آشنایی با آموزش بازارهای مالی
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی با آموزش بازارهای مالی
جمعه 9 ارديبهشت 1401 ساعت 2:0 | بازدید : 203 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

آموزش بازارهای مالی

 

بازارهای مالی چیست؟

بازارهای مالی نوعی بازار است که راهی برای خرید و فروش دارایی هایی مانند اوراق قرضه ، سهام ، ارز و مشتقات فراهم می کند. اغلب اسامی مختلفی از جمله وال استریت یا بازار سرمایه برای اشاره به بازارهای مالی استفاده می شود ، اما همه آنها معنی یکسانی دارند. به زبان ساده ، مشاغل و سرمایه گذاران می توانند به بازارهای مالی برای جمع آوری پول برای رشد کسب و کار خود و کسب درآمد بیشتر مراجعه کنند.

برای بیان واضح تر آن ، بانکی را تصور کنید که در آن شخصی حساب پس انداز در آن نگهداری می شود. بانک می تواند از پول آنها و سایر سپرده گذاران برای وام دادن به افراد و سازمان های دیگر و گرفتن سود بهره استفاده کند. خود سپرده گذاران نیز از طریق سودی که به آن پرداخت می شود ، درآمد کسب کرده و رشد خود را مشاهده می کنند. بنابراین ، این بانک به عنوان یک بازار مالی عمل می کند که هم به نفع سپرده گذاران است و هم به بدهکاران.

 

 

آموزش بازارهای مالی

انواع بازارهای مالی کدامند؟

بازارهای مالی بسیاری وجود دارد و هر کشوری با توجه به میزان فعالیت و اندازه اقتصاد خود، حداقل یک بازار مالی شاخص دارد و معمولا اندازه آنها متفاوت است. برخی کوچک هستند در حالی که برخی دیگر در سطح بین المللی شناخته شده اند ، مانند بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) که روزانه میلیاردها دلار در آن معامله می شود. در ادامه با انواع بازارهای مالی آشنا می شوید.

1. بازار سهام

بازار سهام در حقیقت سهام مالکیت شرکت های دولتی و خصوصی را معامله می کند. هر سهم با قیمتی دارد و سرمایه گذاران وقتی عملکرد خوبی در بازار داشته باشند از سهام خود درآمد کسب می کنند. خرید سهام آسان است. چالش واقعی در انتخاب سهام مناسب است که برای سرمایه گذار درآمد کسب کند. شاخص های مختلفی وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند برای نظارت بر عملکرد بازار سهام مانند شاخص صنعتی داو جونز (DJIA S&P 500 استفاده کنند. وقتی سهام با قیمت ارزان تری خریداری می شوند و با قیمت بالاتری فروخته می شوند ، سرمایه گذار از فروش به دست می آورد.

2 بازار اوراق قرضه

بازار اوراق قرضه فرصت هایی را برای شرکت ها و دولت فراهم می کند تا پول خود را برای تامین مالی یک پروژه یا سرمایه گذاری سرمایه گذاری کنند. در بازار اوراق قرضه ، سرمایه گذاران از یک شرکت اوراق قرضه خریداری می کنند و شرکت در مدت زمان توافق شده مبلغ اوراق را به اضافه سود باز می گرداند.

3. بازار کالا

بازار کالا جایی است که بازرگانان و سرمایه گذاران منابع طبیعی یا کالاهایی مانند ذرت ، روغن ، گوشت و طلا را خرید و فروش می کنند. برای چنین منابعی بازار خاصی ایجاد می شود زیرا قیمت آنها قابل پیش بینی نیست. بازاری با نام آتی کالاها وجود دارد که در آن قیمت اقلامی که قرار است در آینده معین تحویل داده شوند امروز مشخص و ثبت می شود.

بازارهای مالی چه نقشی در موفقیت اقتصاد دارند؟

نقش بازارهای مالی در موفقیت و قدرت یک اقتصاد را نمی توان دست کم گرفت. موارد زیادی وجود دارد که بازارهای مالی در آن نقش داشته و در نتیجه می تواند به رشد اقتصادی کمک کند. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازارهای مالی مکانی را فراهم می کنند که سرمایه گذاران ، صرف نظر از اندازه آنها ، بهره برداری عادلانه و مناسبی از این بازارها داشته باشند.
  • به افراد ، شرکت ها و سازمان های دولتی امکان دسترسی به سرمایه را می دهند.
  • بازارهای مالی به دلیل فرصت های شغلی زیادی که ارائه می دهد ، به کاهش نرخ بیکاری کمک می کنند.

به طور کلی چهار عملکرد مهم برای بازارهای مالی وجود دارد که عبارتند از:

1. استفاده مولد از پس انداز

یکی از عملکردهای بازار مالی این است که اجازه نمی دهد پس انداز بدون استفاده بماند. بنابراین ، بازارهای مالی مانند بانک ها این امکان را برای افراد و شرکت هایی که نیاز به وام مسکن ، وام دانشجویی یا وام تجاری دارند باز می کنند.

2. تعیین قیمت اوراق بهادار 

هدف سرمایه گذاران کسب درآمد و سود از اوراق بهادار خود است. اما برخلاف کالاها و خدماتی که قیمت آنها توسط قانون عرضه و تقاضا تعیین می شود ، قیمت اوراق بهادار توسط بازارهای مالی تعیین می شود.

3. نقد شوندگی دارایی های مالی

خریداران و فروشندگان می توانند تصمیم بگیرند که اوراق بهادار خود را در هر زمان معامله کنند. آنها می توانند از بازارهای مالی برای فروش اوراق بهادار خود یا سرمایه گذاری به دلخواه خود استفاده کنند.

4- کاهش هزینه معاملات 

در بازارهای مالی ، انواع مختلف اطلاعات مربوط به اوراق بهادار را می توان بدون نیاز به صرف هزینه اضافی به دست آورد.

 

آموزش بازارهای مالی




موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 24
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 490
:: بازدید ماه : 4806
:: بازدید سال : 17844
:: بازدید کلی : 43251