آشنایی با غذای گربه حامله
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی با غذای گربه حامله
یک شنبه 8 خرداد 1401 ساعت 22:48 | بازدید : 130 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای گربه حامله

غذای گربه حامله

راهنمای زمان بارداری گربه

بسیاری از والدین هستند که بارداری گربه‌شان آن‌ها را متعجب می‌کند. ممکن است این والدین رفتارهای بارداری گربه‌شان را به حساب بازیگوشی و حساسیت آن‌ها بگذارند. در حقیقت می‌توان گفت که تشخیص بارداری گربه‌ها کار دشواری است. گاهی تا بچه‌گربه به دنیا نیایند از بارداری گربه‌مان آگاه نمی‌شویم. در این مطلب قصد داریم راهنمای کاملی را به شما ارائه دهیم که به کمک آن می‌توانید ضمن آگاهی از بارداری گربه‌تان، دوران بارداری و زایمان راحتی را برایش فراهم کنید. اگرچه گربه‌ها حیوانات خودکفایی هستند اما در بارداری گربه و تولد بچه‌گربه نکاتی وجود دارد که لازم است به آن‌ها توجه کنید. این راهنما شامل بخش‌های زیر خواهد بود:

 

بارداری گربه‌ها را چگونه تشخیص دهیم؟

دیدن علائم بارداری در گربه‌ها دشوار است. بهترین راه برای پی بردن به بارداری گربه، آزمایش خون، سونوگرافی، اشعه ایکس یا لمس شکم است. معمولاً گربه‌های باردار را به «ملکه» تشبیه می‌کنند؛ چراکه رفتار ملکه‌ها در بارداری تغییر چندانی نمی‌کند. بیشتر گربه‌های حامله رفتار عادی از خود نشان می‌دهند اما بعضی از گربه‌ها هم هستند که در بارداری مهربان‌تر یا پرخاشگرتر می‌شوند. گرد شدن شکم گربه یا برجسته شدن پستانک‌های آن، نشان حامله بودن هستند اما گاهی این علائم تا اواخر بارداری ظاهر نمی‌شوند. البته گربه‌ها مستعد رفتارهایی هستند که در آن‌ها نقش بارداری را اجرا می‌کنند یا اصطلاحاً‌ دچار بارداری کاذب می‌شوند؛ به‌ صورتی‌که می‌توان تغییر رفتار و علائم شیردهی را در آن‌ها مشاهده کرد. این مشکل در عدم تعادل هورمونی گربه به‌وجود می‌آید و ممکن است تا یک ماه هم ادامه داشته باشد.

مدت زمان بارداری گربه‌ها چقدر است؟

خوشبختانه گربه‌ها دوران بارداری کوتاهی دارند. به‌طوریکه این دوره برای آن‌ها معمولاً‌ به‌طور متوسط بین 63 تا 65 روز طول می‌کشد. (حدود دو ماه) بنابراین مراقبت‌های دوران حاملگی گربه‌ها آنقدر طولانی نیست که باعث اذیت و نگرانی والدین شود. تنها کافیست دو ماه صبر داشته باشید تا بچه‌گربه‌های شیرین‌تان را در آغوش بگیرید.

 

 

تغذیه یک گربه باردار باید چگونه باشد؟

 

غذای گربه حامله

گربه‌های حامله نیازهای غذایی متفاوتی دارند. برای اینکه این نیاز غذایی متفاوت را رعایت کنید لازم است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

غذاهایی با کالری بالا به گربه‌تان بدهید!

گربه‌ها باید در چهار هفته اول بارداری‌شان از رژیم غذایی با کالری بالاتر بهره‌مند شوند. در این دوره چهار هفته‌ای باید با قطع کردن شیر، گربه‌ را در رژیم‌های غذایی قویتری نگه‌دارید. بهترین غذاها برای گربه حامله شامل غذاهای تجاری و آماده‌ای است که روی آن برچسب بارداری و شیردهی وجود داشته باشد. غذاهای تجاری با مارک بچه‌گربه‌ها هم دیگر گزینه ضروری برای این دوره است.

وعده‌های غذایی مکرر برای گربه در نظر بگیرید!

گربه‌های حامله یا شیرده نیازهای متابولیکی بیشتری نسبت به سایر گربه‌ها دارند؛ چراکه آن‌ها باید جنین‌های خود را نیز تغذیه کنند. بنابراین حتماً تغذیه آنان در بارداری به یکی از اساسی‌ترین موضوعات مراقبتی‌شان تبدیل می‌شود. به‌خاطر رشد جنین، فضای معده گربه‌ها کوچکتر می‌شود؛ بنابراین نیاز است تا وعده‌های غذایی کم اما مکرر برای آن‌ها در نظر بگیرید.  

ملاحظات ایمنی و بهداشتی برای گربه‌های باردار

به محض تایید بارداری گربه والدین موظف هستند به نکات ایمنی و بهداشتی گربه‌شان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مراقب خونریزی واژن گربه باشید!

اگر در هر گربه حامله‌ای خونریزی واژن وجود داشته باشد، یک حالت غیرطبیعی بوجود آمده و نگران‌کننده است. به محض دیدن خونریزی واژن در گربه‌تان، آن را به نزد دامپزشکش ببرید. اگر خونریزی در مراحل اولیه یا میانی حاملگی مشاهده شود، دلیل بر این است که ملکه (گربه باردار) سقط کرده است. اگر هم خونریزی در مراحل پایانی حاملگی مشاهده شود، ممکن است یک زایمان زودرس در انتظار ملکه‌تان باشد. بنابراین نیاز به دخالت مستقیم دامپزشک وجود خواهد داشت.




موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :