معرفی " جاهای دیدنی فلورانس "
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
معرفی " جاهای دیدنی فلورانس "
سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 1:11 | بازدید : 185 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاهای دیدنی فلورانس

" جاهای دیدنی فلورانس "

 

فلورانس از شهرهای معروف و محبوب ایتالیا است. شهری که حرفهای زیادی از دوران رنسانس دارد و این دوران را به خوبی می توان در معماری های ساختمان های این شهر تماشا کرد. فلورانس شهر هنر و معماری است، شهر زیبایی هایی که بدون شک برای تماشای همه آنها وقت کم می آورید. از خیابان های سنگ فرش شده این شهر تا ساختمان های آن همگی دارای معماری فوق العاده زیبایی هستند. سفر برای فلورانس برای آنهایی که عاشق معماری اند می تواند یکی از به یاد ماندنی ترین سفرهای زندگی شان گردد. فلورانس دیدنی ایتالیا در سال 1982 به عنوان یکی از آثار جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسید.

معرفی جاهای دیدنی فلورانس :

گالری اوفیتزی (Uffizi Gallery)

همانطور که گفتیم سفر به فلورانس برای افراد اهل تاریخ، هنر و معماری یکی از بهترین اتفاق هاست. در این شهر به بازدید از گالری اوفیتزی بروید. یکی از مهمترین موزه های فلورانس که آثار هنرمندانی مثل داویینچی، رافائل، میکل آنژ و …را به نمایش گذاشته است. موزه گالری اوفیتزی دارای بیشترین آثار بازمانده از دوران رنسانس است.

دومو-کلیسای جامع فلورانس (Cattedrale di Santa Maria del Fiore)

قبل از معرفی این کلیسا باید بگوئیم در این شهر با کلیساهای قدیمی و معماری زیبای آنها برای بارها روبرو خواهید شد. کلیسای جامع فلورانس با سبک معماری گوتیک در وسط شهر قرار گرفته است و با رفتن به آن می توانید یک گالری از زیباترین آثار و اشیا تاریخی و هنری ببیند. بهتر است بگوئیم سفر به فلورانس بدون دیدن این بنا کامل نمی شود، کلیسایی بزرگ با نمایی بسیار تماشایی. اگر به فلورانس سفر کردید می توانید با طی کردن پله های این کلیسا نمایی بی نظیر از شهر را ببیند. البته باید بگوئیم چیزی حدود 450 پله انتظارتان را می کشد! معماری داخلی بنا همراه با تزئینات و ناقوس بالای آن همگی برای دقایقی مات و مبهوتتان می نمایند.

باغ های بابولی (Boboli Gardens)

نکته جالب در سفر به فلورانس وجود فضاهای طبیعی و طبیعتی فوق العاده در کنار آثار تاریخی است. یکی از این جاذبه های طبیعی باغ های بابولی نام دارد که محبوب بسیاری از گردشگران در ایتالیا شده است. باغ های بابولی چیزی حدود 5 قرن پیش در زمین های کاخ پیتی ساخته شدند و با گذر زمان گسترش پیدا کردند. معماری محوطه این باغ شبیه به معماری دوران رنسانس است. در هوای گرم تابستان نشستن در کنار برکه های آبی که در اینجا طراحی شده است، حال و هوایتان را تغییر می دهد. با قدم زدن در باغ بابولی مجسمه های ساخته شده از مرمر را خواهید دید، راه روهای مملو از درختان میوه و آب و هوای مطبوع این باغ خستگی سفرتان را به در می نماید.

پونته وچیو (Ponte Vecchio)

فلورانس در کنار کلیساهای دیدنی و موزه های تاریخی خود جاذبه هایی چون پونته وچیو، یک پل قدیمی را در خود جا داده است، پلی که اولین پل در این شهر است و از روی طول رودخانه آرنو عبور نموده است. نکته جالب درباره این پل قدمت آن است که به قرون وسطا باز می شود. بدون شک بهترین لحظه ها را در این پل خواهید داشت.

 
Post image



موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 72
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 765
:: بازدید ماه : 4899
:: بازدید سال : 12847
:: بازدید کلی : 38254