luvtd جشن های مجارستان
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
luvtd جشن های مجارستان
یک شنبه 1 خرداد 1401 ساعت 2:3 | بازدید : 325 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جشن های مجارستان

 

 

در آستانه بهار بسیاری از شهرها و روستاها در گوشه گوشه جهان شاهد جشنهای خیابانی هستند که هر یک به نوعی سنتها و فرهنگ سرزمین خود را به نمایش می گذارند.در شهر کوچکی در مجارستان هم مردم لباس هیولاهای ترسناک را به تن می کنند و با راه پیمایی خیابانی تا می توانند سر و صدا به راه می اندازند.تاریخچه این جشن سنتی به قرن پانزده میلادی برمی گردد. بر اساس افسانه های تاریخی، مردم شهر برای مقابله با مهاجمان ترک، خود را به شکل هیولاهای ترسناک درآوردند و آنها را از خود راندند.

جشن های مجارستان


این هیولاهای عجیب و غریب در زبان محلی بوسو خوانده می شوند و به نظر می رسند بر خلاف ظاهر عجیبشان، خوش سلیقه هستند.یکی از آنها به خبرنگار یورونیوز گفت: «یک بوسوی خوب همیشه زیباترین دخترها را پیدا می کند.»در آخرین روز این جشن شش روزه، هیولاها تابوتی را که نماد زمستان است، بر دوش می گذارند و به آتش می سپارند.آندره آ هاجاگوس، گزارشگر یورونیوز از قلب این جشن خیابانی می گوید: «در لحظه اول بوسوها شاید کمی ترسناک به نظر برسند، اما در واقعیت خیلی مهربان هستند و فقط می خواهند چند لحظه ای خوش باشند.

 

مجارستان که در تاریخ ۲۳ اکتبر ۱۹۸۹ تبدیل به جمهوری پارلمانی دموکراتیک شد، امروزه به عنوان یک کشور توسعه‌یافته شناخته می‌شود. کشوری که از کشورهای مطرح گردشگری در جهان است و بر اساس آخرین اطلاعات موجود و رسمی سالانه حداقل ۱۰٫۲ میلیون گردشگر را به خود جلب می کند. یکی از برنامه های جانبی جشن بزرگ و خیابانی روز 20 آگوست به عنوان روز پایه گذاری مجارستان، که به عنوان روز "سنت استفان" – نخستین پادشاه مجارستان و بنیانگذار پادشاهی - نیز یاد می شود، جشنواره ای خیابانی به نام جشنواره نان است. این جشن تا آنجا مهم است که از این روز با عنوان "نان مجارستانی ها" نیز یاد می شود.

 

جشن های مجارستان

 

جاذبه های گردشگری در تور مجارستان

ساختمان پارلمان

این ساختمان در کنار رود دانوب یکی از زیباترین بناهای اروپا و به قولی زیباترین پارلمان در دنیا می باشد. همواره یکی از جاذبه ها و مراکز دیدنی بوداپست برای توریستها و جهان گردان ساختمان پارلمان بوداپست می باشد. بنای این ساختمان سنگی و طرحی نئوگوتیک دارد.

میدان قهرمانان

این میدان با مجسمه هایی بسیار زیبا از سرداران دلیر کشور مجارستان مکانی بسیار باشکوه در شـهر بوداپست می باشد و در کنار این میـدان موزه هنرهای زیبای بـوداپـست و پارک شهرقرار دارند.

دریاچه بالاتون

دریاچه بالاتون بزرگترین دریاچه طبیعی اروپاست که در نزدیکی شهر بوداپست واقع شده است و هتلهای بسیار زیبا با امکانات آب درمانی و ماساژ در کناره های دریاچه همواره درانتظار جهانگردان است. قایقرانی و جت اسکی سواری از ورزشهای مفرح و شادی بخش این دریاچه محسوب می گردد و رستوران های سنتی در فضای آزاد در کناره این دریاچه فضایی بسیار زیبا و دیدنی و خاطره انگیز را برای گردشگران مهیا نموده است. دریاچه بالتون یکی از دریاچه های بزرگ اروپا و دریاچه ای توریستی تفریحی است که در فصل تابستان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. فاصله این دریاچه با بوداپست در حدود ۱۲۰ کیلومتر می باشد و با قطار با یک سفر دو ساعته قابل دسترسی است.

دریاچه آبگرم هویز

دریاچه آبگرم هویز بزرگترین دریاچه آب گرم جهان است که در مجارستان واقع شده است. این دریاچه در بخش غربی دریاچه Balaton واقع شده است. شهر هویز ( Heviz ) یک شهر کوچک و زیباست که از خصوصیات بارز آن چشمه آب گرمی است که در هوای سرد حدود ۱۵ درجه ، دمایی حدود ۲۷ درجه سانتیگراد دارد و البته سرشار از املاح معدنی است که خاصیت درمانی به این دریاچه میدهد.

قلعه بودا ( Buda Castle )

یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری بازدیدکنندگان از بوداپست ، قلعه بزرگ بودا میباشد که دو موزه در این قلعه وجود دارد و منشا این مجموعه باشکوه به قرن ۱۳ میلادی باز میگردد .

جزیره مارگیت

این جزیره در میان رود دانوب قرار گرفته و دارای طبیعتی سبز و آرام می باشد و محل مناسبی جهت اوقات فراغت و ورزش میباشد.

تپه گلرت

بر فراز این تپه می توان دید کامل و زیبایی از شهر بوداپست که از دو قسمت بودا و پشت تشکیل شده را داشت. این تپه را به نام یک اسقف که در حفظ دین مسیحیت در کشور مجارستان ایستادگی کرد و به نقل از تاریخ در این راه کشته شد نام گذاری کرده اند.

 
 



موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 18
:: بازدید هفته : 481
:: بازدید ماه : 4797
:: بازدید سال : 17835
:: بازدید کلی : 43242