معرفی equity چیست؟
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
معرفی equity چیست؟
سه شنبه 17 اسفند 1400 ساعت 13:49 | بازدید : 394 | نویسنده : علی | ( نظرات )

equity چیست؟

 

equity چیست

 

 

 

چرا equity در فارکس مهم است؟

Equity در فارکس در واقع بسیار مهم می باشد و دلیل اهمیت آن به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. باید بگوییم که گاهی اوقات معامله گر ها و در واقع معامله گر هایی که به تازگی وارد بازار فارکس شده اند، تنها به این فکر می کنند که سود و زیان آن ها از یک معامله چقدر می باشد. این مورد، یعنی بررسی سود و زیان و بررسی تمام ابعاد آن را تنها می توان در equity مشاهده نمود.( منظور از equity در فارکس چیست؟ )

برخی اوقات یک معالمه بسیار پر سود می شود و نموداری که مربوط به بررسی این معامله می باشد به رنگ سبز در می آید، اما موضوع قابل اهمیت این است که equity آن در آن لحظه یک رقم متفاوت را نشان می دهد. نباید از این موضوع برداشت ترسناکی داشته باشیم و باید بدانیم که این تفاوت به وجود آمده تنها این معنی را دارد که این معامله دارای یک ریسک بسیار بالا می باشد و در واقع باید پوزیشین آن معامله هرچه سریع تر بلاک بشود. در مجموع باید بگوییم دلیل اهمیت ایکوئیتی در بازار فارکس، از جنبه محاسبات معاملات پر سود و زیان، اهمیت بسیار زیادی دارد. ریسک پذیری در بازار فارکس بسیار اهمیت دارد و این موضوع نیز بر اهمیت بسیار زیاد ایکوئیتی می افزاید.

 

منظور از equity در فارکس چیست؟
 equity چیست ؟ اگر مرحله ورود به فارکس را رد کرده اید و در حال یادگیری فارکس هستید، همراه باشید. در مورد ایکوئیتی در فارکس باید بگوییم حساب فعلی را محاسبه می کند و در این محاسبه سود و زیان غیر واقعی را نیز محاسبه می کند. هم چنین باید بگوییم که اگر در یک معامله یک یا چند پوزیشین باز باشند، می بینیم که ایکوئیتی نیز تغییر کرده است. ایکوئیتی در فارکس نوعی پلتفرم معاملاتی می باشد که بالانس و تعادل را در زمان بسته شدن موقعیت های باز نشان می دهد. هم چنین باید بگوییم که در بازار فارکس شاهد تغییر مداوم قیمت ها خواهیم بود و به همین دلیل سود و زیان ها مدام در حال تغییر می باشد. در این شرایط ایکوئیتی به عنوان یک پارامتر می باشد که این تغییرات مالی و معامله ای را نشان می دهد.

 

تفاوت equity و بالانس در فارکس چیست؟

برای اینکه بفهمیم بالانس و ایکوئیتی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارد باید بگوییم که در ابتدا باید با معنی بالانس آشنا شویم. در واقع بالانس در فارکس به معنی موجودی حساب می باشد. هم چنین به این معنی می باشد که شما هر چقدر که موجودی بر روی حساب کارگزار خود داشته باشید، در واقع در این موقع شاهد مقدار بالانس حسابتان هستید.

 اگر دقیق تر بخواهیم در مورد بالانس توضیح دهیم باید بگوییم .که برای مثال زمانی که چهار هزار دلار را در حساب فارکس خود دارید، زمانی که هیچ گونه پوزیشینی در حساب شما باز نباشد. می توان در اینجا گفت که مقدار بالانس حساب شما بدون هیچ تغییری همان چهار هزار دلار می باشد. بعد از شروع معامله و زمانی که شما معامله می کنید شاهد کاهش بالانس حساب خود خواهید بود . اگر یک پوزیشین باز را داشته باشید، به مقدار هزار و پانصد دلار از شما کسر می شود و بعد از این خواهید دید که موجودی حساب شما، برابر با دوهزار و پانصد می باشد.( منظور از equity در فارکس چیست؟ )

خب در ادامه باید باید ببینیم که با توجه به درک مفهوم بالانس، چه تفاوتی میان ایکوئیتی و بالانس وجود دارد. در اینجا باید بگوییم که بالانس مقدار موجودی حساب را نشان می دهد که این همراه با سود و وزیان معاملات بسته و یا سود و زیان واقعی می باشد.اما در مورد ایکوئیتی باید بگوییم که ایکوئیتی تاثیر سود و زیان های شناور را در هر لحظه محاسبه می کند. اگر هیچ پوزیشین بازی وجود نداشته باشد، در وقعی این معنی را می دهد که ایکوئیتی و بالانس برابر می باشد.

نحوه محاسبه equity در فارکس

نحوه محاسبه ایکوئیتی در فارکس در واقع بسیار راحت می باشد  و باید بگوییم که دلیل تغییر ایکوئیتی سود و زیان های شناور در معاملات باز می باشد. برای محاسبه ایکوئیتی می توان از یک راه حل و یک فرمول بسیار ساده استفاده کرد که این فرمول، به این صورت می باشد:

بالانس+سود و زیان= ایکوئیتی

با همین فرمول ساده می توان به محاسبه ایکوئیتی پرداخت و به راحتی آن را محاسبه کرد.

 

سود و زیان شناور چگونه باعث تغییر اکوئیتی می شود؟

افرادی که در کار ترید می باشند و در کار معاملات مختلف در بازار های مالی می باشند .باید بدانند که به چه صورتی سود و زیان های شناور، باعث تغییر ایکوئیتی می باشد.

با یک مثال ساده شروع می کنیم تا محاسبه آن راحت تر باشد. باید بگوییم که برای مثال، شما هزار دلار را در حساب معاملاتی خود وارد کرده اید. بعد از شارژ کردن حساب این تصمیم را می گیرید که یک موقعیت لانگ یا همان خرید در جفت ارز پوند دلار را باز کنید. بعد از آن حجم معامله پایین می آید و این جدا از حجم معامله است اما معامله هم چنان باز می باشد . در این لحظه با پنجاه دلاری رو به رو می شویم که شناور می باشد .یک فرمول ساده در این مورد وجود دارد که مطابق با مثال گفته شده می باشد که درک این موضوع را آسان تر می کند.

Equity = Account balance + Floating Profits or Losses

 




موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :