آموزش تحلیل تکنیکال بورس
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آموزش تحلیل تکنیکال بورس
دو شنبه 13 تير 1401 ساعت 23:25 | بازدید : 205 | نویسنده : علی | ( نظرات )

تحلیل تکنیکال

 

تحلیل تکنیکال

 

آموزش تحلیل تکنیکال بورس در سرآمد با زبان ساده و قابل درک برای تمامی افراد با هر سطح علمی برگزار می گردد. 

در این مطلب به آموزش رایگان و مقدماتی تحلیل تکنیکال بورس می پردازیم. توصیه می شود قبل از شرکت در دوره ها برای درک بهتر با ما همراه باشید.

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس بطور دقیق و منحصر به فرد با یک موضوع سر و کار دارد و آن قیمت می باشد. در واقع در تحلیل تکنیکال به بررسی دقیق قیمت ها در نمودار بورس می پردازیم.
در این روش با بررسی قیمت ها و روندی که از گذشته تا حال حاضر بازار طی شده است، می توان گفت که فرد سرمایه گذار با دسترسی و تحلیل این موارد می تواند پیش بینی کند که قیمت هر سهم در آینده به چه صورت خواهد بود.

با تسط بر دانش تحلیل تکنیکال بورس می توان بهترین تصمیم را اتخاذ کرد و دسته سرمایه گذارانی قرار گرفت که سود بسیار خوبی از بازار بورس بدست آورده اند.

انواع تحلیل تکنیکال

تحلیل تكنیكال ذهنی

در این نوع تحلیل فرد با مشاهده نمودار برداشت خاص خود را از الگوها خواهد داشت. در واقع تحلیل تکنیکال ذهنی همانطور که از نامش مشخص است کاملا به ذهن فرد سرمایه گذار مربوط می شود. ممکن است فردی الگویی را ببیند و نسبت به آن برداشتی منحصر به فرد داشته باشد، در صورتی که یک فرد دیگر چنین الگویی را نبیند یا برداشتی کاملا متفاوت داشته باشد.

تحلیل تكنیكال عینی

این تحلیل کاملا متفاوت عمل می کند بدین صورت که تمامی برداشت ها بر اساس محاسبات کاملا دقیق و علمی صورت می پذیرد و در نهایت تفسیری که تحلیلگران به آن می رسند کاملا یکسان می باشد.

تحلیل تکنیکال در انواع بازار سرمایه گذاری

تحلیل تکنیکال بطور کلی در تمامی بازارهایی که عرضه و تقاضا نوسانات قیمت ها را رقم می زند مورد استفاده قرار می گیرد. بطور کلی با بررسی دقیق نوسانات قیمت در نمودار بازار بورس پیش بینی صورت می گیرد که در آینده قیمت سهام مورد نظر دچار چه تغییراتی خواهد شد و در اینجاست که می توان تصمیم درست را اجرایی کرد.

گفته می شود تحلیل تکنیکال در انواع بازار های سرمایه گذاری بکار برده می شود از جمله :

  • طلا
  • سکه
  • نفت
  • پسته
  • زعفران
  • بازار بورس
  • اوراق بهادار
  • بازارهای جهانی (فارکس)
  • ارزهای دیجیتال (بیت کوین – لایت کوین – اتریوم)

تاثیر اخبار بر تحلیل تکنیکال بورس

در بازارهای سرمایه گذاری هر خبر و حتی اتفاقی در دنیای سیاست، اقتصاد، جنگ و… می تواند بطور قطع بر روی قیمت سهام تاثیر منفی و یا مثبتی داشته باشد.

گفته می شود که قیمت سهام های عرضه شده بر اساس یک برنامه مشخص حرکت می کنند و مسئله ای که کاملا مشخص است این موضوع می باشد که سهام و قیمت آن قطعا نمیتواند بدون هیچ روند مشخص و توجیهی به هر جهتی حرکت داشته باشد.

با مطالعه گذشته بازار بورس و تحلیل درست نمودارها مشاهده خواهیم کرد تغییرات قیمت، نمودارها و همه موارد بصورت مداوم در یک چرخه تکرار می شوند.

در اینجاست که ارزش تسلط بر تحلیل تکنیکال بورس مشخص می شود و ما با برخورداری از این مهارت و دانستن روند گذشته سهم مورد نظر چه آینده ای در انتظار قیمت سهام خواهد بود و بهترین تصمیم را عملی خواهیم کرد.

محدودیت های تحلیل تکنیکال

همانطور که توضیح داده شد اساس تحلیل تکنیکال بر پایه نمودار و گذشته سهام استوار است. یکی از مهم ترین محدودیتی که در این تحلیل وجود دارد در مورد سهامی می باشد که برای اولین بار در بازار عرضه می شود که در اصطلاح علم سرمایه گذاری بورس عرضه اولیه گفته می شود.

در مواجه با چنین سهامی که اولین بار است که در بازار عرضه می شود نمودار قیمتی وجود ندارد که ما بخواهیم آن را تحلیل کنیم. هر چند طبق تجربیات افراد سرمایه گذار تقریبا همیشه تفکر بر این اساس است که قطعا عرضه اولیه ها سودآور هستند، و طبق همین تجربه معمولا عرضه اولیه ها بسیار پر طرفدار هستند و خریداران بسیاری را به خود جلب می کنند.

