توضیح نتیجه دادگاه رایت و کلیمن
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
توضیح نتیجه دادگاه رایت و کلیمن
دو شنبه 23 اسفند 1400 ساعت 15:17 | بازدید : 308 | نویسنده : علی | ( نظرات )

نتیجه دادگاه رایت و کلیمن

 

آیا کریگ رایت می‌تواند ساتوشی ناکاموتو باشد؟

دیشب اخبار زیادی پیرامون اینکه کریگ رایت ساتوشی ناکاموتو است بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد. اما دقیقا چه اتفاقی افتاده است؟ آیا واقعا کریگ رایت توانسته ثابت کندکه ساتوشی ناکاموتو است؟ با ما همراه باشید تا ته این ماجرا را جستجو کنیم.

کریگ استیون رایت (Craig Wright) دانشمند و تاجر کامپیوتر استرالیایی است. او علناً ادعا کرده است که بخش اصلی تیم سازنده بیت کوین  و هویت پشت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو است. این ادعاها توسط بسیاری از رسانه‌ها و جامعه ارزهای دیجیتال نادرست تلقی شده است. اما واقعا احتمال این اتقاف وجود دارد که او ساتوشی ناکاموتو باشد؟

در دسامبر ۲۰۱۵، دو تحقیق هم‌زمان توسط Wired و Gizmodo نشان داد که رایت ممکن است مخترع بیت کوین بوده باشد. با این حال، گزارش‌های بعدی این نگرانی را ایجاد کرد که رایت احتمالا فریبکار است. در ۲ می ۲۰۱۶، بی‌بی‌سی و اکونومیست مقاله‌هایی منتشر کردند که ادعا داشت رایت پیام‌هایی را با استفاده از کلیدهای رمزنگاری ایجاد شده در روزهای اولیه توسعه بیت‌کوین به‌صورت دیجیتالی امضا کرده است. کلیدها به طور جدایی ناپذیری به بلاک‌های بیت کوینی مرتبط هستند که توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد یا استخراج شده است.

اما در همان روز محقق امنیتی Dan Kaminsky در وبلاگ خود گفت که ادعای رایت یک کلاهبرداری بوده و جف گارزیک توسعه دهنده بیت کوین موافقت کرد که شواهد ارائه شده توسط رایت به صورت عمومی چیزی را ثابت نمی کند. جردن پیرسون و لورنزو فرانچسکی گفتند که رایت به سادگی از یک امضای قدیمی از یک تراکنش بیت کوین که در سال 2009 توسط ساتوشی انجام شده، دوباره استفاده کرده است.

بعد از این اتفاقات همه رایت را کلاهبردار و ساتوشی قلابی خواندند. اما او به ساتوشی بودن خود اصرار داشت و طی چند سال بعدی نیز بارها خود را ساتوشی نامید که هربار نیز موفق به اثبات آن نشد. اما شب گذشته بار دیگر نام کریگ رایت به عنوان ساتوشی شنیده شد. اما واقعا چه اتفاقی افتاده؟

ماجرای کریگ رایت و دیوید کلیمن

 

نتیجه دادگاه رایت و کلیمن

 

 

 

نتیجه دادگاه رایت و کلیمن :  

پس از گذشت نزدیک به سه سال، پرونده کریگ رایت و دیو کلیمن به پایان رسید. کریگ رایت از پرداخت میلیاردها دلار غرامت به دیوید کلیمن که ادعا داشت او باید از استخراج ۱.۱ میلیون بیت کوین استخراج شده در سال ۲۰۰۹ سهمی در حدود ۷۰ میلیارد دلار داشته باشد، تبرعه شد و تنها باید ۱۰۰ میلیون دلار جریمه بابت تصرف اموال پرداخت کند.

در این دادگاه موضوعات مختلفی مورد بحث قرار گرفت که در نهایت رایت مسئول هیچ یک از موارد مطرح شده علیه او نشد و تنها جریمه ۱۰۰ میلیون دلاری را باید پرداخت کند و ادعا‌های کلیمن مبنی بر اینکه او نیز در به وجود آمدن بیت کوین نقش داشته همگی رد شد. در ویدئویی که رایت در توییتر به اشتراک گذاشت، خاطرنشان کرد که “احساس می‌کند کاملاً محق است.”

اما در این دادگاه به هیچ عنوان در مورد اینکه او ساتوشی است یا خیر، نظری داده نشد و تعیین هویت ساتوشی ناکاموتو مورد بحث نبوده است. اما به دلیل اینکه او از بیشتر موارد تبرئه شده، بعضی از افراد این نتیجه رسیدند که او می‌تواند ساتوشی باشد. اما این اتفاق به هیچ عنوان نمی‌تواند یک دلیل محکم برای او باشد و کریگ رایت هنوز باید در دادگاه‌های بسیاری بابت موارد دیگری که از او شکایت شده شرکت کند.




موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 305
:: باردید دیروز : 141
:: بازدید هفته : 1139
:: بازدید ماه : 5273
:: بازدید سال : 13221
:: بازدید کلی : 38628