معرفی ارزدیجیتال آموزش آن و آشنایی با آن
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
معرفی ارزدیجیتال آموزش آن و آشنایی با آن
چهار شنبه 10 فروردين 1401 ساعت 22:12 | بازدید : 330 | نویسنده : علی | ( نظرات )

ارزدیجیتال آموزش و نکات آن

 

 

ارزدیجیتال آموزش

 

 

 

ارز دیجیتال چیست ؟

ارز دیجیتال چیست و چرا از این لفظ برای نامیدن آن استفاده می‌شود؟ ارز دیجیتال در واقع حکم پول و اسکناس را در دنیای دیجیتال به عهده دارد. این ارزها برنامه‌های کد نویسی شده هستند که قابلیت های خاص خود را داشته  و به کاربر اجازه انجام فعالیت هایی را می‌دهد.

 

ارز دیجیتال چیست به زبان ساده

 

 

ارزدیجیتال آموزش و توضیح آن : 

در بند قبل به بررسی تعریف حرفه‌ای و تخصصی ارز دیجیتال پرداختیم. اما ارز دیجیتال چیست به زبان ساده چه پاسخی می‌تواند داشته باشد؟

برای درک ارز دیجیتال به زبان ساده شما را به نحوه استفاده از حساب های بانکی در محیط مجازی ارجاع می‌دهیم. شما برای پرداخت هزینه یک خرید اینترنتی در محیط اینترنت می‌توانید از حساب بانکی خود استفاده کرده و با انتقال پول از حساب خود به حساب فروشنده، مبلغ هر جنسی را بپردازید.

در این فرایند هر چند در حساب بانکی عملاً پول از حساب شما برداشته شده و به حساب فروشنده وارد شده است، اما شما به صورت فیزیکی هیچ عملیاتی انجام نداده‌اید. حال فرض کنید که قرار باشد مبلغ جنس خریداری شده را با طلا بپردازید. می‌توانید از حساب صرافی خود مقداری طلا به ارز قیمت جنس به حساب مشتری بفرستید.

 

ارز دیجیتال نحوه مدرن و به روز انتقال ارزش یک خرید به حساب شخص ثالث در قرن ۲۱ است که جایگزین همه این موارد شده است. ارز دیجیتال را می‌توان پول یا اسکناس در محیط مجازی تعریف کرد که البته هیچ نمود فیزیکی نداشته و برای پرداخت های در محیط اینترنت قابل استفاده است.

دقیقاً مانند ارزهای مختلف کشورها که هر یک ارزش خاص خود را در جهان دارند، هر یک از انواع ارز دیجیتال نیز به جهت عوامل مختلف، ارزش خاص خود را پیدا کرده‌اند.

 

رمز ارز چیست ؟

انگور، عنب و اوزوم هر سه به معنی میوه انگور هستند که در زبان های مختلف از آنها استفاده می‌شود رمز ارز نیز همان ارز دیجیتال است که در میان پارسی زبان ها به این نام مشهور شده است. پس برای تعریف رمز ارز باید شما را به دو بند قبلی و پاسخ ارز دیجیتال چیست ارجاع دهیم. اگر این سؤال را درباره کریپتوکارنسی هم داشته باشید، دوباره مجبور هستیم همین پاسخ را به شما ارائه کنیم. زیرا کریپتوکارنسی هم نام لاتین ارز دیجیتال می‌باشد.

کاربرد ارز دیجیتال چیست ؟

در حال حاضر که در حال نگارش این مقاله هستیم، بیش از ۵۰۰۰ ارز دیجیتال در جهان توسعه یافته و در دسترس قرار گرفته است. برای هر کدام از این ارزها می‌توان کاربردهای خاص خود را تعریف کرد. از این رو پرداخت به کاربرد ارز دیجیتال خود نیاز به یک مقاله ۵۰۰۰ صفحه ای خواهد داشت. اما بسیاری از این کاربردها خیلی متعارف نبوده و حتی ممکن است به همین دلیل باعث بی ارزش شدن ارز دیجیتال مذکور نیز شود. از این رو در این بخش سعی داریم تا عمومی‌ترین کاربرد های ارز دیجیتال را با شما در میان بگذاریم که به شرح زیر است:

  • واحدی برای نقل و انتقال مبلغ و ارزش یک کالا در هنگام خرید و فروش اجناس
  • امکان انجام معاملات در سطح بین‌المللی در کمترین زمان ممکن
  • سرمایه گذاری هم در سطح خرد و هم در سطح کلان

به اصطلاح می‌توان کاربرد ارز دیجیتال را با کاربرد پول و اسکناس واقعی هم مقایسه کرد. ارزهای دیجیتال قرار است جایگزینی برای پول واقعی باشند؛ از این رو می بایست تمام کاربردهای پول را داشته و به راحتی بتوان از شرایط آنها برای جایگزینی با پول واقعی استفاده کرد.

کاربرد ارز دیجیتال در ایران چیست؟ پاسخ این سؤال به این دلیل اهمیت دارد مه متأسفانه کشور ما از نظر اقتصادی شرایط کاملاً متفاوتی با سایر کشورها داشته و عملاً رفتار تمام بازارها در کشور ما نیز با رفتار سایر کشورها متفاوت است. کاربران ایرانی به تمام امکانات مربوط به این ارزها دسترسی نداشته و نمی‌توانند مانند کاربران جهانی به راحتی از ویژگی های ارز دیجیتال استفاده نمایند.

اما با این حال در معرفی کاربرد ارز دیجیتال در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرمایه گذاری را کی توان اصلی ترین کاربرد ارز دیجیتال در ایران برشمرد.
  • هم چنین دور زدن تحریم ها برای نقل و انتقال پول در سطح بین‌المللی را نیز می‌توان یکی دیگر از کاربرد های ارز دیجیتال در ایران عنوان کرد.

ویژگی های ارز دیجیتال چیست ؟

دقیقاً به مانند کاربرد ارز دیجیتال برای بخش ویژگی های ارز دیجیتال نیز می‌توان موارد بسیار زیادی را عنوان نمود. هر ارز دیجیتالی بنا به اهداف توسعه ای که دارد، دارای ویژگی های خاص خود نیز بوده و از این رو می‌توان برای آن ویژگی های خاصی تعریف کرد. اما توسعه اصلی و اولیه ارزهای دیجیتال برای کاربردهای خاصی بوده و به همین دلیل شاهد ویژگی های مشترک زیادی در آنها هستیم. معرفی این ویژگی ها کمک می‌کند تا شما هر چه بیشتر با ماهیت این ارزها آشنا شوید.




موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 467
:: بازدید ماه : 4783
:: بازدید سال : 17821
:: بازدید کلی : 43228