آشنایی با جاذبه های پرتوریا
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی با جاذبه های پرتوریا
چهار شنبه 11 خرداد 1401 ساعت 23:34 | بازدید : 215 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاذبه های پرتوریا

 

پرتوریا شهری قدیمی و دیدنی است که در کشور آفریقای جنوبی قرار دارد و پایتخت اجرایی و اداری این کشور محسوب می شود. پرتوریا در لغت به معنای عشق برادرانه است و جمعیت آن به یک میلیون نفر می رسد، جالب است بدانید که در فصل پاییز شکوفه های ارغوانی رنگ درختان جوالدوز جلوه ی بی نظیری را به این شهر می بخشند و گردشگران زیادی هستند که برای تماشای این منظره ی بی نظیر به این شهر آفریقایی سفر می کنند. ما هم در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت قصد داریم تا اطلاعاتی درباره شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی به شما عزیزان بدهیم تا در صورتی که قصد سفر به این شهر زیبا را داشتید با آشنایی داشته باشید.

 

جاذبه های پرتوریا :

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم پرتوریا شهری قدیمی و زیبا در کشور آفریقای جنوبی است که در نزدیکی شهر ژوهانسبورگ واقع شده است. این شهر یکی از مناطق دیدنی آفریقای جنوبی محسوب می شود و به دلیل معماری بی نظیر و طبیعت جذابی که دارد جز بهترین مناطق گردشگری این کشور قرار گرفته است. صاعقه های پرتوریا در آفریقای جنوبی به سبب واقع شدن در نیم کره جنوبی زمین و نزدیکی به قطب جنوب و همچنین قرار گرفتن در منتهی الیه قاره آفریقا از ویژگی های خاصی برخوردار است. این صاعقه ها که از بهار در آفریقای جنوبی در ماه اکتبر آغاز می شود و تا آخر اواخر پاییز در این کشور ادامه می یابند، معمولا خوشه ای بزرگی از رعد و برق ها، ممتد و با قدرت آزادسازی برق بسیار زیاد هستند به گونه ای که در یک چشم به هم زدن می تواند تا هشت خوشه ی کوچک و بزرگ را در افق پدید بیاورد و از همین رو  که شهروندان و به ویژه گردشگران در این کشور هنگام مشاهده چنین پدیده ای که به کرات نیز اتفاق می افتد با علم به قدرت تخریبی بالای آن، حتما دقایقی توقف کرده به تماشای زیبایی های آن می پردازند.

 

نام شهر پرتوریا از سازنده ی آن که «پرتوریوس» بود نیز الهام گرفته شده و در اواسط قرن نوزدهم میلادی و سال ۱۸۵۵ بنیان اولیه آن نیز بنا نهاده شد. این شهر در بین مردم آفریقای جنوبی با نام شهر درخت جوالدوز نیز شهرت دارد زیرا در گوشه و کنار این شهر هزاران درخت جوالدوز وجود دارد و به نوعی می‌توان آن را شاخصه طبیعی شهر به حساب آورد. شهر پرتوریا در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال ژوهانسبورگ واقع شده و توسط تپه‌هایی که در راستای چین خوردگی های طبیعی سلسله کوه ماگالیسبرگ (Magaliesberg) شکل گرفته‌ اند، احاطه شده است. شهر پرتوریا نقش مهمی در معادلات سیاسی و دولتی کشور آفریقای جنوبی ایفا می کند و اکثر ادارات و وزارتخانه های خارجی و مراکز دیپلماتیک در این شهر قرار دارند. در پرتوریا همچنین تعداد زیادی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های سطح بالا و معتبر قرار دارند که از ان جمله می‌توان به دانشگاه آفریقای جنوبی که بزرگترین مرکز دانشگاهی آموزش از راه دور در قاره آفریقا محسوب می‌شود اشاره کرد.

 

از جمله دلایل محبوبیت شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی معماری بی نظیر ساختمان ها و سبک شهرسازی آن است. اگر بخواهیم درباره معماری سبک معماری شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی صحبت کنیم باید بگوییم الهام گرفته از دوران استعمار می باشد و البته رگه هایی از هنر بومی آفریقای جنوبی هم در آن پدیدار است. در پرتوریا بسیاری از عمارات و ابنیه تاریخی ارزشمند وجود دارد که در هنگام سفر باید از آن‌ها دیدن کنید. برخی از مهمترین آثاری که در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی می توانید مشاهده کنید نیز شامل  عمارات اتحادیه می شود که جلسات هیات دولت آفریقای جنوبی در آن برگزار می گردد و تقریبا می توان معماری بسیار تحسین برانگیزی دارا می باشد. دیگر بنای تاریخی که ارزش دیدن را دارد بنای تاریخی ورترکر(Voortrekker)  است که با نمایی از سنگ گرانیت، از آثار ملی آفریقای جنوبی محسوب می‌ شود. از دیگر ساختمان‌ های زیبای این شهر می ‌توان به اقامتگاه ریاست جمهوری اشاره کرد که بسیار بنایی زیبا و دیدنی به شمار می رود. ساختمان بانک مرکزی، استادیوم ورزشی لوفتوس ورسفلد (Loftus Versfeld) و بنای بسیار زیبای تئاتر دولتی آفریقای جنوبی اشاره کرد.

 

جاذبه های پرتوریا




موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 15
:: باردید دیروز : 44
:: بازدید هفته : 525
:: بازدید ماه : 4841
:: بازدید سال : 17879
:: بازدید کلی : 43286