3 اصل اساسی در تحلیل تکنیکال

  • نمودار قیمت همه چیز است

شاید این سوال وجود داشته باشد که چرا تحلیل تکنیکال فقط بر قیمت تمرکز دارد؟

در صورتی که بسیاری از عوامل دیگر همچون اقتصاد، روان شناسی بازار و…. هستند که بر روی قیمت یک سهم تاثیر می گذارند و بهتر است هر کدام از آنها بطور جداگانه مورد بررسی قرار داد.

ولی در مقابل تحلیل گران تکنیکال بر این اعتقاد هستند که تنها تحلیل رفتار قیمت است که نتیجه عرضه و تقاضا را برای یک سهم در بازار تعیین می کند و باید تمرکز را برای بررسی دقیق آن قرار داد.

  • روند مشخص قیمت ها

در علم تحلیل تکنیکال گفته می شود که قیمت ها همیشه بر اساس یک روند مشخص حرکت خواهد کرد. و با تحلیل گذشته تا حال قسمت یک سهم به این نتیجه می رسند که بعد از این چه روندی را طی خواهد کرد.

  • تکرار تاریخ

در تحلیل تکنیکال اعتقاد بر این است که تاریخ غالبا در مورد قیمت تکرار می شود. سرمایه گذاران در بورس همواره نسبت به نوسانات نمودار قیمت ها عکس العمل های یکسانی داشته اند و این بدین معنی است که در مقابل اتفاقات و حرکت های مشابه ای که قیمت ها دارند سرمایه گذاران همان رفتارهای قبلی در چنین مواقعی داشته اند.

اصطلاحات مهم در آموزش تحلیل تکنیکال بورس

  • روند شناسی

روند مثبت

مجموعه‌‍ای از تغییرات قیمتی که بتوان سه کف قیمتی را با یک خط به یک دیگر متصل کرد به گونه ای که به ازای هر کف یه سقف بالاتر داشته باشیم بدین صورت که کف و سقف سوم از کف و سقف دوم بالاتر و دومی نیز نسبت به اولی بالاتر باشد.

روند منفی

مجموعه‌ای از تغییرات قیمتی که بتوان سه سقف قیمتی را با یک خط به یک دیگر متصل کرد به گونه‌ای که به ازای هر سقف یه کف بالاتر داشته باشیم بدین صورت که سقف و کف سوم از سقف و کف دوم بالاتر و دومی نیز نسبت به اولی بالاتر باشد

  • خطوط مقاومت و حمایت

مقاومت

به ناحیه‌ای از قیمت گفته می‌شود که در روند های صعودی در مقابل کندل ها قرار می‌گیرد. و هربار قیمت ها به این ناحیه نزدیک شده یا با آن برخود کرده در عبور از آن ناتوان بوده اند.به این ناحیه ، ناحیه مقاومتی گفته می‌شود. به هر میزان که تعداد برخورد ها با این ناحیه بیشتر و زمان عبور از این ناحیه طولانی تر بیشتر قدرت این مقاومت بیشتر بوده و در صورت شکست حرکات صعودی بزرگ دیده می‌شود.

حمایت

هرگاه قیمت‌ها در مسیر نزولی به ناحیه‌ای نزدیک شده و یا آن ناحیه را لمس کنند و نتوانند از آن ناحیه حرکت منفی خود را ادامه داده و تغییر مسیر دهند ناحیه حمایتی گفته می‌شود ذات این ناحیه برعکس با ناحیه مقاومتی می‌باشد. اما مانند ناحیه مقاومت به هر میزان که تعداد برخوردها و مدت زمان تشکیل این ناحیه بیشتر باشد قدرت حمایتی بیشتری نیز دارد. در صورت شکسته شدن حمایت‌های بلند مدتی ریزش‌های بزرگ دیده می‌شود.

سقف تاریخی

مانند ناحیه مقاومتی عمل می کنند با این تفاوت که قیمت‌ها بعد از تعدیلات به همان سقف قبلی خود بازمی گردند معمولا زمان رسیدن به سطوح قبلی قیمت زمانی بیش از ۸ سال باشد در صورت شکست سقف قبلی توان حرکتی قدرتمندی ایجاد می‌شود.

  • اندیکاتور

اندیکاتورها ابزاری هستند که با فرمول خاص خود به تحلیل گر در زمینه تشخیص جهت حرکت بازار کمک بسازیی می‌کنند. این نکته بسیار پر اهمیت می باشد که اندیکاتور فقط جهت حرکتی را به ما نشان می‌دهد نه اندازه حرکت صعودی یا نزولی.

هر اندیکاتور دارای ویژگی‌ها و تفاسیر متفاوتی هستند. برای مثال در اندکاتور macd هرگاه شاهد کراس اندیکاتور از خط سیگنال هستیم نشانه‌ای از تغییر جهت حرکتی را به ما می‌دهد. یا در ادیکاتور RSI عبور ازناحیه ۵۰ به معنی قدرمندتر شدن روندهای مثبت است. این نکته نباید فراموش شود که اندیکاتورها همراه با روش‌های اصلی یعنی روند شناسی و سطوح شناسی بیشترین بازدهی را برای تحلیل گر ایجاد می‌کنند.




موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 207
:: باردید دیروز : 213
:: بازدید هفته : 420
:: بازدید ماه : 3509
:: بازدید سال : 16547
:: بازدید کلی : 41954