استراتژی معاملاتی فارکس + معرفی بهترین استراتژی فارکس
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
استراتژی معاملاتی فارکس + معرفی بهترین استراتژی فارکس
دو شنبه 18 بهمن 1400 ساعت 17:25 | بازدید : 477 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 استراتژی معاملاتی فارکس

توضیح انواع استراتژی های فارکستوضیح انواع استراتژی های فارکس

استراتژی معاملاتی فارکس چیست؟

منظور از استراتژی معاملاتی، زمانی است که برای خرید و فروش یک جفت ارز صرف می شود.استراتژی‌های مختلفی برای ترید در فارکس وجود دارند که تریدرها می توانند از آنها استفاده کنند از جمله تحلیل تکنیکال یا تحلیل فاندامنتال. یک استراتژی معاملاتی خوب فارکس به تریدر اجازه می‌ دهد تا بازار را تحلیل کند و معاملات را به بهترین شکل و با اطمینان با استفاده از تکنیک های صحیح مدیریت ریسک اجرا کند.

برای انجام ترید در فارکس به چند عامل نیاز است که یک استراتژی فارکس کارآمد را برای شما شکل دهد. استراتژی‌های بسیار فراوانی وجود دارند که می‌توانند دنبال شوند، اما درک استراتژی و راحتی کار با آن اهمیت فراوانی دارد و عاملی مهم برای تریدر محسوب می شود. هر تریدر اهداف و منابع خاصی دارد که باید هنگام انتخاب استراتژی مناسب در نظر گرفته شود.

آیا ترید در فارکس دشوار است؟

در جواب این سوال باید گفت: بله، ترید در فارکس در صورتی سخت است که تنها هدف شما صرفا رسیدن به پول است آن هم در مدت زمانی کوتاه.در واقع اگر طرز فکرتان این گونه است بهتر است بدانید که از همین ابتدا قبل از شروع ترید خود را برای باخت آماده کرده اید و چیزی جز ضرر نصیبتان نخواهد شد.

اما ترید فارکس می تواند آسان هم باشد اگر مشتاق و آماده اید که وقت خود را صرف آن کنید و تمام تلاش و همت خود را به کار بگیرید برای این که از خود یک تریدر حرفه ای بسازید.

و مهم تر از همه باید آگاه باشید که باخت و ضرر بخش جدانشدنی معامله است.

سه معیار برای تریدرها وجود دارد که می‌توانند برای مقایسه کارآمدی استراتژی های مختلف به کار روند:

  1. مقدار زمان مورد نیاز
  2. فراوانی فرصت‌های معاملاتی
  3. فاصله معمول تا هدف

 

استراتژی های معاملاتی برتر فارکس

ممکن است تا الان به دنبال استراتژی های برتر و کارآمد فارکس رفته باشید.اگر رفته اید و نتیجه ای نگرفتید گشتن کافی است.

در اینجا قرار است راه ها و استراتژی های برتر فارکس را بررسی کنیم که ابتدا با 8 تا از اصلی ترین استراتژی ها شروع میکنیم.

  1. پرایس اکشن (Price Action)
  2. استراتژی معامله در مناطق رنج (Range trading strategy)
  3. معامله گری روند یا ترند تریدینگ (Trend trading strategy)
  4. معامله گری پوزیشن (Position trading)
  5. معامله گری روزانه (Day Trading)
  6. استراتژی اسکالپ  یا اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading)
  7. معامله گری سوئینگ یا سویینگ تریدینگ (Swing trading)
  8. معامله انتقالی (Carry Trade)

1. معامله بر اساس پرایس اکشن (Price Action)

یکی دیگر از استراتژی معاملاتی فارکس ، استراتژی پرایس اکشن است که به بررسی قیمت های تاریخی برای رسیدن به فرمولاسیون معاملاتی تکنیکال بر می گردد.

این استراتژی را هم می توان به صورت مجزا بکار برد و هم می توان در کنار یک اندیکاتور از آن استفاده کرد. مدت زمان لازم برای انجام معامله در این استراتژی مشخص نبوده و بسته به اینکه در چه دوره زمانی مورد نیاز است، قابل استفاده می باشد. این عامل سبب محبوبیت این روش شده و تریدرها تمایل زیادی به بررسی و مطالعه این نوع از معاملات دارند.

2. استراتژی معامله در مناطق رنج (Range trading strategy)

استراتژی معامله در مناطق رنج شامل تشخیص نقاط حمایت و مقاومت می‌شود که معامله‌گران معاملات را اطراف این سطوح انجام می‌دهند. این استراتژی در شرایطی که هیچگونه نوسان مهم و روند مشخصی در بازار وجود ندارد به خوبی عمل می‌کند. تحلیل تکنیکال ابزار اصلی جهت معامله با این استراتژی است.

