معرفی تور اسپانیا از تورهای خارجی رزآبی
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
معرفی تور اسپانیا از تورهای خارجی رزآبی
پنج شنبه 18 فروردين 1401 ساعت 21:4 | بازدید : 278 | نویسنده : علی | ( نظرات )

تورهای خارجی رزآبی

 

کشور اسپانیا یکی از دیدنی‌ترین و شگفت‌انگیزترین کشورهای‌ اروپایی جهان است که در شبه جزیره ایبرا و جنوب غربی اروپا واقع شده است. این کشور که پس از روسیه، اوکراین و فرانسه پنجمین کشور بزرگ اروپاست. تور اسپانیا هر ساله گردشگران و علاقمندان زیادی را به سمت خود جذب می‌نماید و طبق آمار سالانه با بیش از 83 میلیون گردشگر دومین کشور پرطرفدار جهان است.

همین مسئله باعث شده تا سازمان‌های گردشگری و آژانس‌های مسافرتی ایرانی شرایطی را فراهم آورند تا علاقمندان برای سفر به این کشور تجربه‌ای متفاوت را کسب نمایند. اما سوال اینجاست که آیا از اطلاعات کافی برای حضور در این کشور و تور اسپانیا برخوردارید؟ درواقع سوال اصلی است که چه چیزهایی از اسپانیا می‌دانید؟ با توجه به اهمیت این سوال در نزد علاقمندان به سفر به اسپانیا، در نظر داریم در ادامه توضیحاتی خدمت شما ارائه دهیم، با ما در تورهای خارجی رزآبی  همراه باشید.

تاریخچه اسپانیا

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید کشور اسپانیا نیز همچون ایران، تاریخی غنی و بسیار قدیمی را با خود به همراه دارد. درواقع در زمان قرون وسطی بود که ژرمن‌ها به این سرزمین حمله کرده و این خطه را تحت سلطه خود درآوردند. هرچند که چندین قرن بعد، این کشور توسط مسلمانان نیز فتح شد و حتی نام آن به اندلس تغییر پیدا کرد.

اما در سال 1492 حاکمیت مسلمانان به اتمام رسید. در همین دوران کریسف کلمب از این کشور توانست با کمک نیروی دریایی قوی اسپانیا، موفق به کشف قاره آمریکا شده و زمینه‌ای را برای استعمار گسترده این کشور در قرن 17 میلادی برای امپراتوری بزرگ اسپانیا فراهم آورد. هرچند که در نهایت پس از جنگ‌های گسترده این امپراتوری افول کرده و ضعیف شد. به‌گونه‌ای در اوایل سال‌های قرن 19 میلادی کشورهای تحت سلطه اسپانیا در آمریکای جنوبی توانستند از زیر سلطه اسپانیا خارج شوند.

فرهنگ مردم اسپانیا

همان‌طور که می‌دانید کشور اسپانیا، به کشور ماتادورها معروف است. و شاید همین مسئله باعث شده این کشور به یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده و میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب نماید. محال است شما در تور اسپانیا حضور داشته باشید و در مراسم گاوبازی یا موسیقی فلامنکو شرکت نکنید. یکی دیگر از سنت‌های رایج در اسپانیا، خواب نیمروز است. مطمئنا اگر به این کشور سفر کرده و در بین ساعت 1 تا 4 برای بازدید به بیرون از محل اقامت‌تان بروید از این همه خلوت بودن خیابان شگفت‌زده خواهید شد.

این ساعت تمامی افراد خود را برای خواب نیمروزی که در فرهنگ اسپانیایی‌ها به عصر سیستا معروف است، آماده می‌کنند. از دیگر آداب و رسوم مردم اسپانیا می‌توان به روبوسی، سلام کردن و همینطور دست‌دادن اشاره کرد. البته بردن هدیه‌ای هرچند کوچک هنگام دعوت‌شدن به خانه دوستان از رسوم قشنگ مردم در این کشور است.

در واقع تمامی توریست‌ها پس از یکبار حضور در اسپانیا، سال‌ها از مذاهب، اقلیت، لهجه، فرهنگ و نژادهای مختلف ساکن در این کشور یاد می‌کنند. به نوعی فرهنگ غنی که در میان مردم اسپانیا ریشه دوانده به راحتی در زندگی روزمره، تاریخ و مذهب آن‌ها قابل رویت است.

پوشش مردم اسپانیا

مردم اسپانیا همچون سایر مردم جهان آزادند تا هر نوع پوششی که می‌خواهند داشته باشند. اما باید بدانید که لباس‌های سنتی بسیار زیادی در این کشور وجود دارد که با توجه به مراسمات خاص آن را به تن می‌کنند. به عنوان مثال لباس فلامنکو ریشه‌ای اندلسی داشته و به دو شکل عادی و مخصوص رقص در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

این لباس با پیروی کردن از فرم بدن دارای لایه‌های متعددی بوده که در قسمت دامن و یقه و آستین را شامل‌شود. این لباس دارای شال نیز می‌باشد که از آن تحت عنوان مانیلا یاد می‌شود. کلاه بارتینا نیز نوعی کلاه مردانه بافتنی از پشم است که مردم کاتالونیا اکثرا در مناطق روستایی آن را استفاده می‌نمایند. مطمئنا پوشش و آیین سنتی مردم اسپانیا تنها به این موارد ختم نمی‌شود اما شما می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات کامل‌تری بدست آورید.

