ویژگی‌های غذای سگ نگهبان دوبرمن
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
ویژگی‌های غذای سگ نگهبان دوبرمن
دو شنبه 11 فروردين 1401 ساعت 2:35 | بازدید : 295 | نویسنده : علی | ( نظرات )

سگ دوبرمن پینچر نژادی بزرگ، باجذبه و تیزهوشه و اغلب به عنوان سگ نگهبان و گارد و سگ پلیس استفاده می‌شه. غذای سگ دوبرمن باید حاوی پروتئین گوشت بالایی باشه تا انرژی این سگ فعال و پرانرژی رو تامین کنه. 

 غذای سگ دوبرمن چیست؟

سگ‌های دوبرمن در قرن ۱۹ به وجود اومدن و به طرز حیرت‌انگیزی باهوش، پرانرژی و وفادار هستن. این نژاد جزء سگ‌های کار  و نگهبان حساب می‌شه و معمولا در نیروی پلیس و ارتش کار می‌کنه. برای اینکه در مورد این نژاد و نگهداری از این سگ‌ها بیشتر بدونید مطلب معرفی نژاد سگ دوبرمن پینچر رو بخونید.

نژاد دوبرمن به رژیم غذایی ویژه‌ای نیازه داره تا به خوبی انرژی مورد نیازش رو تامین کنه. همینطور این نژاد مستعد برخی مشکلات سلامتی هست که باید در برنامه غذایی به این موارد توجه کنید؛ مثلا میزان پروتئین در غذای سگ دوبرمن نباید زیاد باشه.

همچنین هیپوگلیسمی یا افت قند خون هم در دوبرمن‌ها شایع هست و نیاز به مواد غذایی خاصی داره.

مشکل نفخ و تاثیر رژیم غذایی بر آن

نژاد دوبرمن مستعد ابتلا به مشکل اتساع معده یا همون نفخ هست. این مشکل در سگ‌ها خیلی خطرناکه و می‌تونه منجر به مشکل تنفسی و حتی مرگشون بشه.

یکی از دلایل بروز این مشکل پرخوری و سریع خوردن حجم زیادی از غذا در یک وعده است؛ بنابراین به عنوان صاحب دوبرمن وظیفه‌ ماست که مقدار غذای روزانه‌ش رو دو وعده بهش بدیم (در توله‌ها ۳-۴ وعده).

همچنین از فعالیت شدید سگ نیم ساعت قبل و بعد غذا خودداری کنید.

ویژگی‌های غذای سگ نگهبان دوبرمن

دوبرمن سگ بزرگیه و وزنش در بزرگسالی به ۴۵ کیلوگرم می‌رسه. سگ‌های دوبرمن بالغ و سالم  روزانه حدود ۲۱۰۰ کالری نیاز دارن که البته این بسته به سن و خیلی فاکتورهای دیگه تغییر میکنه. نژاد دوبرمن پینچر به منابع غذایی مختلفی نیاز داره تا همیشه سالم و پرانرژی باشه.

به طور کلی غذای سگ نگهبان دوبرمن باید شامل موارد زیر باشه:

پروتئین: پروتئین مهم‌ترین بخش تغذیه سگ دوبرمن محسوب می‌شه. منابع پروتئینی مثل انواع گوشت سرشار از آمینواسید هستن که برای تقویت و سلامت عضلات بسیار مفیدن. در مورد اکثر سگ‌ها هرچه مقدار پروتئین بیشتر باشه بهتره؛ اما سگ دوبرمن کمی وضعیتش فرق داره.

به همین دلیل باید در مقدار پروتئین غذای سگ دوبرمن دقت کنید. توصیه می‌کنیم حتما در این مورد با یه دامپزشک مجرب مشورت کنید.

غذای سگ نگهبان دوبرمن

چربی: برخلاف شهرت بد چربی برای سلامت انسان، سگ‌ها به مقداری چربی در رژیم غذایی‌شون نیاز دارن. سگ دوبرمن در مقایسه با سگ‌های دیگه به چربی بیشتری هم نیاز داره و این چربی عمدتا به سلامت و درخشش پوست و موهای این سگ کمک می‌‌کنه.

روغن ماهی و روغن کتان از جمله روغن‌های مفید برای دوبرمن هستن؛ چون سرشار از اسیدهای چرب امگاه ۳ و امگا ۶ هستن که برای سلامت پوست سگ لازمه و به تقویت و سلامت قلبشون هم کمک می‌کنه.

کربوهیدرات: کربوهیدرات‌ها منبع غنی فیبر و انرژی هستن و حدود یک چهارم رژیم غذایی سگ باید کربوهیدرات باشه. سگ نژاد دوبرمن مستعد ابتلا به هیپوگلیسمی یا افت قند خونه؛ مشکلی که به قند خون بالا و در نهایت دیابت منجر می‌شه.

به همین دلیل کربوهیدرات موجود درغذای سگ دوبرمن باید باید از نوعی باشه که هضم و جذبش مدت زمان بیشتری طول بکشه.

موادی مثل سیب زمینی، نخود و بسیاری از سبزیجات از جمله کربوهیدرات‌های مفید برای دوبرمن هستن. این مواد انرژی مورد نیاز سگ در طول روز رو تامین می‌کنن و در عین حال از کاهش ناگهانی قند خون جلوگیری می‌کنن. (در این رابطه بخوانید: سیب زمینی برای سگ)

ویتامین‌ها و مواد معدنی: سگ دوبرمن برای سلامت کلی و تقویت سیستم ایمنی بدنش به انواع ویتامین و مواد معدنی نیاز داره. یکی از مواد معدنی که سگ دوبرمن بهش نیاز بیشتری داره کلسیم هست و بهترین رژیم غذایی برای سگ دوبرمن باید حدود ۲% کلسیم داشته باشه.

 




موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 24
:: باردید دیروز : 112
:: بازدید هفته : 1013
:: بازدید ماه : 4102
:: بازدید سال : 17140
:: بازدید کلی : 42547