3. معامله گری روند یا ترند تریدینگ (Trend trading strategy)

این استراتژی یک استراتژی ساده فارکس است که بسیاری از تریدرها با هر سطحی از تجربه از آن استفاده می کنند. این استراتژی با بهره برداری از مومنتوم جهت‌ دار بازارها در دست یابی به سود مؤثر به کار گرفته می‌شود.

4. معامله گری پوزیشن (Position trading)

معامله ‌گری پوزیشن یک استراتژی بلندمدت است که عمدتا بر فاکتورهای فاندامنتال تمرکز دارد با این حال، روش‌های تکنیکال همچون نظریه موج الیوت هم می‌توانند به کار گرفته شوند. نوسانات کوچک بازار در این استراتژی در نظر گرفته نمی‌شوند؛ چون تأثیری در تصویر وسیع‌تر بازار ندارند. این استراتژی در تمام بازارها چه سهام و چه فارکس می‌تواند به ‌کار رود.

5. معامله گری روزانه (Day Trading)

معامله‌گری روزانه نوعی استراتژی است که به منظور معامله ابزارهای مالی در همان روز معامله طراحی شده است. به همین دلیل تمام پوزیشن‌ها پیش از بسته‌شدن بازار، بسته می‌شوند.با این حال، در طول روز یک یا چند معامله می‌تواند انجام شود.

6. استراتژی اسکالپ  یا اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading)

این استراتژی برای سودآوری اندک در طول روز با انجام معاملات متعدد و پرتکرار تعریف می شود. ممکن است تعداد این معاملات به بالاتر از ۲۰۰ برسد. این کار را می توان به صورت دستی و یا از طریق دستورات مشخصی مانند زمان خروج از معاملات و یا زمان ورود انجام داد.

مدت زمان لازم برای انجام معاملات در استراتژی اسکالپ حداکثر نیم ساعت می باشد و جزو معاملات کوتاه مدت ولی با تعداد بیشتر برای رسیدن به حداقل سود می باشد.

این نوع استراتژی نسبت سود به زیان ضعیف تری دارد، زیرا معامله گر به دنبال سود کمتر است و ریسک زیادی را انجام نمی دهد. ولی برای این سود تریدر نیز باید از قدرت تحلیل قوی برخوردار باشد تا در زمان کوتاه، معاملاتی انجام دهد که به هدف مورد نظر نزدیک تر شود.

7. معامله گری سویینگ یا سویینگ تریدینگ (Swing trading)

استراتژی سوئینگ مربوط به زمانی است که معامله گر می خواهد از بازارهای رنج و روند محور، سود مطلوبی را کسب نماید. مدت زمان لازم برای انجام و اجرای این استراتژی بین چندین ساعت و یا چندین روز تعریف می شود. زیرا بسته به سقف ها و کف هایی که در بازار قیمت اعلام می شود، فرد وارد پوزیشن خرید و فروش خواهد شد.

در این استراتژی فرصت های معاملاتی زیادی در اختیار معامله گر قرار می گیرد و نسبت ریسک به ریوارد نیز در حد متوسط قرار دارد.  برای اجرای این استراتژی، معامله گر باید بتواند تحلیل درستی از وضعیت بازار داشته و مدت زمان سرمایه گذاری نیز باید برای بلند مدت تعریف شود.

8.  استراتژی معامله انتقالی(Carry Trade)

معامله انتقالی شامل قرض گرفتن یک ارز با نرخ بهره پایین‌ تر و سرمایه‌ گذاری آن در یک ارز با نرخ بهره بالاتر می‌شود. این کار در نهایت منجر به سود دهی مثبت معامله می‌شود. این استراتژی در درجه اول در بازار فارکس کاربرد دارد.

و در آخر

در این مقاله مختصراً به فارکس و معرفی ۸ استراتژی معاملاتی برتر آن پرداختیم. وقتی قصد دارید یک استراتژی معاملاتی مناسب برای خود انتخاب کنید، بهتر است مواردی از قبیل میزان زمانی که می‌خواهید پای مانیتور صرف کنید، نسبت ریسک به ریوارد و تعداد فرصت‌های معاملاتی موجود براساس آن استراتژی را بررسی کنید. هر یک از این استراتژی‌ها می‌تواند برای یک تیپ شخصیتی خاص مناسب باشد. به‌عنوان اولین گام ترید در جهت صحیح، باید بتوانید استراتژی متناسب با شخصیت خود را کشف کنید.

 




موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 477
:: بازدید ماه : 4793
:: بازدید سال : 17831
:: بازدید کلی : 43238