روش‌های اجرای سقف کرومیت چیست
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
روش‌های اجرای سقف کرومیت چیست
یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت 14:18 | بازدید : 349 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

روش‌های اجرای سقف کرومیت

1- نصب تیرچه های کرومیت


در این مرحله ابتدا باید تیرچه های کرومیت مورد بررسی قرار بگیرند تا از لحاظ ظاهری سلامت آن ها تایید گردد. سپس برای اجرای سقف تیرچه کرومیت نیاز است تیرچه ها را غالبا با فاصله 70 سانتی متر از هم درون دهانه تیرها نصب کنند. البته لازم به ذکر است که این فاصله وابسته به نوع قالب میتواند متغییر باشد. از نکات مهمی که در روش‌های اجرای سقف کرومیت باید مورد توجه قرار گیرد تراز بودن نبشی بالای تیرچه ها با تیرهای سقف میباشد.پس از اینکه کار جای گذاری تیرچه ها به پایان رسید ورق های زیرین را به تیرها جوش می دهند. لازم به ذکر است که نباید بال فوقانی جوش داده شود.


2- جای گذاری بلوک سقفی


عملکرد بلوک سقفی در سقف تیرچه کرومیت همانند سقف تیرچه بلوک است یعنی از انواع آنها برای پر کردن فاصله ما بین تیرچه ها استفاده می شود. بلوک های سقفی انواع مختلفی نظیر بلوک سقفی سفالی، بلوک سقفی سیمانی و یا بلوک سقفی یونولیتی (پلی استایرن) دارند. قبل از خرید و جای گذاری بلوک های سقفی، حتما آنها را کنترل کنید تا کاملا سالم و عاری از هرگونه شکستگی و ترک خوردگی باشند.
بهترین بلوک سقفی برای استفاده در این نوع سقف، بلوک سقفی پلی استایرن است. زیرا استفاده از آن موجب کاهش وزن سقف، کاهش هزینه و زمان اجر می گردد. چنانچه برای پر کردن فضای خالی مابین تیرچه ها در سقف تیرچه بلوک، تمایل به استفاده از بلوک سقفی پلی استایرن دارید توصیه می کنیم حتما قبل از اجرا سطح بلوک های تحتانی را با رابیتس بپوشانید. برای جلوگیری از سقوط بلوک های سقفی در هنگام بتن ریزی نیاز است با دقت و توجه بسیار زیادی آنها را جایگذاری کنید. ضمنا عمل بلوک چینی باید به نحوی باشد که فضاهای خالی به حداقل ممکن برسند.


3- اجرای کلاف عرضی


در این مرحله ابتدا باید با توجه به ابعاد دهانه، محل های اجرای کلاف عرضی مشخص گردند سپس با استفاده از تخته قالب و جوش کلاف ها به تیرچه های فولادی متصل شوند. محل برخورد انتهای کلاف عرضی در بالا و پایین به تیر فرعی باید کنترل و مهار گردد. ضمنا عرض کلاف نباید کمتر از 10 سانتی متر باشد.


کلاف عرضی به 2 روش اجرا می شود:


در روش اول برای قسمت پایینی از قالب های بتنی آماده استفاده می شود. همچنین به بال فوقانی یک میلگرد به قطر 12 میلی متر، بدون خم و کاملا مستقیم جوش داده می شود.
 در روش دوم به بال تحتانی یک میلگرد و به بال فوقانی، میلگرد فوقانی کلاف عرضی با موازات از هم و عمود بر تیرچه ها جوش داده می شود. در این روش قالب بندی با استفاده از تخته هایی با ضخامت 2 سانتی متر و عرض 12 سانتی متر انجام می شود. در سقف تیرچه کرومیت استفاده از کلاف عرضی، الزامی می باشد.


4- اجرای میلگردهای حرارتی


میلگردهای حرارتی را در جهت عمود بر تیرچه ها و در قسمت بالای سقف به تیرچه ها جوش می دهند و یا با استفاده از سیم آرماتور بندی به یکدیگر متصل می کنند. این امر به منظور مقابله با تنش های ناشی از افت و تغییر دما انجام می شود. میلگردهای حرارتی غالبا از نوع میلگردهای نمره 6 کلافی ساده می باشند.


5- بتن ریزی


عملیات بتن ریزی، آخرین مرحله در اجرای سقف تیرچه کرومیت می باشد. درصورت استفاده از بلوک سقفی یونولیتی در اجرای این نوع سقف، ابتدا باید تکه های اضافی یونولیت از مابین تیرچه ها جمع آوری شوند سپس عملیات بتن ریزی انجام شود. در این مرحله دقت کنید تا بتن در یک محل تخلیه نگردد.

 

کلام آخر


در این مقاله درمورد نحوه اجرا کردن سقف تیرچه کرومیت توضیح دادیم. امیدواریم که مطالب این مقاله مورد مطالعه و استفاده شما عزیزان قرار بگیرد. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را درمورد تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت Yazdsofalin.Com با ما در میان بگذارید.



 




موضوعات مرتبط: ساختمان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 442
:: باردید دیروز : 141
:: بازدید هفته : 1276
:: بازدید ماه : 5410
:: بازدید سال : 13358
:: بازدید کلی : 38765