذای تشویقی برای سگ ژرمن به‌شمار می‌روند و طرز تهیه کوکی برای سگ بسیار ساده بوده و مواد اولیه لازم برای تهیه آن در تمامی خانه‌ها یافت می‌شود. در تهیه کوکی می‌توانید مواد لازم را بر طبق سلیقه و علاقه‌‌ی سگ خود انتخاب کنید تا نسبت به خوردن این خوراکی خوشمزه بیش از پیش علاقه‌مند شود.

مواد اولیه لازم برای تهیه کوکی:

آرد جو/ ذرت / گندم: 2.5 پیمانه

نصف پیمانه پودر شیر کم چرب

پودر سیر: 1 قاشق چای‌خوری

تخم مرغ: 1 عدد

تکه‌‌های کوچکی از گوشت قرمز یا گوشت مرغ

آب مرغ یا آب گوشت

عصاره کنسرو گوشت

گوشت و آب کنسرو تن

طرز تهیه: آرد، پودر شیر و پودر سیر را در یک کاسه ریخته و باهم مخلوط کنید.

تخم مرغ زده شده و چاشنی‌ها را به مخلوط بالا اضافه کرده و یا استفاده از قاشق و دست به‌خوبی مخلوط کنید تا خمیری سفت به‌دست آید.

خمیر را به شکل استوانه تا کرده و روی تمام سطح آن‌را با آرد بپوشانید. سپس آن‌را با ضخامت 1 تا 1.4 سانتی‌متر روی سطحی صاف باز کنید.

خمیر را با استفاده از قالب به شکل‌های مختلف دراورده و روی کاغذ روغنی که روی سینی فر قرار داده‌اید، بچینید و سینی را به مدت 30 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

غذای سگ ژرمن باید دارای مقدار قابل‌توجهی پروتئین باشد. تغذیه سگ ژرمن باید شامل ویژگی‌های منحصربه‌فردی باشد که نیازهای این حیوان پرانرژی و باهوش را مهیا کند. غذای سگ نژاد ژرمن شپرد مشابه دیگر نژادها مانند پیت بول، گلدن رتریور، دوبرمن و غیره است. به‌طورکلی مقدار غذای توله سگ ژرمن با سگ‌های بالغ بسیار متفاوت است. با توجه به این‌که توله سگ ژرمن در سال اول زندگی درحال‌رشد شدید است؛ بنابراین باید به تغذیه آن توجه خاصی داشته باشید تا بتواند نیازهای موردنیاز بدن خود را تأمین کند. در انتخاب غذای سگ نژاد ژرمن شپرد باید توجه زیادی داشته باشید، چراکه این حیوان بسیار پرانرژی است و توانایی استفاده از غذاهای مختلفی را دارد. ازآنجایی‌که سگ ژرمن شپرد دارای جثه بزرگ، بدن عضلانی و فعالیت زیاد است؛ بنابراین باید برای این نژاد یک رژیم غذایی مناسب در نظر گرفته شود. سگ‌های ژرمن شپرد نسبت به فعالیت‌های ورزشی علاقه بسیار زیادی دارند و اغلب آن‌ها گوشت‌خوار هستند، به‌همین دلیل برای فراهم‌کردن انرژی آن‌ها به پروتئین بیشتری نیاز خواهند داشت.

مهم‌ترین نگرانی‌ها در مورد سلامت سگ ژرمن شپرد

اغلب سگ‌های ژرمن شپرد پت‌های سالمی هستند، اما نگرانی‌هایی در مورد سلامت این نژاد نسبت به سایر نژادها به‌دلیل حساس بودنشان وجود دارد. بسیاری از مشکلاتی که در نژاد ژرمن شپرد رخ می‌دهد، مادرزادی هستند و در نتیجه قابل‌کنترل نیستند. بااین‌حال، تغییراتی که در مورد محیط یا سبک زندگی توله سگ شما ایجاد می‌شود، ممکن است تا حدودی با انتخاب غذاهای بهینه، رفع شود. بیماری‌های شایعی که ژرمن شپردها به آن مبتلا می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • حساسیت غذایی
  • عدم تحمل غذایی
  • دیسپلازی هیپ
  • آرتروز
  • بیماری التهابی روده
  • نفخ



موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 16
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 1006
:: بازدید ماه : 4095
:: بازدید سال : 17133
:: بازدید کلی : 42540