زبان، واحد پول و دین مردم اسپانیا

وقتی خود را برای یک تور اسپانیا آماده می‌کنید، مطمئنا نکات بسیار زیادی را در رابطه با این کشور می‌آموزید از جمله مهم‌ترین این نکات، زبان این کشور است. مطمئنا تا زمانی که به زبان و البته واحد پول کشور مقصد آشنایی نداشته باشید نه می‌توانید وارد رستورانی شده و نه خریدی انجام دهید و نه حتی با کسی ارتباط برقرار کنید. از همین‌رو باید بدانید که زبان مردم اسپانیا، اسپانیایی است.

هرچند زبان‌ دیگری با عنوان کاتالونیایی در برخی از شهرهای این کشور دیده می‌شود. البته خیلی رایج نیست. ارز رسمی اسپانیا نیز یورو می‌باشد. تنها کافیست که قبل از سفر پول خود را تبدیل کنید و یا از آژانس مسافربری بخواهید که به ازای ریال به شما یورو تحویل دهد. مطمئنا این کار خیلی سخت نخواهد بود. البته باید قبل از هرچیزی نوسانات بازار و قیمت ارز را در نظر داشته باشید.

مردم اسپانیا مسیحی هستند و کاتولیک‌ها اکثریت قریب به اتفاق آنها را تشکیل می‌دهند.. علاوه بر این، افرادی با مذاهب اسلام و یهودیت نیز در اسپانیا دیده می‌شوند. نکته قابل توجه این که، اسپانیایی‌ها تمایل چندانی به رفتن به کلیسا و شرکت در مراسم مذهبی از خود نشان نمی‌دهند. به طور میانگین شاید تنها ۲۲ درصد از کل جمعیت کشور حداقل ماهی یک بار جهت شرکت در انواع مراسم مذهبی به کلیسا پا می‌گذارند.

آب‌وهوای اسپانیا

مطمئنا زمانی که مقصدی را برای تعطیلات خود برنامه‌ریزی می‌کنید، همواره تصور سفری سراسر لذت‌بخش و دل‌انگیز را دارید. این مسئله می‌تواند از طریق سفر به اسپانیا با سواحل خیره‌کننده و البته آب‌وهوایی فوق‌العاده دلچسب امکان‌پذیر شود. اگر تور اسپانیا با شرایط بسیار ایده‌آل خود را پیدا کرده‌اید باید بدانید که این کشور آب‌وهوای بسیار متغیری را برای مردمانش به نمایش می‌گذارد.

در واقع با توجه به منطقه و شهری که برای مسافرت انتخاب می‌نمائید آب‌وهوا نیز متفاوت است. به طور دقیق‌تر، بخشی از اسپانیا دارای آب و هوای مدیترانه‌ای و بخشی کوهستانی است. اگر در فصل تابستان قصد بستن بار و بنه و سفر به این کشور را دارید، باید خود را برای آب و هوای داغ و بسیار گرم آن آماده کنید. اما در صورت سفر در فصل زمستان باید انتظار هوایی خشک و سرد را در اسپانیا داشته باشید.

آشنایی با شهرهای مهم اسپانیا

برای اینکه بتوانید تور اسپانیا را متناسب با سلایق و علایق خود انتخاب کنید باید نسبت به شهرهای مهم و توریستی آن آشنایی داشته باشید. این شهرهای مهم عبارتند از؛

مادرید

شهر مادرید به عنوان پایتخت این کشور یکی از توریستی‌ترین شهرهایی‌ست که از جانب گردشگران انتخاب شده است. درواقع هرچند این شهر ظاهری مدرن به خود گرفته اما با کمی نگاه کردن به محله‌ها و خیابان‌های تاریخی آن می‌توان به فرهنگ غنی این شهر پی برد. سفر به این شهر برای شما تجربه‌ای شگفت‌انگیز از غذاها، مد و شب‌نشینی را به همراه خواهد داشت.

به نوعی می‌توان گفت که شاید مادرید دیرتر از شهرهای دیگر به عنوان شهری توریستی شناخته شده باشد اما تجربه ثابت کرده که گردشگران بیشتری از شهرهای دیگر در آن توقف داشته‌اند.

بارسلون

دومین شهری که برای تور اسپانیا می‌توانید انتخاب کنید، بارسلون است. این شهر با جاذبه‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود توانسته به یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شود. این شهر همچنین پس از مادرید دومین شهر پرجمعیت اسپانیا بوده و به نوعی بخش خود مختار کاتالونیا و البته مهم‌ترین بندر این کشور نیز شناخته می‌شود.

اگر بخواهیم به جاذبه های گردشگری بارسلونا  اشاره کنیم باید مواردی همچون آثار باستانی، محله‌های قدیمی، گاوبازی، غذاهای بی‌نظیر و… را نام ببریم که تمامی آن‌ها باعث می‌شود تا سفری به یادماندنی را تجربه نمائید.

البته باید بدانید که بارسلون به هیچ عنوان شهری ارزان نبوده و سفر به این شهر برای شما ارزان تمام نخواهد شد. آب‌وهوای آن نیز مدیترانه‌ای بوده و زمستان‌هایی مرطوب و ملایم دارد و بر خلاف مادرید تابستان‌های گرم و خشک است.

تورهای خارجی رزآبی




موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 31
:: باردید دیروز : 112
:: بازدید هفته : 1020
:: بازدید ماه : 4109
:: بازدید سال : 17147
:: بازدید کلی : 42554