صندوق سرمایه گذاری gold چیست ؟
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
صندوق سرمایه گذاری gold چیست ؟
چهار شنبه 4 خرداد 1401 ساعت 19:19 | بازدید : 187 | نویسنده : علی | ( نظرات )

gold

gold

 

صندوق سرمايه گذاري طلا چيست ؟ نحوه سرمايه گذاري در صندوق سرمايه گذاري طلا به چه صورت امكان‌پذير است؟ اين‌ها سوالاتي است كه براي خيلي از شما پيش آمده و در اين مطلب قصد دارم به آن‌ها پاسخ بدهم.

شما طلا را به عنوان يك كالاي سرمايه‌گذاري و پس انداز مي‌شناسيد. يعني طلا مي‌خريد تا هم ارزش پول‌تان حفظ شود و هم اگر روزي نياز به پول نقد داشتيد آن را بفروشيد و نياز خود را برطرف كنيد. همه اين خريد و فروش‌ها را هم با طلاي فيزيكي انجام داده‌ايد، چرا كه احتمالا صندوق سرمايه گذاري طلا را نمي‌شناختيد.

طلاهاي زيادي براي خريد خانه، ماشين، لوازم منزل، روز مبادا و … فروخته شده است. گذشته از طلاي زينتي، برخي پول نقدشان را صرف خريد سكه مي‌كنند تا هزينه اجرت ساخت ندهند و سرمايه‌گذاري مقرون به صرفه‌تري داشته باشند. طلا هم هيچوقت دست رد به سينه هيچ سرمايه‌گذاري نزده و تا به امروز افت چشمگيري نداشته، در عوض گاهي چنان سود داشته كه حسرتي شده روي دل بسياري از مردم كه پول نقد خوابيده توي بانك داشته‌اند. همين ويژگي طلا، باعث شده صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري طلا به وجود بيايند و در بازار سرمايه‌گذاري فعاليت كنند.

صندوق سرمايه گذاري طلا چيست؟

قبل از پاسخ به سوال صندوق سرمايه گذاري طلا چيست ؟ بايد با ماهيت اين نوع صندوق‌ها بيشتر آشنا شويد.

صندوق سرمايه ‌گذاري طلا (Gold Funds)‌ نوعي از صندوق‌هاي كالايي قابل معامله در بورس است كه سرمايه‌هاي جمع‌آوري شده از مشتريان را به جاي خريد سهام، در گواهي سپرده سكه طلا و اوراق مبتني بر سكه طلا  سرمايه گاري مي‌كند.

مديران اين صندوق‌ها با پشتوانه پولي كه در اختيارشان قرار مي‌گيرد، سعي مي‌كنند بازدهي مناسبي را از سرمايه‌گذاري در بازار سكه و طلا كسب كنند. افرادي هم كه در صندوق‌هاي طلا سرمايه‌گذاري مي‌كنند، به‌دنبال اين هستند كه از طريق مديريت حرفه‌اي صندوق، بازدهي بهتري از بازار پرتلاطم سكه طلا بدست آورده و كمتر با مشكلات خريد و فروش فيزيكي اين فلز گرانبها سروكار داشته باشند.

تصور كنيد يك گاوصندوق پر از طلا وجود دارد كه هر تكه‌اش متعلق به كسي است. هر كس هم مي‌تواند هر قدر كه در توانايي‌اش است طلا بخرد و در اين گنج داخل گاو صندوق سهيم باشد.

صندوق‌هاي طلا حداقل 70 درصد از دارايي خود را در خريد سكه طلا سرمايه‌گذاري مي‌كنند و مابقي را در اوراق با درآمد ثابت. به اين صورت كه مدير صندوق، سكه‌هاي مورد نياز را از بازار يا بانك كارگشايي مي‌خرد و در يك بانك عامل سپرده‌گذاري مي‌كند.

در ادامه نمونه‌هايي از تركيب دارايي صندوق‌ سرمايه ‌گذاري طلا را براي شما آورده‌ام:

تركيب دارايي صندوق سرمايه گذاري طلا چيست

از آنجايي كه درصد عمده  سرمايه گذاري اين صندوق‌ها روي گواهي‌هاي سكه طلاست و قيمت گذاري طلا به دو عامل نرخ دلار و قيمت اونس جهاني وابسته است، مي‌توان گفت سرمايه‌گذاري در اين صندوق‌ها، يك سرمايه‌گذاري غيرمستقيم روي نرخ ارز و طلاي جهاني است. پس سود صندوق‌هاي طلا به اين دو عامل بستگي دارد.

 




موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 132
:: بازدید هفته : 141
:: بازدید ماه : 3230
:: بازدید سال : 16268
:: بازدید کلی : 41675