آشنایی با رژیم غذایی گربه
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی با رژیم غذایی گربه
شنبه 14 خرداد 1401 ساعت 22:16 | بازدید : 148 | نویسنده : علی | ( نظرات )

رژیم غذایی گربه

 

 

رژیم غذایی گربه

 

 

نکته هایی برای تغذیه گربه ها

در دنیای حیات وحش، گربه ها بیشتر رطوبت مورد نیاز خود را از حیواناتی که شکار می کنند و می کشند به دست می آورند. اما  در مورد حیوانات خانگی این موضوع کمی فرق می کند.  معمولا در این شرایط گربه ها تنها ممکن است موش ها را شکار کنند. در غیر اینصورت باید رطوبت مورد نیاز خود را از مواد غذایی و آب به دست آورند. رژیم غذایی که کاملا خشک است نمی تواند نیازهای گربه را برآورده کند زیرا او نمی تواند آب کافی از آن به دست آورد.

خوب چگونه می توان چنین مشکلی را حل کرد؟ ممکن است در این شرایط به فکر تعویض رژیم غذایی گربه خود به رژیم غذایی مرطوب بیفتید یا اینکه حداقل بخواهید از رژیم غذایی مرطوب جزئی استفاده کنید. محصولات کنسروی بسیار زیادی در بازار وجود دارد اما خیلی از آن ها محصولات خوبی نیستند. بهترین روش برای بیان تفاوت این محصولات، خواندن برچسبی است که بر روی قوطی زده شده است. اولین ماده تشکیل دهنده باید گوشت باشد.

اگر این محصول غلاتی ندارد نگران نباشید زیرا غلات در رژیم غذایی گربه لازم و ضروری نیست اما از خرید کنسروهایی که در برگیرنده فیلرهایی همچون ذرت و برنج هستند خودداری کنید. این فیلرها برای پر کردن حجم ماده غذایی خوب هستند و اصلا مزایایی برای سلامتی گربه شما ندارند. اگر هنوز در مورد خرید برند مدنظر شک دارید از دوستان و اشنایان خود بپرسید. یک توصیه از دوست قابل اعتماد یا دامپزشک معتمد می تواند در این شرایط به شما کمک کند.

 

رژیم غذایی گربه:

 

 

دامپزشک ممکن است محصولی را پیشنهاد کند که شبیه رژیم غذایی فعلی گربه است. نباید رژیم غذایی گربه تان را به طور ناگهانی تغییر دهید. حالا زمانی که صحبت از تغذیه گربه به میان آمده است توصیه می کنیم کمی آب هم به این مواد اضافه کنید. اینکار نه تنها باعث ورود آب به بدن گربه می شود بلکه  به او کمک می کند غذا را بهتر بجود.

اما سعی کنید باقی مانده غذا را دوباره در قوطی ذخیره نکنید. در عوض می توانید باقی مانده غذا را در ظرف پلاستیکی یا شیشه ای قرار دهید و آن را در فریزر نگهداری نمایید. مراقب غذای باقی مانده باشید. اگر این غذا برای مدت زمان زیادی در فریزر بماند ممکن است بوی بدی بگیرد. دیگر از این غذای کهنه برای تغذیه گربه استفاده نکنید.

بهترین گزینه ای که پیش رو دارید این است که خودتان غذای گربه را بسازید و تهیه کنید. فروشگاه های کتاب به شما کمک می کنند کتابی در این زمینه پیدا کنید. اگر  کتابفروشی محلی شما کتابی در مورد نحوه آماده سازی مواد غذایی گربه ها نداشت می توانید از کتابفروشی های آنلاین کمک بگیرید.

ایده دیگری که دارید این است که هر از چند گاهی غذای تازه به گربه بدهید. گوشت یا کمی گوشت مرغ می تواند برایش خوب باشد. بچه گربه ها ممکن است دوست داشته باشند گوشت گرمی بخورند. اما به خاطر داشته باشید که گربه ها می توانند مرغ خام را بدون هیچ عارضه جانبی بخورند. برخی گربه ها حتی به دنبال چنین گوشت هایی می گردند.

برای پختن غذای گربه تان زمان کافی ندارید؟

نگران نباشید شما می توانید غذای منجمد شده را از فروشگاه های بزرگ خریداری کنید. این غذاها به اندازه غذاهای تهیه شده در منزل خوب هستند. به خاطر داشته باشید هر تصمیمی که در این میان می گیرید همیشه باید به دنبال مواد غذایی سالم، تمیز و آب تازه برای گربه باشید. در این شرایط می توانید سلامت گربه را بهبود ببخشید. به ما اعتماد کنید. تغییراتی را در رژیم غذایی او ایجاد نمایید.




موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 13
:: باردید دیروز : 461
:: بازدید هفته : 474
:: بازدید ماه : 4790
:: بازدید سال : 17828
:: بازدید کلی : 43235